תפריט
איזו חברת תקשורת תשאיר אתכם כי מרוצים

המחירים של חברות הסלולר, האינטרנט והטלוויזיה הם כמובן שיקול חשוב בעת השוואה בין החברות השונות, אך מחיר הוא לא חזות הכול. בסופו של דבר, אם המחיר נמוך אך השירות גרוע, הצרכן יעדיף לעבור לחברה אחרת. אז איך אפשר לדעת מהי רמת השירות בחברות השונות? אחד הכלים הוא להיעזר בדו"ח פניות הציבור שמפרסם משרד התקשורת מדי שנה.

הדו"ח מציג את מספר התלונות שהתקבלו, מספר התלונות שנמצאו מוצדקות ורמת השיפור או ההידרדרות של החברות בשנה שחלפה מאז הדוח הקודם.

אז מה מגלה דו"ח פניות הציבור של 2018?
ראשית, מעניין לראות שאמנם בשנת 2018 חלה ירידה של 10% במספר הפניות בהשוואה ל-2017 (6,590 פניות ציבור לעומת 7,315 פניות), אבל חלה עלייה במספר התלונות שנמצאו מוצדקות והן עומדות על יותר ממחצית.

הדו"ח לוקח בחשבון לא רק את מספר התלונות על כל חברה, אלא את הגודל של אותה חברה ביחס לשוק ולמתחרות. כדי לקבל תמונת מצב מדויקת, נמדדות הפניות לכל 10,000 קווים או מנויים.

מי הן החברות שבולטות לטובה בדו"ח?
החברות שבולטות לטובה בדו"ח פניות הציבור של משרד התקשורת ל-2018 הן פרטנר, פלאפון ובזק.

בדו"ח נבדקו חברות הסלולר שהן מפעילות ישירות – סלקום, פרטנר, פלאפון, הוט מובייל וגולן טלקום. על פי הדו"ח, בחברת פלאפון חל שיפור ניכר מאז 2017, והיא מובילה במקום הראשון עם ציון "טוב מאוד". בחברת פרטנר חל שיפור ניכר בשירות שסיפקה למנוייה והיא קיבלה את הציון "טוב" וגם חברת גולן טלקום השתפרה וקיבלה בדוח הזה את הציון "טוב".

להשוואת מחירים בין חברות הסלולר לחץ כאן

ומה לגבי האינטרנט? גם כאן הדו"ח מצביע על שיפור ניכר בחברת פרטנר והיא מובילה את הטבלה במקום הראשון עם ציון "טוב מאוד." חברות הוט-נט ובזק-בינלאומי קבלו ציון "טוב". סלקום קיבלה את הציון "טעון שיפור".

בתחום תשתית האינטרנט, שבו בזק שולטת ב-71% מהשוק והוט ב-29%, בזק בולטת לטובה: היא קיבלה את הציון טוב מאוד, כאשר 39% מהתלונות נגדה נמצאו מוצדקות, ואילו הוט קיבלה את הציון "טעון שיפור", כאשר 69% מהתלונות נגדה נמצאו מוצדקות. היחס בין חלק התלונות המוצדקות לבין נתח השוק של החברה לשנת 2018 עמד בבזק על 0.55% לעומת 2.09% בהוט.

בתחרות בין סלקום לפרטנר על תשתית אינטרנט, סלקום דורגה בציון טוב יותר. לסלקום נתח שוק של 65% בתחום זה, לעומת 35% לפרטנר, והציון שהיא קיבלה היה "טוב", לעומת ציון "תקין" לפרטנר (היחס בין חלק התלונות המוצדקות לבין נתח השוק של סלקום לשנת 2018 עמד על 0.86%, לעומת 1.25% בפרטנר).

למציאת חבילת אינטרנט משתלמת לחץ כאן 

אז מה השורה התחתונה? חשוב להשוות מחירים של כל אחד מהשירותים שנותנות בזק, פרטנר, סלקום, הוט ושאר המתחרות. ההשוואה מתבצעת בקלות כאן באתר סמארטקאט. חשוב גם לבדוק את רמת השירות. מומלץ להתייעץ עם חברים ולשמוע מהם על חוויית השירות שלהם. לאחר מכן, כדאי לעבד את כל המידע שקיבלתם, לשקלל את כל הנתונים ורק אז לבחור לאיזו חברה להתנייד ואיזו חברה לעזוב.

בחרו תחום להשוואה והוזלת עלויות:

נגישות