תפריט
לאן נודדים מנויי הטלוויזיה

הדוחות הרבעוניים של חברות התקשורת מלמדים אותנו על המגמות של צרכני התקשורת, ומה שעולה מהמספרים בשוק הטלוויזיה אומר הכול: לצרכנים נמאס לשלם ביוקר והם למדו לנצל היטב את התחרות.

 

יש לזכור שהתחרות באה לידי ביטוי בכמה היבטים – הראשון שבהם הוא המחיר, אבל מעבר לזה, היא מתבטאת גם בחדשנות, בתוכן ובזמינות של התוכן במכשירים השונים.

הנה כמה מספרים מעניינים שמוכיחים שהצרכנים מחפשים ומוצאים את חבילות הטלוויזיה הזולות יותר:

לפי הדוחות של פרטנר לסיכום הרבעון השלישי של שנת 2018, פרטנר TV ממשיכה לצמוח בקצב יפה ויש לה כבר 118,000 משקי בית מחוברים. פרטנר TV הוא אמנם שירות הטלוויזיה הצעיר יותר – אבל בפרטנר החדירו אותו למודעות היטב גם באמצעות הקמפיינים המצליחים, גם באמצעות המחיר האטרקטיבי (69 שקל בחודש בלבד לחבילת טלוויזיה), גם בזכות ההטבה שניתנה בעבר לנטפליקס וגם בזכות ההטבה הנוכחית של ערוצי ספורט חינם.

המשמעות היא שברבעון השלישי הצטרפו לפרטנר 23,000 מנויים – ומדובר בצרכנים שבחרו בשירות זה על פני שירותים ותיקים ויקרים יותר. נזכיר כי שלושה חודשים אחרי ההשקה פרטנר TV כבר דיווחה על 30,000 מנויים – כך שבסך הכול אפשר לראות מומנטום מאוד חיובי.

אגב, לפי נתוני החברה, רוב לקוחות פרטנר TV בוחרים חבילה שמשלבת טלוויזיה ואינטרנט, וחלקם כבר מחוברים לפרטנר TV באמצעות שימוש בתשתית הסיבים האופטיים פרטנר פייבר.

לאחרונה הוסיפה פרטנר TV אפשרות לצפייה במחשב, כך שכעת אפשר לצפות כל הערוצים, גם ערוצים בשידור ישיר, מכל מחשב, בדיוק כמו ממסך הטלוויזיה.

גם סלקום TV גייסה מנויים

 

גם סלקום פרסמה את הדוחות שלה, וגם היא יכולה להיות מרוצה משום שנכון לסוף הרבעון השלישי של 2018, היו 206 אלף משקי בית רשומים לשירות. כזכור, מחיר חבילת סלקום TV עומד על 99 שקל בחודש, כאשר אחד היתרונות של סלקום הוא חבילת הקוואטרו שהיא מציעה: 209 שקל לחודש עבור שירות טלוויזיה (עד 5 מסכים), ספק ותשתית אינטרנט עד 100 מגה, שני קווי סלולר עם 30 ג'יגה גלישה וקו טלפון ביתי.

יס הוזילה מחירים – והמנויים חזרו

 

אחד המהלכים האמיצים בענף הטלוויזיה בחודשים האחרונים הגיע מכיוונה של Yes. אמנם היא השיקה את סטינג TV כשירות טלוויזיה מוזל, אבל מעבר לזה – היא הבינה שהצרכנים לא מוכנים לשלם ביוקר כשיש תחרות כה עזה, ולכן השיקה את Yes ultimate – חבילה ב-199 שקל בחודש. בנוסף – היא הפסיקה לגבות דמי שימוש על ה-VOD, וגם פה ניכר שיש הבנה שבעולם של היום צרכנים לא רואים בעין יפה את הדרישה לשלם על הזכות להשתמש ב-VOD (על התכנים עצמם נגבה תשלום נפרד).

הפרטים לגבי מנויי יס התפרסמו כחלק מהדוחות שפרסמה קבוצת בזק – ולפיהם ברבעון האחרון הצטרפו אל YES כ-2,000 לקוחות.

זהו הרבעון השני שבה גדל מספר המנויים שלה, כאשר סה"כ בשני הרבעונים האחרונים היא הצליחה לגייס 4,000 לקוחות חדשים.

מדובר בהיפוך מגמה אחרי חודשים של נטישת מנויים, ויהיה מעניין לראות את הצרכנים אומרים דברם גם בחודשים הבאים. 

בחרו תחום להשוואה והוזלת עלויות:

נגישות