fbpx
תזכורות תזכורת

הנגשת שירותי האינטרנט לבעלי מוגבלויות

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה
יותר הצעות יעזרו לך לבחור נכון ולשלם פחות
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

התקנות החדשות לבעלי מוגבלויות

תקנות חדשות אושרו על ידי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת בנושא שוויון זכויות של נגישות האתרים עבור בעלי מוגבלויות. לפי תקנות אלו נקבע כי אתרים ואפליקציות המספקים שירות לציבור בישראל חייבים להיות נגישים עבור אנשים עם מוגבלויות, דוגמת עיוורים, בעלי לקות ראייה או אנשים בעל מוגבלות בידיים.

התקנות כוללת נוסח חדש בעל מספר שינויים משמעותיים ומטרתם להקל בשימוש של האינטרנט ושירותיו עבור בעלי המוגבלויות, תוך מתן מענה שוויוני בקבלת התאמות נדרשות, כלומר לאפשר לכל אדם באשר הוא גישה קלה ונוחה לשירותים שמציע האינטרנט למשל בעת מילוי מסמכים דיגיטליים.

התקנות דורשות מאתרי האינטרנט ומאפליקציות המספקות שירות ציבורי, דוגמת אתרי בנקים, רשויות מקומיות, חברות ביטוח ומשרדי ממשלה, להנגיש את פלטפורמת השירות דרך אמצעים כגון: התקנת מערכת הקראה עבור עיוורים, הוספת כתוביות לסרטונים ואפשרות לגלוש ללא שימוש בעכבר.

כמו כן, התקנות החדשות מנסות להתחשב גם בבעלי האתרים שאינם ערוכים טכנולוגית לשינויים למשל עקב אילוצים של ממשק טכנולוגי שאינו מאפשר התאמות להנגשת האתר.

המטרה היא לאזן בין אי היכולת של בעלי האתרים להנגיש את האתר שלהם מטעמים של קשיים הנובעים מסיבות טכנולוגיות וכלכליות אל מול זכויותיהם של בעלי המוגבלויות לשימוש סביר באינטרנט לצורך צורכיהם היומיומיים בתחומי חיים מרובים.

תיקון נוסף בתקנות מחייב שליחת הודעת התרעה המודיעה על הפרה ודרישה לתיקון לבעלי האתר שאינם עומדים בתקנות לפני הגשת התביעה באופן אוטומטי, ומחייבת את בעלי האתר לתקן את ההפרות עד 60 ימים מזמן קבלת התלונה, בניגוד לנהוג בעבר ובו בעלי האתרים היו חשופים לתביעות ללא הוכחת נזק בסכום של עד 62 אלף ש"ח.

אולי גם יעניין אתכם:
השוואת חבילות תקשורת
חבילות אינטרנט מומלצות
אינטרנט ביתי

בנוסף נקבע כי מסמכים המצויים באזור אישי המחייבים הקלדת פרטים כגון שם משתמש וססמה יהיו נגישים החל משנת 2021 ועד לקיום הנגישות גם בנושא זה, יוכלו הזקוקים לכך לפנות לארגון בבקשה לקבלת המסמכים הנדרשים. התקנות צפויות להיכנס לפועל ב-26 לאוקטובר 2017 והן יאפשרו לקהל בעלי המוגבלויות להתנהל בעולם האינטרנט בצורה פשוטה יותר ובאופן שיאפשר להם תפעול קל יותר בכל הקשור לתחומים הקשורים להתנהלות מול הבנקים או מול מוסד הלימודים בו הם מבקשים ללמוד, וכן בכל הקשור לקבלת מסמכים מאתרים ציבוריים, התאמה במילוי טפסים ועוד תחומים בירוקרטיים נוספים שעשויים לקצר את משך זמן הטיפול בנושאים שונים.

לסיכום, בעידן שלנו, עם הצמיחה הטכנולוגית המואצת, האינטרנט הפך למשמעותי מאוד בחיינו, יותר ויותר שירותים מתאפשרים באמצעותו ויוזמה שכזו הינה מבורכת וחיונית עבור פלח נוסף באוכלוסיה שעד כה נמנעה ממנו האפשרות לשוויון בנושא.

0 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תחומים נוספים להשוואה

חבילות סלולר

סלולר

השוואת חבילות טלוויזיה

טלוויזיה וטריפל

השוואת חבילות אינטרנט

אינטרנט

סיבים אופטיים

סיבים אופטיים

חבילות טלפון קווי

קווי טלפון

השוואת ברי מים

ברי מים

כתבות שאולי יעניינו אותך

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה
יותר הצעות יעזרו לך לבחור נכון ולשלם פחות
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.
כבר יוצאים?
סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה משתלמת:

רוצה להוזיל את חבילת האינטנרט?

Next TV ביום מכירות מיוחד
לפרטים נוספים חייגו לנציג

רוצה לקבל הצעת מחיר

המועדפים שלי

שלחנו לך קוד אימות ב-SMS לטלפון
לבעלי טלפון כשר תישלח סיסמא באמצעות שיחה קולית
הקוד שהזנת שגוי
הקוד לא הגיע?
נתקלת בבעיה או שאלה?
אנחנו כאן לשירותך בטלפון 077-404-5025 בימים א'-ה' בין השעות 9:30-18:00
או במייל: info@smartcut.co.il
הקוד אומת בהצלחה!
שליחת הטופס מתבצעת