אז מה ההבדל בין ספקי אינטרנט לתשתיות?
רובנו יודעים שיש גם "ספק" וגם "תשתית", אבל בלא מעט מקרים אנחנו מתבלבלים ביניהם.
במיוחד נוצר בלבול כשיש תקלה ולא ברור מי הגורם האחראי לתקן אותה.
המידע כאן בעמוד יעזור לכם להבדיל בין ספקי אינטרנט לתשתיות, ולמי פונים בכל סוג של תקלה.
ההבדל בין ספקי אינטרנט לתשתיות – מהי תשתית אינטרנט?
הבתים והעסקים שלנו מחוברים להרבה מאוד תשתיות:
- תשתית המים
- תשתית החשמל
- תשתית הגז ועוד.
תשתית החשמל למשל כולל כבלים שנפרסים מתחנת הכוח ועד לארון החשמל בבית.
תשתית המים נפרסת מהמתקנים של מקורות ועד לברזים במטבח ובחדר הרחצה וכוללת צינורות.
באופן דומה – תשתית האינטרנט פרוסה בכל רחבי הארץ ולפעמים גם מחוברת לחו"ל דרך כבלים תת מימיים בים התיכון.
עוד כדאי לדעת שיש שלושה סוגי תשתיות אינטרנט בישראל:
- ADSL שהיא התשתית הוותיקה ביותר וגם הבסיסית ביותר
- חיבור בכבלים
- סיבים אופטיים – שהיא התשתית המתקדמת ביותר הקיימת כיום.
יש מספר חברות שפרסו תשתיות, ובהן בזק, פרטנר, הוט ואנלימיטד.
כל אחת מהחברות האלה היא ספקית של תשתיות אבל אסור להתבלבל בין המונח הזה לבין "ספקי אינטרנט".
ההבדל בין ספקי אינטרנט לתשתיות – מהם ספקי אינטרנט?
ספקי אינטרנט הם חברות שמשתמשות בתשתיותADSL, כבלים וסיבים האופטיים כדי לחבר את הלקוח בבית או בעסק.
ספקים כמו סלקום ופרטנר למשל משמשמים גם כחברות תשתית.
ספקי אינטרנט כמו 019, אקספון, טריפל סי ורימון נשענים על תשתיות של חברות אחרות.
כדאי לקחת בחשבון שיש ספקים שמציעים חיבור למספר תשתיות וספקים שמציעים רק סוג אחד של תשתית.
הספק הוא זה שאחראי על התפעול השוטף של החיבור לתשתית בנקודות הקצה, כלומר בבתים ובעסקים.
חברות התשתיות אחראיות על תחזוקת התשתית בכל שאר המקומות.
חברת תשתיות היא כמו חברת החשמל, והספק הוא כמו החשמלאי שמגיע להתקין נקודת חשמל חדשה או לטפל בקצר.
למי פונים כדי להתחבר לאינטרנט ומי מטפל בכל תקלה?
אחרי שמבינים מהי תשתית אינטרנט ומהו ספק אינטרנט, השלב הבא הוא לדעת אם לפנות אל תשתית או ספק.
התשובה לשאלה הזו הכרחית כדי לחפש את ההצעות הרלוונטיות ולהשוות אותן.
ב-2015 נכנסה לתוקפה רפורמת "השוק הסיטונאי", ומאז ברוב המקרים אנחנו מקבלים חבילה מלאה מחברה אחת.
אותה חברה היא גם ה"תשתית" וגם ה"ספק" וכתובת אחת לשירות לקוחות.