המובילות בניודים
עם סיומו של חודש נובמבר, אפשר להציץ בתמונת הניודים ולהבין לאן נושבות רוחות הסלולר. התמונה מגלה מגמה מעניינת: הלקוחות מחפשים מחיר נמוך ושקט נפשי – ומוצאים את השילוב הזה בחברת We4G השייכת לאקספון. כזכור מדובר בחברה הצעירה ביותר מבין חברות הסלולר, אשר עם הקמתה הבטיחה חבילות פשוטות וזולות, ועומדת בהבטחתה. בנוסף היא הבטיחה חבילה עם מחיר קבוע – וגם בהבטחה הזו היא עומדת. We4G, שמציעה חבילה בכ-29 שקל לחודש לכל החיים עם 40 ג'יגה גלישה, מככבת בראש טבלת הגיוסים החודש עם גיוס נטו של כ-10,000 מנויים חדשים (הכוונה היא שהצטרפו אליה 12,586 מנויים ונטשו 2,592).
כל שאר החברות נמצאות הרחק אחרי We4G, בפער ניכר. כזכור, לאחרונה חלק מחברות הסלולר העלו מחירים. פלאפון לא הייתה ביניהן, וכנראה שעשתה בחוכמה, כי בנובמבר היא הצליחה להשיג גיוס חיובי של 2,532 לקוחות. נזכיר שפלאפון במקרה הזה היא לא רק פלאפון עצמה, אלא גם שלל מותגי המשנה שלה: קרביץ מובייל, היי מובייל (מותג המיועד לצעירים) ועוד.
החבילות המובילות
רמי לוי, שממשיך להציע חבילה מאוד אטרקטיבית, נהנה גם הוא מגיוס חיובי במספרים קרובים מאוד לאלה של פלאפון: לוי מציע למצטרפים לשלם 20 שקל בחודש למשך שנה עבור חבילה של 40 ג'יגה גלישה – ומדובר בחבילה זולה במיוחד. זה עובד. רמי לוי מסיים את נובמבר עם גיוס חיובי של 2,046 לקוחות חדשים נטו.
אחריו בטבלה נמצאת 019 מובייל, שמציעה גם היא חבילה לא יקרה עם נפח גלישה גבוה, ומה שחשוב לא פחות הוא שמדובר במחיר לשלוש שנים. מספר הלקוחות החדשים נטו של 019 מובייל עמד בנובמבר על 717.
סלקום, שדווקא העלתה מחירים, ככל הנראה הרתיעה מעט את הלקוחות הפוטנציאליים – משום שמספר הלקוחות החדשים שלה היה די דומה למספר הלקוחות שהחליטו לעזוב אותה. כזכור, ההתייקרות בסלקום רלבנטית רק ללקוחות חדשים, והיא מתבטאת ב-10 שקלים לחבילה. מוקדם עדיין לדעת מה תהיה תמונת המצב מבחינת גיוס הלקוחות החדשים בהמשך, אך חודש נובמבר הניב לסלקום רק 115 לקוחות חדשים.
מי שעוד ייקרה לאחרונה מחירים היא גולן טלקום, ובנובמבר הלקוחות הצביעו ברגליים: רק 32,208 לקוחות הצטרפו אליה – ואילו 36,180 החליטו לעזוב אותה. יש סיכוי גבוה שחלקם עבר לחברת We4G.
הוט מובייל במצב דומה של גיוס שלילי, וגם היא כזכור העלתה מחירים. הגיוס השלילי עומד על 3,972 לקוחות – כלומר, כ-36,180 לקוחות עזבו אותה בנובמבר, ורק 32,208 לקוחות בחרו להצטרף.
המפסידה הגדולה
מספר הניודים השליליים הגבוה ביותר היה של פרטנר – שכזכור מחזיקה גם ב-012 מובייל וייקרה שם את המחירים. מדובר על 7,956 ניודים שליליים.
מה זה אומר? מבחינת הצרכנים אלה בשורות טובות. הם מבצעים השוואת מחירי סלולר ומבינים לאיזו חברת סלולר משתלם להם לעבור. כל עוד יש חלופות זולות, התחרות עובדת.