fbpx
תזכורות תזכורת

טיפים לבחירה ושימוש נכון של הסמארטפון בקרב ילדים

הסמארטפון בקרב ילדים

הטלפון הסלולרי משמש אותנו באספקטים רבים של החיים. אבל בכל הנוגע לנושא השימוש של ילדים בסלולרי הוא מעורר לעיתים מחלוקות. השאלה שעולה בקרב הורים רבים היא האם ומתי לרכוש לילדים את הסלולרי הראשון שלהם. אחת הסיבות המרכזיות לרכישת סלולרי של הורים עבור ילדיהם היא מתוך רצון לשמור על קשר, במיוחד בגילאים בהם הילד נוהג לבלות לאחר הלימודים מחוץ לבית, בחוגים או אצל חברים. הנוכחות של הסלולרי במצב זה נועדה על מנת להרגיע את ההורים שחוששים וחרדים ושחשוב להם לדעת איפה הילד שלהם נמצא בכל רגע. במידה והחלטתם לרכוש לילדיכם את המכשיר הסלולרי הראשון שלו, כדאי להקפיד על כמה כללים ברכישה ובשימוש נכון בסלולרי.

מאילו חברות סלולר תרצו לקבל הצעות?
יותר הצעות = יותר סיכוי לחסוך כסף!

מה רצוי לבדוק כשרוכשים סלולרי לילד

סינון תכנים

כיום ישנם אפליקציות ותוכנות שמאפשרות בקרה של ההורים על התכנים שנחשפים אליהם ילדיהם. בין הפונקציות שקיימות נוכל למצוא לעיתים הגבלת תכנים והגבלת זמן שימוש. ישנן אפליקציות שיאפשרו לכם להגביל או לשלוט בזמני השימוש, למשל בעת שילדיכם נמצאים בבית הספר או לפני שהם הולכים לישון. בנוסף באפליקציות אלו ישנה אפשרות להגביל את האתרים אליהם נכנסים ילדיכם. ניתן לחסום תכנים המוגדרים כלא מתאימים לקהל צעיר כמו תכנים אלימים או תכנים מיניים. כדאי לכם גם לבדוק אפשרות של רכישת טלפון "כשר" החסום לתכנים הנחשבים לא הולמים.

הפחתת חשיפה לקרינה

ילדים הם אוכלוסיה הנחשבת לרגישה יותר ובעלת סיכון בריאותי גבוה יותר לעומת מבוגרים, לכן הנזקים בעת השימוש בסלולרי הם גבוהים יותר מכיוון שהם חשופים לפגיעה ולנזק גבוה יותר בטווח הרחוק. ילדים חשופים באופן חמור יותר לקרינה הנפלטת מהמכשירים הסלולריים, לכן חשוב לצמצם את השימוש בסלולרי לכמה שפחות ולדחות את גיל התחלת השימוש בסלולרי כמה שיותר.

ישנם כמה כללים שרצוי להקפיד עליהם- רצוי לצמצם את זמן השיחות שילדיכם מקיימים בסלולרי, כדאי להעדיף שימוש באוזניות כך שהמכשיר יהיה רחוק מהגוף בזמן שיחה, רצוי להקפיד שהמכשיר יונח בתיק ולא בכיס כך שהמכשיר יאוחסן כמה שיותר רחוק מהגוף, יש להתרחק מהמכשיר בזמן טעינה מכיוון שבזמן טעינה נפלטת אנרגיה חשמלית גבוהה, ובלילה בזמן השינה, יש להימנע מלישון בסמוך לטלפון או להימנע מהטענתו קרוב לגוף הילד. כדאי להקפיד על כללים אלו כדי לצמצם את ההיחשפות של הילד לכמה שפחות נזק.

סוג המכשיר המתאים לילדיכם

כיום יש מגוון של מכשירים בעלי טווח מחירים רחב. ניתן לבחור מכשיר בעל פונקציות בסיסיות המיועד לשיחות בלבד או ניתן לבחור במכשיר יותר מתוחכם עם מסך מגע. השיקולים הללו נתונים ותלויים בהורים, בצרכים של הילדים ובגילאי הילדים. בגילאים צעירים יותר, יכול להיות שנסתפק במכשיר פשוט וקל לתפעול לעומת גילאים בוגרים יותר, כמו גילאי הנעורים, בהם נעדיף אולי לרכוש מכשיר בעל פונקציות מורכבות יותר.

ביטוח המכשיר במקרי אובדן או גניבה

בקניית מכשיר הסלולרי כדאי לקחת בחשבון שמכיוון שמדובר בילדים ישנה סבירות גבוהה יותר לאובדן של המכשיר, גניבה או תקלה. לכן קחו בחשבון את סוג המכשיר ועלותו בהתאם לסיכונים הנלווים לכך. במקרים מסוימים אולי תעדיפו לשקול לבטח את המכשיר הסלולרי על מנת שתהיו מוגנים במקרים בהם המסך נשבר, או שהמכשיר נרטב או נאבד. צרו קשר עם חברת הסלולרי וחברות הביטוח המיועדות ובדקו מהן עלויות הביטוח שהן מציעות עבור הרס, אובדן, שבירה, גניבה וכו'.

איך לבחור תוכנית סלולרית מתאימה

בחרו תוכנית שתתאים לדפוסי השימוש של ילדיכם. הגדירו מהם הצרכים לשימוש בסלולרי של הילד או הנער. בדקו האם ישנו צורך לתוכנית של שיחות והודעות בלבד, או במידה ומדובר בנער בוגר יותר, אולי תרצו להוסיף גם חבילת גלישה בסיסית. חברות הסלולר מציעות הטבות ומסלולים לגיל הצעיר וכן ישנן תוכניות המציעות מסלולי משפחות שעלולים להוזיל לכם עלויות, למשל תוספת של קו שלישי בהנחה של עשרות שקלים למנוי, ולכן כדאי לעבור על כל האפשרויות שלכם.

כאן תוכלו להשוות בין חבילות הסלולר ולהחליט איזו תוכנית הכי מתאימה לכם ולילדיכם.

0 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תחומים נוספים להשוואה

חבילות סלולר

סלולר

השוואת חבילות טלוויזיה

טלוויזיה וטריפל

השוואת חבילות אינטרנט

אינטרנט

סיבים אופטיים

סיבים אופטיים

חבילות טלפון קווי

קווי טלפון

השוואת ברי מים

ברי מים

כתבות שאולי יעניינו אותך

מאילו חברות סלולר תרצו לקבל הצעות?
יותר הצעות = יותר סיכוי לחסוך כסף!
כבר יוצאים?
סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה משתלמת:
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

רוצה להוזיל את חבילת הסלולר?

Next TV ביום מכירות מיוחד
לפרטים נוספים חייגו לנציג

רוצה לקבל הצעת מחיר

המועדפים שלי

שלחנו לך קוד אימות ב-SMS לטלפון
לבעלי טלפון כשר תישלח סיסמא באמצעות שיחה קולית
הקוד שהזנת שגוי
הקוד לא הגיע?
נתקלת בבעיה או שאלה?
אנחנו כאן לשירותך בטלפון 077-404-5025 בימים א'-ה' בין השעות 9:30-18:00
או במייל: info@smartcut.co.il
הקוד אומת בהצלחה!
שליחת הטופס מתבצעת