נטפליקס מעלה מחירים בישראל. מה הניסוי שעשתה כדי לבדוק האם תשלמו יותר וכמה נשלם מעכשיו לנטפליקס?

נטפליקס היא שירות הטלוויזיה בסטרימינג הפופולרי בעולם, וגם בישראל החדירה שלה מהירה בקרב קהלים רבים – החל מבני נוער, דרך סטודנטים ועד משפחות. בשנים האחרונות התעריפים שלה היו נמוכים ופשוטים להבנה, כשהם נעים בין כ-30 שקל בחודש לבין כ-50 שקל בחודש – בהתאם לאיכות הצפייה ולמספר המכשירים האפשריים לצפייה.

אלא שכבר כמה חודשים שנטפליקס בודקת אפשרות להעלות את המחירים, והיא אפילו ביצעה ניסוי מעניין לפני שלושה חודשים – שבו מנויים פוטנציאליים שנכנסו לאתר נטפליקס ישראל דרך גוגל, ראו מחירים שונים ממחירי המחירון. באותה עת המחירים לא עלו בפועל, אך היה ברור שהמטרה היא לבדוק מה מידת הנכונות של הצרכנים לשלם מחירים שונים על חבילות שונות.

נזכיר כי נטפליקס מציעה שלוש חבילות: חבילת בייסיק שכוללת איכות צפייה בסיסית במכשיר אחד, חבילת סטנדרט שכוללת איכות צפייה ב-HD ב-2 מכשירים וחבילת פרימיום שכוללת איכות צפייה באולטרה HD ובארבעה מכשירים. מן הסתם, עבור משפחות חבילת הפרימיום היא הפופולרית והמתאימה ביותר.

נזכיר גם כי מאז שהושק בישראל שירות הטלוויזיה של פרטנר TV, החברה שיתפה פעולה עם נטפליקס ושילבה את האפליקציה שלה בממיר וכפתור ייעודי בשלט שלה. בנוסף, במשך תקופות ארוכות הוצעה גם הטבה של חצי שנה נטפליקס חינם דרך פרטנר TV.

לאחר מכן גם הוט החלה להציע את נטפליקס בממירים החדשים שלה, ולאחרונה גם סלקום TV חתמה על שיתוף פעולה עם נטפליקס, השיקה ממיר חדש, השיקה שלט חדש עם כפתור ייעודי לנטפליקס ואף יצאה בקמפיין בנושא. כל המהלכים הללו מצביעים על העניין הרב שיש לצופים הישראלים בנטפליקס.

כעת נטפליקס מעלה את מחיריה בישראל – ומדובר בעלייה יחסית חדה. כל שלוש החבילות מתייקרות, כאשר חבילת הפרימיום מתייקרת ב-11 שקלים, חבילת הסטנדרט ב-7 שקלים וחבילת הבייסיק ב-3 שקלים.

התעריפים החדשים הם:

חבילת בייסיק ב-32.90 ש"ח
חבילת סטנדרט ב-46.90 ש"ח
חבילת פרימיום ב-60.90 ש"ח

יש לציין כי לא רק בישראל המחירים עולים, אלא גם במדינות אחרות בעולם. בבריטניה הם עלו כבר לפני מספר שבועות, וכבר אז היה ברור שככל הנראה המדיניות הזאת תגיע למקומות נוספים.

נטפליקס ידועה כחברה שמשקיעה כסף רב בפיתוח תכנים מקוריים, אך במקביל היא מסתמכת על הסכמים עם חברות כמו דיסני ו-HBO שהיא רוכשת מהן תוכן. בחודשים הקרובים היא תתמודד עם תחרות קשה מצד שירותי טלוויזיה חדשים כמו אפל TV פלוס ודיסני פלוס. השקת דיסני פלוס מאתגרת במיוחד, משום שדיסני תפסיק לספק לנטפליקס את כל התוכן שלה – ומדובר במותגים פופולריים מאוד, שכוללים בין היתר את מלחמת הכוכבים וסרטים של PIXAR .

נראה שכדי לממן את ההשקעה בתוכן מקורי, נטפליקס מעלה את המחירים ומניחה שההעלאה לא תגרום למנויים לעזוב אותה.