האובדן חיבור לאינטרנט בבית עלול לתסכל במיוחד כשאתם באמצע עבודה, למידה או פשוט צפייה בסדרה האהובה עליכם.
החדשות הטובות? במקרים רבים מדובר בבעיה שניתן לפתור בקלות ובמהירות, גם ללא רקע טכנולוגי.
אבל מה כן אפשר לעשות כאשר חיבור האינטרנט בבית נופל?
הנה מדריך שלב אחר שלב שיעזור לכם לטפל בבעיה.
בדיקה האם מדובר בבעיה כללית
לפני שאתם נוגעים בציוד, נסו לברר אם הבעיה נרחבת:
- שאלו אחרים בבית אם גם להם אין אינטרנט.
- בדקו מכשירים נוספים כמו טלפונים או טאבלטים כדי לראות אם הבעיה משותפת לכל המכשירים.
- חפשו דיווחים על תקלות ספק: רוב ספקי האינטרנט מאפשרים לבדוק תקלות אזוריות באתר שלהם או במדיה החברתית.
בדיקת החיבורים
- ודאו שכל הכבלים מחוברים היטב.
- אם אתם משתמשים בנתב עם סוללת גיבוי (UPS), ודאו שהיא לא התרוקנה.
הפעלת אתחול פשוט (Restart)
לפעמים, פתרון התקלות הוא פשוט כמו הפעלת מחדש.
- כבו את המודם והנתב: נתקו את שניהם מהחשמל.
- חכו 30 שניות-דקה: אפשרו למכשירים להתאפס.
- הפעילו מחדש: חברו מחדש את המודם ורק לאחר שהנוריות שלו מתייצבות, הפעילו את הנתב.
בדקו את נוריות החיווי בנתב
נוריות הסטטוס על הנתב יכולות לספק מידע על מקור הבעיה:
- נורית האינטרנט כבויה: ייתכן שמדובר בבעיה אצל ספק האינטרנט.
- נורית ה-Wi-Fi כבויה: בדקו בהגדרות הנתב שה-Wi-Fi מופעל, ולעיתים לחיצה על כפתור ייעודי בנתב פותרת את הבעיה.
- נורית מהבהבת לא יציבה: ייתכן שיש בעיה בתשתית הפיזית כמו הכבל המחבר את התשתית למודם.
נסו לבדוק דרך מכשיר קווי
אם החיבור האלחוטי (Wi-Fi) לא עובד, חברו מחשב ישירות לנתב באמצעות כבל Ethernet.
- אם החיבור עובד עם הכבל, הבעיה קשורה ל-Wi-Fi.
- אם החיבור הקווי לא עובד, ייתכן שהבעיה קשורה לספק או לתשתית.
עדכנו את הגדרות הרשת
ייתכן שהגדרות הרשת במכשיר שלכם השתנו:
- בדקו אם המחשב או הטלפון מוגדרים על מצב "טיסה" (Airplane mode).
- ודאו שאתם מחוברים ל-Wi-Fi האישי שלכם.
נסו לבצע איפוס להגדרות הנתב
אם כל הצעדים הקודמים לא עבדו, תוכלו לבצע איפוס מלא:
- חפשו כפתור קטן בגב הנתב עם הכיתוב "Reset" (משתמשים בקיסם כדי ללחוץ עליו).
- זכרו: איפוס מלא יחזיר את הנתב להגדרות ברירת מחדל. לאחר מכן, יהיה צורך להגדיר את הנתב מחדש באמצעות שם משתמש וסיסמה של ספק האינטרנט.
פנו לתמיכה הטכנית
אם שום דבר לא עזר, זה הזמן ליצור קשר עם התמיכה:
- ספקו להם פרטים מלאים על התקלה, כמו נוריות חיווי, פעולות שביצעתם וכל התראה שקיבלתם.
- ייתכן ויהיה צורך לבצע בדיקות נוספות, או להזמין טכנאי.
טיפים נוספים
- אל תחששו לבדוק ציוד אחר: לעיתים הבעיה היא דווקא בנתב מיושן או בכבל בלוי.
- מחשבים מראש: שקלו לעשות השוואה של חבילות אינטרנט עם Smartcut ולמצוא את האחת שתספק לכם גלישה אמינה ומהירה.
- עקבו אחר החשבוניות: וודאו שאתם מקבלים את כל המבצעים אשר סוכמו.
חיבור האינטרנט בבית נופל – לסיכום
תקלות בחיבור לאינטרנט עלולות לקרות, אך רובן ניתנות לפתרון מהיר גם בלי להזדקק לעזרה מקצועית.
עברו על השלבים במדריך, ובעזרת תשומת לב לסימנים הקטנים תוכלו להחזיר את הגלישה הביתה לפעולה במהרה.
עברתי על הכל ועדיין מודיע שאין חיבור לאינטרנט מבקש עזרת טכנאי