fbpx
תזכורות תזכורת

2022 כבר כאן: ספקיות האינטרנט מעדכנות חבילות לקראת הרפורמה בשוק

"אנחנו מצטערים, התקלה לא אצלנו. תצטרכו להתקשר לחברת תשתית"

או: "אנחנו מצטערים, לפי הנתונים אצלנו נראה שהכל בסדר. כנראה שהבעיה בראוטר של הספק".

כל צרכן אינטרנט ממוצע בארץ הספיק לשמוע את המשפטים האלה ולהיות מטורטר בין חברת התשתית לספק במקרה של תקלה.

ובכן, המצב הזה הולך להסתיים עם הרפורמה שתיכנס לתוקף בשנת 2022, במסגרתה כל חברה תספק ללקוחותיה שירות אינטרנט יחד עם תשתית וכפועל יוצא מכך תיקח אחריות מקצה לקצה בכל מקרה של תקלה באינטרנט.

ההליך המתוכנן יפשט לצרכנים את הדרך להשוות בין המסלולים שמציעות החברות: במקום לחשב עלויות של ספק בנפרד ותשתית בנפרד, תציע כל חברה תשתית ואינטרנט יחד בתשלום כחבילה אחת ויקל על הלקוחות להבין את הנתונים.

יתרון נוסף של המהלך הוא איחוד מנויים של לקוחות: כיום קיימים בישראל כ- 170 אלף מנויים המשלמים בו-זמנית לשתי ספקיות אינטרנט, לעיתים ללא ידיעתם.

השירות המאוחד יעביר את הצרכן לתשלום לחברה אחת בלבד שתספק לו את התשתית והאינטרנט יחד ועל פי ההערכות יחסוך לשוק כ- 50 מיליון ₪ בשנה המשולמים על ידי צרכנים בתשלומים כפולים.

ואיך זה הולך לקרות?

לפי התכנון, ספקיות האינטרנט ירכשו תשתיות אינטרנט מבזק והוט וכך וכלו לספק ללקוחותיהן שירותי ספק ותשתית מלאים.

על מנת להבטיח את קיומן האפשרי של הספקיות לקראת הרפורמה, החליט משרד התקשורת להעניק לחברות זמן עד ליישומה כך שיוכלו להתארגן בהתאם ולהיות מוכנות לתחרות מול בזק והוט החזקות שיוכלו להציע ראשונות ללקוחות שירות מאוחד.

לפי התחזיות קיימים גם חסרונות אפשריים בתוכנית.

העיקרי מביניהם הוא האפשרות של הירידה בתחרות בין החברות, שכן כל חברה ספקית תהיה מ- 2022 גם בעלת תשתית מה שייתכן וינמיך את המוטיבציה של החברות להוריד מחירים על שירותי התשתית.

יחד עם זאת, תחזית זאת מוטלת בספק ונצטרך להמתין עד ליישום הרפורמה כדי לדעת כיצד בדיוק היא השפיעה על התחום.

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה
יותר הצעות יעזרו לך לבחור נכון ולשלם פחות
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

ספקיות האינטרנט מתכוננות לשינוי

אז אמנם יישומה של הרפורמה בפועל יתחיל רק ב- 2022, אך ספקיות האינטרנט מתחילות להתכונן כבר מעכשיו עם שינויים מהותיים שהן מבצעות לקראת כניסתן לשוק הסיטונאי:

שלושת ספקיות האינטרנט – 099, בזק בינלאומי וטריפל סי החלו למכור ללקוחות חדשים חבילות במודל של שוק סיטונאי, צעד ש"מכין את הקרקע" מבחינתן לקראת הרפורמה.

חברות נוספות, כגון אקספון וסלקום, מעלות את מחירי החבילות הנוכחיות על בסיס התשתית של בזק (חבילות הבנדל).

יחד עם זאת אין צפי כי בזק תעלה את מחירי התשתית לחברות.

גם המהירות החדשה המוצעת על ידי חברת בזק באמצעות הסיבים האופטיים (200 מגה) מתומחרת מחדש על ידי ספקיות האינטרנט, זאת ככל הנראה במטרה להוריד את התעניינות הצרכנים ברכישת החבילות הכוללות את שירותי בזק ולעודד מעבר לחבילות במודל השוק הסיטונאי ובכך לשמור על יתרון יחסי מול בזק.

כל הצעדים האלו מראים בבירור על התייקרות מסויימת בשוק האינטרנט, אך אלו מתרחשים בעיקר על רקע הצורך בחידוש המודל הצרכני שמציעות החברות לקראת הרפורמה ובעקבות חוסר הוודאות שקיים בשוק ומן הסתם יתאזן עם כניסתה של הרפורמה לתוקף.

אם גם אתם מעוניינים לדעת על החבילות שמוצעות כעת במסגרת השינויים לקראת הרפורמה, היכנסו להשוואת המחירים באתר וערכו השוואה בין החבילות.

הבעיות הבלתי-פתורות ברפורמה – ואיך הן ישפיעו עליכם?

למרות הפרטים הקטנים של התוכנית שנטחנו עד דק בישיבות במשרד התקשורת, עדיין קיימות בעיות ברפורמה המתוכננת שבסופו של דבר ישפיעו על הצרכנים באופן ישיר או עקיף.

הראשונה שבהן היא העובדה שכתוצאה מהצורך לאפשר את חוזקן של ספקיות האינטרנט ולהבטיח את התחרות בשוק האינטרנט הסיטונאי לאחר תחילת הרפורמה, משרד התקשורת יאסור ככל הנראה על חברות בזק והוט למכור חבילות אינטרנט במשך שנת 2021.

מלבד העובדה שזה נראה רע, בזק והוט הן חברות התשתית, וככאלו מספקות שירותים לנתח נרחב של צרכנים לדוגמא:

  • מה יעשה מי שירצה לעבור לחברה אחרת או לעבור דירה בשנת 2021 וייצור קשר עם בזק או הוט?
  • האם יצטרך לחכות לסיומה של השנה כדי לקבל מהם שירות?

מלבד זאת, בזק והוט מהוות את הבסיס השיווקי של ספקיות אינטרנט קטנות יחסית, שמספקות חבילות אינטרנט במסלול "בנדל הפוך" עם בזק והוט.

בלעדי המכירות של בזק והוט הן תחדלנה מלהתקיים והצרכנים יאלצו לעבור לחברות אחרות.

נושא נוסף שמשרד התקשורת יצטרך לטפל בו הוא מכירת הסיבים האופטיים ללא ISP (ספק שירותי אינטרנט) – דבר שאין לו מקבילה אחרת בעולם.

אך בעוד שהוט ובזק הן הפורשות של התשתית החדשה ברחבי הארץ, איזה פתרון אחר ניתן להציע?

אין ספק שלמשרד התקשורת יש עוד שיעורי בית לעשות.

לסיכום, גם אם הרפורמה עדיין לא התקיימה, אפשר לראות את ניצני השינויים מתרחשים כבר בימים אלו.

למי מכם שאוהבים להיות חלק מסקטור הצרכנים החכמים, מומלץ לערוך כבר עכשיו השוואות בין החבילות השונות שמציעות חברות האינטרנט: החבילות במודל הסיטונאי הולכות ומתרבות מיום ליום וחבילות נוכחיות שאינן במודל זה עוברות

שינויים יחד עם עליית מחירים, לקראת סיומן בסוף שנת 2021.

 

מי שמעוניין לחסוך יוכל לראות את ההבדלים הברורים בין החבילות ולהשוות בהתאם.
אמנם קיים צפי להתייקרות כללית בשוק בעקבות הרפורמה, אך פירות התהליך הן מסלול אינטרנט ותשתית מלא לצרכנים לצד קבלת שירות תיקונים הרבה יותר מפושט וכולל הכל, ובסיום המעבר – גם חידושה של התחרות בין החברות לטובת כלל הציבור.

0 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תחומים נוספים להשוואה

חבילות סלולר

סלולר

השוואת חבילות טלוויזיה

טלוויזיה וטריפל

השוואת חבילות אינטרנט

אינטרנט

סיבים אופטיים

סיבים אופטיים

חבילות טלפון קווי

קווי טלפון

השוואת ברי מים

ברי מים

כתבות שאולי יעניינו אותך

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה
יותר הצעות יעזרו לך לבחור נכון ולשלם פחות
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.
כבר יוצאים?
סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה משתלמת:

רוצה להוזיל את חבילת האינטנרט?

הוט ונקסט tv
ביום מבצעים מיוחד ליום אחד שאסור לפרסם
או חייגו: 072-3910306

רוצה לקבל הצעת מחיר

המועדפים שלי

שלחנו לך קוד אימות ב-SMS לטלפון
לבעלי טלפון כשר תישלח סיסמא באמצעות שיחה קולית
הקוד שהזנת שגוי
הקוד לא הגיע?
נתקלת בבעיה או שאלה?
אנחנו כאן לשירותך בטלפון 077-404-5025 בימים א'-ה' בין השעות 9:30-18:00
או במייל: info@smartcut.co.il
הקוד אומת בהצלחה!
שליחת הטופס מתבצעת