fbpx
תזכורות תזכורת

סוף לחשבוניות מודפסות בחברות התקשורת: החשבוניות יישלחו במייל

מהי האסדרה החדשה של משרד התקשורת?


אסדרה חדשה של משרד התקשורת מנסה לחייב את חברות התקשורת לקבוע ברירת מחדל של שליחת חשבוניות באמצעים דיגיטליים במקום בדואר. מה זה אומר, על מי זה משפיע ומהם היתרונות? להלן כל המידע:

הדרך המסורתית של חברות התקשורת לשלוח לכל מנוי את החשבון החודשי שלו היא באמצעות הדואר.

במקרים מסוימים, המנוי צריך לתת באופן אקטיבי את הסכמתו למשלוח החשבון בדרך אחרת, כמו למשל במסרון SMS או בדואר אלקטרוני.
עם זאת, משרד התקשורת מנסה כיום לעשות לזה סוף.

אסדרה (רגולציה) חדשה של משרד התקשורת קובעת שברירת המחדל לקבלת חשבוניות תהיה באמצעים דיגיטליים ולא בדואר.

במסגרת התהליך הזה, במשרד התקשורת רוצים לתת לחברות התקשורת את האפשרות לקבוע בעצמן את ברירת המחדל לקבלת החשבונות עבור מנויים פרטיים – למעט במקרים שבהם הם בחרו בדרך אחרת לקבל את החשבון. 

בפועל, הדבר אומר למשל שהשינוי לא יחול על בחירות קיימות שכבר יזמו פנייה לחברה, אלא יתבצע רק לגבי מנויים חדשים או כאלה שלא ביצעו בחירה בעבר.

בכל מקרה, צרכנים עדיין יוכלו לבחור להמשיך לקבל את החשבונית בדואר רגיל במידה וכך הם מעדיפים. 

 

מה הסיבות לאסדרה של משרד התקשורת?

במשרד התקשורת מסבירים את המהלך על בסיס מספר טענות.

ראשית, במשרד התקשורת טוענים שהמטרה של האסדרה היא לעזור בשמירה על איכות הסביבה.

בגלל מגמה ירוקה עולמית שמעודדת שמירה על איכות הסביבה באמצעות צמצום השימוש בנייר, גם במשרד הסביבה מעוניינים לתרום למהלך ולהעביר את החשבוניות מדפוס למרחב המקוון.

שנית, המהלך מתבצע בגלל שממילא ישנו שימוש גובר באמצעים טכנולוגיים לצורך קבלת חשבונות.

לטענת משרד התקשורת, לא מדובר על תהליך דרמטי אלא על מהלך מתבקש.

היות והלקוחות או צרכני הקצה רגילים לקבל את רוב החשבונות שלהם בדואר אלקטרוני, המהלך של סוף לחשבונית המודפסות מצד חברות התקשורת כלל לא אמור לפגוע בהם.

בנוסף, המטרה של האסדרה היא לקדם את הנגשת המידע לצרכן.

לטענת משרד התקשורת, קל יותר להנגיש את המידע לגבי אופן חישוב החשבונית, השוואה לחשבוניות קודמות או תוספות מחיר מיוחדות – כאשר מקבלים את החשבונית במייל ולא בדפוס.

מעבר לכך, חשבונית שמגיעה במייל קלה יותר למעקב, לא מאבדים אותה, אפשר לשחזר אותה בלחיצת כפתור וניתן לשלוף אותה מהאזור האישי באתר האינטרנט של חברת התקשורת. 

 

מאילו חברות סלולר תרצו לקבל הצעות?
יותר הצעות = יותר סיכוי לחסוך כסף!

מה הקשר בין חשבוניות מודפסות לבין המחיר של שירותי תקשורת?

מלבד האמור לעיל, במשרד התקשורת מסבירים את המהלך בכך שהם רוצים להפחית רגולציה עודפת.

גם פה, במשרד התקשורת טוענים שמדובר על אסדרה שתחסוך כסף לחברות התקשורת, תאפשר לפקח עליהן בצורה יעילה יותר ותייעל את התחרות. 

בעת משלוח חשבונות בדואר קיים יתרון מובנה לחברה גדולה – ששולחת מספר רב של חשבוניות מודפסות – לעומת חברה קטנה שמשלמת יותר על כל חשבונית וכך מצטמצם המרווח התחרותי שלה.

אז כדי לאפשר לחברות תקשורת קטנות להציע מחיר תחרותי, במשרד התקשורת מקדמים את האסדרה ומנסים לעשות סוף לחשבוניות המודפסות.

 

מהן הבעיות עם האסדרה וכיצד פותרים אותן?

כמו תמיד, גם לאסדרה של חברת התקשורת לגבי משלוח חשבוניות באמצעים דיגיטליים ולא בדואר יש חסרונות מסוימים.

ראשית, זה מהלך שעלול לפגוע בצרכנים שאין להם גישה למחשב. בין היתר, הפגיעה הצפויה היא באוכלוסיות מוחלשות, בגברים או בנשים מבוגרים, באוכלוסייה החרדית, או במי שמתקשה להתמודד טכנולוגית. 

שנית, אין עדיין מספיק מנגנונים שימנעו את הפגיעה הצפויה באזרחים שמפספסים את המסרון שמודיע על השינוי הצפוי.

אם אותם אזרחים לא מקבלים את העדכון בזמן, הם עלולים לאבד את יכולת המעקב אחר החשבון החודשי. 

על מנת לפתור את הבעיה, שוקלים במשרד התקשורת לחייב את החברות להתקשר לאזרחים הוותיקים כדי להודיע להם על השינוי טלפונית, או לדרוש שליחת מסרון חזרה שמאמת שההודעה נקראה.

בקרב האוכלוסייה החרדית, שרובה מחזיקה במכשיר טלפון החסום לקבלת מסרונים, הפתרון הצפוי יהיה להודיע על השינוי בחשבונית החודשית שעדיין מגיעה אליהם בדואר.

 

כך האסדרה תשפיע עליכם

רובנו מנויים בצורה כזו או אחרת לשירותים של חברות התקשורת השונות.

כתוצאה מכך, חשוב להבין כיצד האסדרה המתוכננת תשפיע עלינו.

אם החברות יתחילו לשלוח את החשבונות החודשיים רק במייל ולא בדואר, זה אמור להקל עלינו לבצע את המעקב החודשי ואולי גם להתמקח על המחירים.

יכול להיות שייקח לנו קצת זמן להתרגל, ושבכל מקרה נצטרף להשקיע קצת אנרגיות בהשוואה בין חשבונות ובין חודשים, אבל התמורה שווה את המאמץ.

לפי האסדרה החדשה, כל חברת תקשורת תידרש להציג למנוי במעמד ביצוע העסקה את האפשרויות שעומדות בפניו לצורך משלוח החשבון החודשי.

אם מדובר בעסקה פרונטאלית, האפשרויות יוצגו בעל פה או בכתב.

בעסקה טלפונית, הדרך היחידה להציג את האפשרויות תהיה כמובן בעל פה. מבחינה צרכנית, מה שכדאי לשים לב אליו הוא שאכן חברת התקשורת ממלאת את חובתה.

במידה ולא, יכול להיות שיהיה מקום להתלונן עליה במועצה לצרכנות. 

עוד עיקרון חשוב שמופיע באסדרה של משרד התקשורת קובע כיצד על חברות התקשורת לפעול אם אין אפשרות לשלוח למנוי את החשבונית באמצעי דיגיטלי.

כאשר המנוי חסום למסרונים, לא מסר מספר טלפון נייד או לא מסר לחברה כתובת דואר אלקטרוני – החוק מחייב אותה לא לשנות את אופן קבלת החשבון, אלא אם המנוי ביקש זאת באופן מפורש. 

לבסוף, אף חברת תקשורת עדיין לא תהיה רשאית לשנות את ברירת המחדל למנויים שכבר בחרו איך לקבל את החשבון שלהם.

אם אתם לא בטוחים כיצד מוגדרים תנאי השירות שלכם, זהו בדיוק הזמן להיכנס לאתר של חברות התקשורת, או ליצור קשר עם המוקד ולברר את הנושא לעומק.

0 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תחומים נוספים להשוואה

חבילות סלולר

סלולר

השוואת חבילות טלוויזיה

טלוויזיה וטריפל

השוואת חבילות אינטרנט

אינטרנט

סיבים אופטיים

סיבים אופטיים

חבילות טלפון קווי

קווי טלפון

השוואת ברי מים

ברי מים

כתבות שאולי יעניינו אותך

מאילו חברות סלולר תרצו לקבל הצעות?
יותר הצעות = יותר סיכוי לחסוך כסף!
Next TV ביום מכירות מיוחד
לפרטים נוספים חייגו לנציג

רוצה לקבל הצעת מחיר

המועדפים שלי

שלחנו לך קוד אימות ב-SMS לטלפון
לבעלי טלפון כשר תישלח סיסמא באמצעות שיחה קולית
הקוד שהזנת שגוי
הקוד לא הגיע?
נתקלת בבעיה או שאלה?
אנחנו כאן לשירותך בטלפון 077-404-5025 בימים א'-ה' בין השעות 9:30-18:00
או במייל: info@smartcut.co.il
הקוד אומת בהצלחה!
שליחת הטופס מתבצעת