הוט חשמל – המצטרפת החדשה למהפכת החשמל בישראל
בשנת 2021, חברת התקשורת והכבלים הוט הגישה לרשות החשמל בקשת רישיון לעיסוק כספקית חשמל עצמאית, והשיקה את חברת הבת שלה הוט חשמל (הוט אנרג'י) – ספקית שירותי החשמל הבלעדית שלה.
מה הוביל לכניסתה של חברת הוט לתחום החשמל?
הרקע להקמתה של הוט חשמל התחיל מרפורמת החשמל, אשר הוצאה לפועל ע"י ממשלת ישראל במהלך שנת 2018.
לרפורמת החשמל היו מספר מטרות:
- לצמצמם את שליטתה של חברת החשמל במשק החשמל בישראל
- לאפשר לחברות חשמל נוספות להיכנס לתחום ולספק חשמל לצרכנים
- לאפשר לצרכנים ליהנות ממגוון רחב יותר של שירותי חשמל, במחירים זולים יותר.
לאחר השקת הרפורמה כ-40 חברות הגישו בקשת רישיון לאספקת חשמל עבור לרשות החשמל, ובניהן חברת הוט.
החברה קיבלה את האישור והשיקה את הוט אנרג'י (הוט energy) – חברת שירותי החשמל המוזלים שלה.
מאיפה מגיע החשמל שמספקת הוט חשמל?
הוט רוכשת את החשמל שלה מחברת החשמל ומספקית פרטית בשם דליה אנרגיה, עמה חתמה על הסכם תקשורת לאספקת חשמל למשך 10 שנים.
במסגרת התהליך – ספקיות החשמל מייצרות ומספקות את החשמל, והוט משווקת אותו בפועל לצרכנים במחירים מוזלים.
החשמל שהצרכנים יקבלו בעת הצטרפותם להוט חשמל למעשה יישאר בדיוק אותו הדבר ללא כל שינוי, וההבדל היחיד יהיה הוצאות החשמל – אשר יחלו להיות זולות באופן משמעותי לאחר המעבר לשירות.
מהם היתרונות של הוט אנרג'י?
להוט אנרג'י יש מספר יתרונות:
- הנחות על תעריפי צריכת החשמל: החברה מציעה מסלולי חשמל עם הנחות על תעריפי החשמל.
- מידע בזמן אמת: הלקוחות יוכלו לקבל בזמן אמת מידע על הצריכה מכל מכשיר בבית, ולקבל תחזית עלויות לחשבונות החשמל הבאים שלהם, כולל מידע על היסטורית צריכת החשמל האישית.
- שירותי חשמל משולבים תקשורת: החברה השיקה חבילות משולבות הכוללות שירותי חשמל ותקשורת במיוחד עבור לקוחות החברה, כך שלקוחות מסלולי טריפל הוט, הוט מובייל ודאבל נקסט טיוי יוכלו ליהנות מכלל השירותים יחד עם מגוון הטבות, ולהיות מחויבים על כלל השירותים באותה חשבונית.
אילו חבילות חשמל הוט מציעה?
הוט מציעה מספר סוגי חבילות חשמל, בניהן:
- חבילות חסכון קבוע 24/7
- חבילת חיסכון ביום
- חבילת חיסכון בלילה
- חבילות המשלבות שירותי חשמל ותקשורת (טלוויזיה, סלולר ואינטרנט) – עבור לקוחות הוט טריפל, הוט מובייל ו-NEXT TV
חבילות החשמל של הוט אנרג'י מעניקות החל מ-5% ועד ל-20% מתעריפי צריכת החשמל, ועוד מגוון רחב של הטבות.
לצפייה בפרטים המלאים של החבילות ולהצטרפות – גללו לחלקו העליון של עמוד זה.
מה חשוב לבדוק לפני שמצטרפים להוט אנרג'י?
ההצטרפות לשירותיה של הוט אנרג'י מותנית בשימוש במונה חשמל חכם.
מונה החשמל החכם משדר נתונים מדויקים על צריכת החשמל אחת לרבע שעה, והשירות של חברות החשמל החדשות יכול לעבוד רק עם מונים מסוג זה.
מונים מהסוג הישן (מוני חשמל דיגיטליים) לא יתאימו כדי להצטרף לשירות – שכן אין להם את יכולת איסוף ושידור הנתונים כמו למוני החשמל החכמים, אשר דרושים לצורך המעבר לחברות החשמל החדשות.
חברת החשמל יצאה בפרויקט ענק של פריסת מוני חשמל חכמים, ועד לשנת 2028 החברה צפויה להתקין בארץ כמיליון מוני חשמל חכמים.
נכון להיום הותקנו כבר קרוב ל-200,000 מוני חשמל חכמים ברחבי הארץ במסגרת הפרויקט – כך שיש סיכוי שבביתכם כבר קיים מונה חשמל חכם.
למה צריך מונה חשמל חכם כדי להצטרף לשירות החשמל של הוט?
מונה החשמל החכם נדרש לצורך ההצטרפות לשירות של הוט חשמל, שכן הוא מסייע לנתח את דפוסי הצריכה לאורך כל היממה, ובהתאם לנתונים החברה יכול להציע הנחות מותאמות לצרכנים.
באמצעות ניתוח נתוני הצריכה של המונה החכם – הצרכנים גם יוכלו לדעת מתי כדאי להשתמש במכשירי חשמל בעלי פעולה ארוכה וצריכת חשמל מרובה (כדוגמת מדיח כלים, מכונת כביסה וכד'), ואף לקבל המלצות על שעות לשימוש בעמדת טעינת הרכב החשמל שלהם.
איך נוכל לדעת אם יש לנו מונה חשמל חכם?
כדי לבדוק אם בביתכם כבר מותקן מונה חשמל חכם, תוכלו להיעזר בכלי שלנו לבדיקת מוני חשמל חכמים לפי כתובת.
כל מה שיידרש מכם לבצע הוא להזין את כתובת המגורים שלכם, ובתוך כ-30 שניות תתקבל תוצאה שתציג האם בביתכם הותקן (או טרם הותקן) מונה חשמל חכם.
במידה ובביתכם לא קיים מונה חשמל חכם:
תוכלו לבצע את אחת מבין שתי האפשרויות:
- להזמין מונה חשמל חכם דרך חברת החשמל : שירות אשר ניתן בתשלום חד פעמי בסך 274 ₪ דרך חברת החשמל.
ניתן לפנות אל חברת החשמל דרך מוקד 103, או דרך כל אחת מדרכי הפנייה הנוספות המפורטות באתר חברת החשמל. - להמתין שהמתקינים של חברת החשמל יגיעו אליכם להתקין את המונה: כאמור, חברת החשמל נמצאת כרגע בעיצומו של פרויקט פריסת מוני חשמל חכמים ברחבי הארץ כך שתוכלו פשוט להמתין שחברת החשמל תגיע להתקין את המונה בכתובתכם.
יחד עם זאת – חשוב לקחת בחשבון שהפרויקט מאוד ממושך, וייתכן וייקח זמן רב עד שחברת החשמל תגיע להמתין את המונה באזור המגורים שלכם.
* בהמשך להנחיית שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן – החל מה-25.7.24 כלל צרכני החשמל בארץ יוכלו לעבור אל כל אחת מחברות החשמל גם אם לא מותקן בביתם מונה חשמל חכם. לקוחות אשר יהיו מעוניינים להצטרף אל הוט חשמל עד לתאריך זה, עדיין יזדקקו למונה חשמל חכם.
במידה ובביתכם קיים מונה חשמל חכם – כך עובד תהליך ההצטרפות להוט חשמל:
- בוחרים את אחת מחבילות החשמל שצפויות להתפרסם בהמשך בעמוד זה
- משאירים פרטים דרך טופס יצירת הקשר שליד החבילה
- ממתינים לשיחה מנציג הוט חשמל שיעביר אתכם לשירות בתהליך וירטואלי קצרצר שנעשה כולו מרחוק – ללא צורך בביקור טכנאי.
במסגרת התהליך – חשבון החשמל שלכם ינוייד מחברת החשמל אל הוט אנרג'י, כך שלאחר המעבר החשבוניות החודשיות שתקבלו יהיו של הוט אנרג'י.
החשבוניות החודשיות של הוט אנרג'י יישלחו אחת לחודש (לעומת החשבוניות של חברת החשמל שכיום נשלחות אחת לחודשיים) – בחשבוניות אלו תוכלו לראות את כל המידע על מידת הצריכה החודשית, לעקוב אחר הוצאות החשמל, ואף ללמוד כיצד לחסוך יותר.
* במידה ואתם מתגוררים בנכס מושכר – תהליך המעבר להוט אנרג'י יהיה כמובן אותו תהליך, אך חשוב רק לוודא קודם שחשבון החשמל הנוכחי שלכם מעודכן על שמכם.
לאחר המעבר לשירותי החשמל של הוט חשמל – למי נוכל לפנות במקרה של הפסקות חשמל או תקלות?
חברת החשמל עדין תישאר האחראית הבלעדית על ייצור ואספקת החשמל ברחבי הארץ, כך שבמקרים של תקלות בחברת החשמל – אותן תקלות יווצרו גם אצל לקוחות הוט חשמל.
כיוצא בכך – כדי לדווח על תקלות או הפסקות חשמל יש לפנות אל מוקד 103 של חברת החשמל.