fbpx
תזכורות תזכורת

כך תאבטחו את הרשת האלחוטית הביתית שלכם

יתרונות הרשת האלחוטית

בימינו השימוש ברשת האלחוטית הפך לנפוץ מאוד בקרב המשתמשים שיכולים לנוע בבית בחופשיות ולהתחבר מכל מקום ללא צורך בכבלים מיותרים ובמספר של מודמים כפי שהיה בעבר. הרשת האלחוטית מאפשרת לנו חופשיות, גמישות וניידות בהתחברות, שכן מכשירים שונים יכולים להתחבר בו זמנית אל הרשת האלחוטית ולגלוש יחדיו ללא סיבוכים. כך שאת הסלולרי שלכם, הטאבלט, המחשב הנייד והטלוויזיה החכמה תוכלו לחבר לאותה הרשת מבלי הצורך בשימוש בכבלים מסורבלים.

הסיכון ברשת האלחוטית

לצד הפשטות והנוחות שברשת האלחוטית, אנו חשופים לבעיות אבטחה כאשר המידע שלנו עלול להיות חשוף לגרומים זרים וכן לסיכון שמחשבכם אינו מוגן. כיום ניתן באמצעות מספר כלים פשוטים לחדור למחשב האישי שלכם ולנצל לרעה את הגישה החופשית לפרטיכם. ניתן לבצע האזנה, להעתיק קבצים, לדלות מידע אישי או לשתול מידע וכך להפוך את המידע האישי שלכם לחשוף ופגיע יותר. לכן חשוב לעקוב אחר מספר כללים שיעזרו לכם להיות ערניים בשמירה והגנה על הרשת האלחוטית הביתית שלכם.

הגדרת שם הרשת והנתב

הקפידו לבחור בססמה מורכבת וארוכה המכילה אותיות קטנות וגדולות, ספרות ותווים מיוחדים. הגדרות ססמה ימנעו ויקשו על פורצים להתחבר אל הרשת שלכם. כמו כן, מומלץ לשנות את שם הרשת לשם שישמור על האנונימיות שלכם, כלומר יש להימנע משמות שיעזרו בזיהוי פרטיכם האישיים (כגון שמכם הפרטי ושם משפחתכם או כתובתכם).
בנוסף רצוי לשנות את הגדרות הנתב- כאשר נרכוש או נקבל מחברת התקשורת נתב חדש, נצטרך להזין את הססמה ואת שם המשתמש שנקבל מהיצרן. דבר זה יכול ליצור בעיות אבטחה מכיוון שזה מקל מאוד על פורצים שמודעים לפרטי הגדרות המחדל של הנתב, לפענח את הפרטים שהזנתם. שנו את הססמה של הנתב ואת שם הזיהוי של הנתב, ססמה ושם חדשים יקשו עוד יותר על פורצים למיניהם לשנות את הגדרות הרשת שלכם.

הימנעו מלפרסם את שם הרשת

הסריקות האוטומטיות שתפקידן לחפש אחר רשתות המצויות בטווח הקרוב, מגלות לנו אילו רשתות נמצאות בסביבתנו. כאשר הרשת שלכם גלויה לכל, זה מאפשר לכל פורץ לחדור אל הרשת שלכם בקלות רבה יותר, לכן מומלץ לבטל את אפשרות הופעת הרשת שלכם בזמן הסריקות האוטומטיות של הרשתות ולהעדיף מציאת הרשת באופן ידני.

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה
יותר הצעות יעזרו לך לבחור נכון ולשלם פחות
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

עקבו אחר מהירות הגלישה שלכם

שינויים במהירות הגלישה עלולים להוות אינדיקציה לכך שאורחים לא רצויים גולשים על הרשת שלכם. ברגע שמהירות הגלישה עליה אנו משלמים אינה תואמת למהירות בפועל, נחשוד שהרשת שלנו אינה מאובטחת כשורה. במקרה זה רצוי לערוך בדיקת מהירות אונליין באמצעות האתרים המיועדים לכך ולשנות ססמאות במקרה הצורך.

בזק אינטרנט – הצטרפות>

הצפנה באמצעות סיסמה

כאשר תצטרכו להגדיר סיסמה בעת ההתחברות הראשונית לרשת, תצטרכו לבחור את סוג ההצפנה שהנתב ישתמש בו, ולכן חשוב לבחור בהצפנה חזקה ובטוחה. תפקיד ההצפנה הוא לשמור על הרשת שלכם בטוחה יותר וחסומה לאחרים. הצפנה לא מאפשרת למידע העובר בין שני מכשירים להגיע לעיניו של צד שלישי, כך שפרטים חסויים שלכם ברשת, לא יכולים להיות מפוענחים בקלות על ידי פורצים מכיוון שהם מוצפנים. עם השנים מפתחים עוד ועוד מנגנוני הצפנה עקב פריצות של האקרים ומשכללים אותם על מנת לספק מנגנון אבטחה חזק יותר. ישנם כמה סוגי טכנולוגיות הצפנה, למשל WAP ו-WEP הנחשבים למיושנים וקלים לפריצה ו- WAP2 הנחשב לסוג הצפנה חדיש יותר שנועד להחליף את ההצפנה מסוג WEP. הצפינו את הרשת שלכם ומזערו את הסיכויים לזליגת המידע האישי שלכם ברשת.

טריפל סי אינטרנט – הצטרפות>

עדכון גרסאות הקושחה (ה-Firmware)

יצרני הנתב מעדכנים מידי פעם גרסאות של הנתב על מנת לטפל בבעיות של אבטחה. טרם רכישת הנתב, רצוי לבדוק האם היצרן מספק עדכונים המטפלים בבעיות אבטחה, מה שיבטיח לכם נתב איכותי ובטוח יותר. בנוסף, חשוב להיכנס לאתר היצרן ולהוריד את הגרסה האחרונה העדכנית.

איך בוחרים חבילת אינטרנט שמתאימה לצרכים שלנו>

הגנה באמצעות חומת אש (FireWall)

חומת האש היא תוכנה שמאבטחת ומגינה על המחשב שלכם מגורמים זדוניים, מתוכנות ריגול מווירוסים הנמצאים ברשת ומנסים לפרוץ למחשבכם. חומת האש משמשת כמעין שומר סף שתפקידו למנוע כניסה של גורמים זרים, להגביל מידע המגיע למחשבכם ממחשבים אחרים ולחסום תקשורת עם מקורות לא מורשים. חשוב להתקין את חומת האש כצעד נוסף וקריטי לאבטחת מחשבכם האישי. ניתן למצוא תוכנה מובנית של חומת האש ברוב מערכות ההפעלה הקיימות ולהתקינה במחשבכם או לבחור להתקינה ממקור אינטרנטי אחר.

לסיכום, היו מודעים לסיכוני האבטחה הקיימים בהתחברות לרשת האלחוטית הביתית שלכם והקפידו על כללים אלו על מנת שהמידע שלכם יהיה מוגן בצורה הכי בטוחה שיש.
כיום לא מעט מספקיות האינטרנט בישראל מעניקות שירות הגנה מפני פריצות לרשת ואתרים זדוניים שמטרתם גנבת פרטים אישיים כולל פרטי כרטיס האשראי.

אנו בסמארט קאט ממליצים להצטרף לספקיות אינטרנט אשר מעניקות שירות זה.
ספקיות אינטרנט>

0 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תחומים נוספים להשוואה

חבילות סלולר

סלולר

השוואת חבילות טלוויזיה

טלוויזיה וטריפל

השוואת חבילות אינטרנט

אינטרנט

סיבים אופטיים

סיבים אופטיים

חבילות טלפון קווי

קווי טלפון

השוואת ברי מים

ברי מים

כתבות שאולי יעניינו אותך

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה
יותר הצעות יעזרו לך לבחור נכון ולשלם פחות
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.
כבר יוצאים?
סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה משתלמת:

רוצה להוזיל את חבילת האינטנרט?

Next TV ביום מכירות מיוחד
לפרטים נוספים חייגו לנציג

רוצה לקבל הצעת מחיר

המועדפים שלי

שלחנו לך קוד אימות ב-SMS לטלפון
לבעלי טלפון כשר תישלח סיסמא באמצעות שיחה קולית
הקוד שהזנת שגוי
הקוד לא הגיע?
נתקלת בבעיה או שאלה?
אנחנו כאן לשירותך בטלפון 077-404-5025 בימים א'-ה' בין השעות 9:30-18:00
או במייל: info@smartcut.co.il
הקוד אומת בהצלחה!
שליחת הטופס מתבצעת