תחרות בין ספקים שונים מובילה למחירים אטרקטיביים יותר, ולא פחות חשוב, לשיפור השירות.
הכלל הזה נכון בכל תחום, ובפרט בשוק התקשורת שמתאפיין בריבוי טכנולוגיות וחברות שמציעות שירותי טלפון.
החלפת ספק תוך שמירה על אותו מספר טלפון קריטית להבטחת התחרות הרצויה.
כשאדם משנה את מספר הטלפון שלו הוא נדרש לעדכן הרבה גורמים, ולכן הכנסת חוקקה תיקון חשוב לחוק התקשורת.
לפי חוק זה – ניתן לעבור מספק אחד לספק אחר עם אותו מספר טלפון.
החלפת ספק תוך שמירה על אותו מספר טלפון – מה קובע החוק?
החוק היה צפוי לצאת בספטמבר 2006, אך בעקבות מספר עיכובים נדחה לדצמבר 2007.
מהות התיקון היא מתן האפשרות לכל אדם בישראל להחליף ספק ולשמור על מספר הטלפון הנייח וגם הנייד.
בעלי מספרי טלפון ישנים של חברת בזק יכולים לשמור על המספר הקיים רק אם הם נשארים באותו אזור.
בעלי ובעלות מספרים נייחים עם קידומות חדשות יכולים להחליף את ספק טלפון קווי תוך שמירה על אותו מספר בלי קשר לאזור הגיאוגרפי.
האם הספקים מחויבים לאפשר לכל לקוח לעבור עם המספר הקיים?
ספקי תקשורת קווית וסלולרית מחויבים לאפשר ללקוחות להתנייד מבלי לשנות את מספר הטלפון.
במידה וללקוח קיים חוב- תחילה יהיה עליו להסדיר את החוב, ולאחר מכן יוכל להתנייד עם המספר הנוכחי.
כמו כן – יש מספר כללים ספציפיים לגבי מספרים כשרים.
כמה זמן נמשך תהילך ההתניידות עם המספר האישי?
ההתפתחות הטכנולוגית בתחום תשתיות התקשורת, מאפשרת להשלים את החלפת הספק בזמן קצר.
במרבית המקרים המעבר מתבצע תוך 3-4 שעות, כשמספר הטלפון כמובן לא משתנה.
עוד כדאי לדעת שבפרק הזמן הזה הקו יהיה מושבת ל-30 דקות לכל היותר.
מתי כדאי לנצל את האפשרות לשנות ספק בלי לשנות מספר?
מטרת התיקון לחוק התקשורת הייתה כאמור הגברת התחרות בשוק.
בהתאם מומלץ לנצל את האופציה הזו אם אתם משלמים מחיר גבוה מדי לספק הקיים.
מןמלץ לבצע השוואת מחירים אחת לשנה, ולאתר הצעות משתלמות נוספות.
בפרט תקפה ההמלצה הזו לבעלי עסקים עם מרכזייה שמנותבות אליה שיחות רבות.