fbpx
תזכורות תזכורת

איך תשפיע עליכם סגירת רשתות דור 2 ו-3?

מצמצמים פערים ומצטרפים לרשת דור 5

גם אתם מן הסתם הספקתם לשמוע על סגירתן המתוכננת של רשתות דור 2 ו-3 בישראל, מה שעשוי להיות צעד היסטורי בתחום התקשורת בישראל, עם התפתחות רשתות התקשורת וכניסתה של רשת דור 5 למגרש.

הצעד ההיסטורי מסמל את המעבר לתקשורת מסוג חדש בטכנולוגיה חדשה יותר, מהירה יותר ואפקטיבית יותר מבחינות רבות.

איך יתבצע המעבר?

את המהלך מתכננת המדינה לבצע בתהליך מדורג, שיתפרש לפי הפרסומים כ-5 שנים: בשלב הראשון מתוכננת הפסקת הייבוא של מכשירי דור 2 ו- 3 לארץ, בשלב השני יופסק חיבורם של מכשירים אלו לרשת (בכללם גם דיבוריות רכב ומודמים בטכנולוגיה זו) ובשלב האחרון תיסגרנה רשתות התקשורת דור 2 ו-3.

על מנת למנוע עומס רב של תדרים ברשת, שוקלים במשרד התקשורת לסגור תחילה את דור 2 ורק בהפרש זמן ניכר לאחר מכן את דור 3.

בסופו של דבר אמור המהלך להביא פניות רשתית לתדרים המתקדמים יותר ובכך לאפשר לרשת דור 5 להתרחב.

את המידע אודות סגירתן של הרשתות יעבירו משרד התקשורת והמפעילות הסלולריות באמצעות המדיה –הודעות SMS והודעות טלפון למנויים ולמשתמשים בטכנולוגיות הישנות וכן באתרי האינטרנט של המפעילות השונות, כמו גם באתרי חדשות ובעיתונות.

האם יינתן מענה למשתמשי דור 2 ו-3?

גם כיום קיים בישראל מספר גבוה של משתמשי דור 2 ו- 3, לפי ההערכות כמעל מיליון מכשירים, כאשר רובם משתייכים לחברה החרדית: בחברה החרדית רבים הנוהגים לפי פסיקות ההלכה של רבנים שונים, שרובם אוסרים על שימוש בטלפונים "חכמים" או בעלי מצלמה ואינטרנט, וחלקם אף אוסרים על טלפונים עם אפשרות להודעות SMS.

כתוצאה מכך רבים מהמשתמשים החרדים בעלי מכשירים של רשתות דור 2 ו-3, ויש צורך למצוא פתרון כולל על מנת לתת מענה לאוכלוסייה החרדית.

נוסף על כך, מכשירים רבים נוספים, כגון מודמים, דיבוריות, מכשירי איתור ברכבים ועוד, משתמשים גם הם ברשתות דור 2 ו-3, כך שמספר המכשירים שיהיה צורך לנתק ולהעביר לרשתות המתקדמות גבוה באופן יחסי.

הצפי הוא כי גם בתסריט האופטימי ביותר, העברתם של כלל המכשירים במדינה לדור 4 ו-5 יתפרש על פני מספר שנים לא מבוטל והמעבר יהיה הדרגתי ואיטי מאוד יחסית למדינות אחרות בעולם המערבי שביצעו אותו.

האתגר הגדול ביותר שניצב בפני משרד התקשורת הוא ההגעה אל כלל משתמשי המכשירים – וגם אל המכשירים עצמם (שכאמור, מספרם עומד על למעלה ממיליון), ולהעבירם, בדרך שאינה ידועה עדיין, לרשת דור 4.

ובכל מקרה, לא ברור האם המדינה תהיה שותפה בעלויות ההסבה במידה והיא תאלץ את האזרחים לעשות זאת, או שהיא סומכת על כל שהמעבר ייעשה ממילא עם התפתחות התקשורת החדשה וצמצומן של הרשתות הישנות.

אנטנות
אנטנות

הפתרונות האפשריים

אחד הפתרונות שבוחן משרד התקשורת למכשירים אלו הוא איחודם של המפעילים לרשת משותפת אחת, מה שיסייע בפינוי שאר התדרים הנחוצים לשוק התקשורת.

קיימות כיום שלוש רשתות של דור 3, ואיחודן לרשת אחת תאפשר את הפחתתם הטבעית של מספר המכשירים המשתמשים ברשת דור 3.

משרד התקשורת יפנה באמצעות פתרון זה כ- 30 מגה-הרץ הנחוצים רבות לרשתות הדור החדש.

מאילו חברות סלולר תרצו לקבל הצעות?
יותר הצעות = יותר סיכוי לחסוך כסף!

מודל זה יכול להתקיים בכמה אופנים:

הראשון מביניהם מתבסס על חלוקת המדינה לאזורים מוגדרים, שבכל אחד מהם תספק חברה אחרת את השירות.

האפשרות האחרת היא הכנסת גוף חדש לשוק התקשורת, שינהל את הרשת המאוחדת ועם זאת ימשיך את קיומה של התחרות בשוק התקשורת.

פתרון זה פחות ניתן ליישום מבחינת משרד התקשורת בעקבות לתנאים רגולטיביים הקיימים בתחום, אולם הודות לעובדה שקיים עוד מספר שנים ניכר עד לסגירתה הסופית של רשת דור 3, ייתכן ולמשרד התקשורת לא תהיה ברירה אלא להסכים לפתרון זה ולשנות את התנאים בהתאם.

עוד פתרון אפשרי שייתכן מאוד וייושם בקרוב הוא הוראה על הפסקת מכירתם (בנוסף להפסקת ייבואם לארץ) של מכשירי דור 3, כך שעם הזמן מספרם יצטמצם באופן טבעי.

בני המגזר החרדי שירצו להשתמש בטלפון ללא הודעות או אינטרנט יוכלו לעשות זאת גם במכשירי דור 4 או 5, ומי שמחזיק במכשירים אחרים הפועלים ברשת דור 3 יצטרך לשדרג אותם בעצמו על מנת להתאימם לרשת התקשורת החדשה.

ולמה לא עשו את זה עד עכשיו?

הסיבות רבות, אך העיקריות שבהן הן העובדה כי מהלכים שתלויים במדינה לרוב לוקחים זמן רב עד לתכנונם הסופי ועוד יותר מכך עד לביצועים בשטח, וכן העובדה כי יש צורך למצוא פתרון כולל למספרם הרב של המכשירים הקיימים במדינה שעודם פועלים ברשת דור 3, מהלך שמצריך תכנון ארוך טווח ומותאם דיפרנציאלית.

חיבור מכשירי דור 4 לשירות VoLTE

שירות VoLTE הוא שירות מתקדם לשיחות ושיחות וידיאו.

עם זאת, לא כל מכשירי דור 4 מצויידים באפשרות לקליטת השירות (למעלה מ- 2 מיליון מכשירים), כך שחלקם עוברים באופן אוטומטי לרשת דור 3 בשיחות וידיאו או רגילות.

עקב כך, הורה משרד התקשורת למפעילות הסלולר להתאים את הרשת לתמיכה בשירות VoLTE, מה שיאפשר את הסרת התלות ברשת דור 3 וכן את השיפור הטכנולוגי באיכות השירות הניתנת למשתמשים.

אז איך ישפיע עליכם המעבר?

אם גם אתם משתמשים במכשירים מרשתות דור 2 או 3, יש להניח שבקרוב ייערך איחוד הרשתות לאחת, ומומלץ לעקוב אחר הפרסומים ולהבין האם תתבצע חלוקה לפי אזורים על פני הארץ או שיהיה מדובר במפעיל חיצוני אחד שיהיה אחראי על הרשת.

כך או כך, האפשרות לרכוש מכשיר מדור 3 כבר לא תהיה קיימת בזמן הקרוב הודות לחסימת הייבוא הצפויה,

ואם אתם מעוניינים לרכוש טלפון לשיחות בלבד, תצטרכו במוקדם או במאוחר לעשות זאת עם טלפון מדור 4.

אם אתם משתמשים בדיבוריות, מודמים ומכשירים נוספים ברשת דור 3 – תתכוננו לשדרג אותם בעצמכם, שכן לא ניתן לסמוך על כך שהמדינה תממן את הוצאות השדרוג של כלל המכשירים בארץ.

בסופו של דבר, תוצאות המהלך – גם אם ידרוש מכם שדרוג והשקעה כספית – עשויות להשפיע לטובה, שך שתפיקו יתרונות רבים משירותי רשת מהירים ויעילים הרבה יותר.

שיהיה מעבר נעים!

0 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תחומים נוספים להשוואה

חבילות סלולר

סלולר

השוואת חבילות טלוויזיה

טלוויזיה וטריפל

השוואת חבילות אינטרנט

אינטרנט

סיבים אופטיים

סיבים אופטיים

חבילות טלפון קווי

קווי טלפון

השוואת ברי מים

ברי מים

כתבות שאולי יעניינו אותך

מאילו חברות סלולר תרצו לקבל הצעות?
יותר הצעות = יותר סיכוי לחסוך כסף!
כבר יוצאים?
סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה משתלמת:
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

רוצה להוזיל את חבילת הסלולר?

Next TV ביום מכירות מיוחד
לפרטים נוספים חייגו לנציג

רוצה לקבל הצעת מחיר

המועדפים שלי

שלחנו לך קוד אימות ב-SMS לטלפון
לבעלי טלפון כשר תישלח סיסמא באמצעות שיחה קולית
הקוד שהזנת שגוי
הקוד לא הגיע?
נתקלת בבעיה או שאלה?
אנחנו כאן לשירותך בטלפון 077-404-5025 בימים א'-ה' בין השעות 9:30-18:00
או במייל: info@smartcut.co.il
הקוד אומת בהצלחה!
שליחת הטופס מתבצעת