שירות החשמל פרטנר Power מבית פרטנר
במהלך שנת 2021 פרטנר הכריזה על שיתוף פעולה חדש עם חברת רפק אנרגיה, אשר במסגרתו הוקם המיזם פרטנר Power – מערך אספקת שירותי חשמל מוזלים ללקוחות עסקיים, הידוע גם בשם פרטנר חשמל. המהלך נוצר בעקבות רפורמת החשמל החדשה, אותה יזמה כנסת ישראל.
פרטנר כמובן תנצל את יתרון הגודל ולקוחותיה בשוק התקשורת ותעניק להם בעתיד חבילות משולבות תקשורת וחשמל יחד ובעצם להוזיל לצרכן את עלות החשמל ומצד שני לשמר את הלקוח בחברה.
מהי רפורמת החשמל?
רפורמת החשמל יצאה לפועל כבר במהלך שנת 2018, כאשר המטרה העיקרית שלה הייתה להכניס תחרות לתחום החשמל, ולאפשר לחברות נוספות מלבד חברת החשמל לספק שירותי חשמל, במחירים מוזלים.
חברת החשמל נחשבה ליצרנית החשמל הבלעדית בארץ, אבל לאחר כניסתה של הרפורמה לתוקף – חלקה בייצור החשמל ירד ל-60% (ובשנים הקרובות עם השתלבות החברות החדשות הנתון הנ"ל צפוי להשתנות לכ-35%).
הרפורמה למעשה יוצרת תהליך שבו חברת החשמל מייצרת את החשמל, וספקיות החשמל הפרטיות משווקות אותו ללקוחות במחירים מוזלים.
בעקבות הרפורמה כ-20 חברות הגישו לרשות החשמל בקשת רישיון לשיווק חשמל ללקוחות. לצפייה בחברות הנוספות המעניקות שירותי חשמל, ריכזנו עבורכם את כולן בעמוד השוואת מחירי חשמל ביתי בו ניתן לבחור את המסלול המתאים ביותר עבורכם.
אחת מהחברות שקיבלה את הרישיון היא כאמור חברת התקשורת פרטנר, אשר הקימה את Power (פרטנר חשמל) – מערך שירותי החשמל הבלעדי שלה.
מהו היתרון של פרטנר חשמל?
לפרטנר חשמל קיימים למעשה 2 יתרונות: אספקת חשמל ייחודית ללקוחות עסקיים, וחיסכון של עד אלפי שקלים בשנה על חשבונות החשמל.
איך עובד תהליך חיוב השירות דרך פרטנר חשמל?
במסגרת התהליך – חברת החשמל עדיין נשארת האחראית הבלעדית על ההולכה והתחזוקה של החשמל בארץ, אך פרטנר חשמל (ושאר ספקיות החשמל הפרטיות) מספקות את החשבוניות, ומחייבות את הצרכנים בפועל על השירות.
לצד כל זאת, מאחר וחברת החשמל עדיין אוחזת בבלעדיות על הולכת החשמל – הפסקות חשמל או תקלות בשירותי החשמל יחולו על כלל הצרכנים, בין אם מדובר בצרכנים של חברת החשמל או ספקיות החשמל הפרטיות.
בשורה התחתונה – חברת החשמל היא זו שמזרימה את החשמל ומטפלת בתקלות והפסקות חשמל, וספקיות החשמל הפרטיות רק מחייבות עליו בפועל.
נכון להיום תהליך המעבר לפרטנר חשמל אורך כחודש, אך בעתיד עם התפתחות תחום החשמל הפרטי, המעבר צפוי להיות הרבה יותר מהיר ופשוט.
הצטרפות לפרטנר חשמל – ככה תבצעו זאת נכון
ההצטרפות למסלולי היום והלילה של פרטנר חשמל מותנית בשימוש במונה חכם (לא מונה דיגיטלי), ואילו ההצטרפות למסלול ההנחה הקבועה פתוח לצרכנים בעלי כלל סוגי המונים.
המונה החכם משדר נתונים על צריכת החשמל אחת לרבע שעה, ומאפשר לפרטנר חשמל לנתח את דפוס השימוש של הלקוחות לפי זמנים מסוימים במהלך היממה.
בדרך זו החברה יכולה להציע ללקוחות חבילות חשמל מותאמות אישית, ולספק הנחות על שעות צריכה מסוימות לפי הצורך האישי.
בשנים הקרובות חברת החשמל צפויה להחליף עד כ-600,000 מונים ברחבי הארץ למונים חכמים, כך שצפוי לקחת הרבה זמן עד שהשירות יהיה זמין גם ללקוחות שהמונים
שלהם יותקנו בהמשך.
איך ניתן לבדוק אם בכתובת שלנו מותקן מונה חכם?
כדי לבדוק האם כבר מותקן בביתכם מונה חשמל חכם, תוכלו לבצע בדיקה פשוטה ומהירה דרך הכלי שלנו לאיתור מונה חשמל חכם לפי כתובת. כל מה שיידרש מכם לבצע הוא:
- להזין את כתובת המגורים שלכם
- ללחוץ על כפתור "בדקו לי".
בתוך כ-30 שניות במערכת תחזיר תשובה האם קיים או לא קיים בביתכם מונה חשמל חכם.
במידה ובכתובתכם לא קיים מונה חשמל חכם – תוכלו להזמין התקנה של מונה חשמל חכם דרך חברת החשמל – השירות כרוך בעלות של 274 ש"ח (כולל מע"מ), וחברת החשמל מתחייבת להגיע להתקין את המונה תוך 120 יום החל מיום הפנייה אליהם והזמנת המונה.
ניתן לפנות לחברת החשמל דרך מוקד 103, בשליחת SMS או הודעת WhatsApp למספר 055-7000103, או בהשארת פנייה / צ'אט אונליין דרך אתר חברת החשמל.
אילו מסלולים מציעה פרטנר חשמל?
פרטנר חשמל מציעה מספר מסלולי חשמל:
- מסלול עם הנחה קבועה לאורך כל שעות היממה – 24/7
- מסלול לעובדים מהבית
- מסלול לשעות הלילה
לצפייה בפירוט המלא של המסלולים ולהצטרפות – גללו לחלקו העליון של עמוד זה.
למי פונים במקרים של תקלות או הפסקות חשמל?
בהמשך לאמור לעיל – חברת החשמל היא עדיין האחראית הבלעדית על הולכת החשמל, וספקיות החשמל הפרטיות הן אלו שרק מחייבות על השירות בפועל, כך שהאחריות במקרים של בעיות או הפסקות חשמל היא של חברת החשמל עצמה.
במקרים של תקלות או בעיות יידרש לפנות ולדווח למוקד 103 של חברת החשמל.