fbpx
תזכורות תזכורת

כל המידע על רפורמת החשמל – מהי הרפורמה, מה המטרה שלה, ואיך היא מסייעת לחסוך בהוצאות החשמל

מהי רפורמת החשמל?

רפורמת החשמל היא מהלך של ממשלת ישראל בשיתוף רשות החשמל אל מול חברת החשמל לישראל, אשר נוסדה עבור מספר מטרות:

  • לפתוח את משק החשמל בארץ לתחרות
  • לאפשר הקמה של חברות חשמל נוספות
  • לאפשר לכלל הצרכנים ליהנות מתעריפי חשמל מגוונים וזולים יותר.

מערכת החשמל בארץ בנויה ממספר מקטעים: ייצור החשמל, הולכה (הולכת החשמל לתחנות משנה), חלוקה (העברת החשמל בפועל לצרכנים), אספקה (מכירת החשמל לצרכנים), ואגירה, ועד לשנים האחרונות חברת החשמל שלטה בכל המקטעים הללו.

מהי מטרת רפורמת החשמל?

המטרה בהשקת הרפורמה הייתה לצמצם את השליטה של החברה בשלבי הייצור והאספקה, ריענון של השוק ויצירת תחרות – זאת כאשר חברת החשמל היא זו שעדיין תחזיק בבלעדיות על מקטעי ההולכה והחלוקה.

בסופו של דבר – מטרתה של רפורמת החשמל הייתה לאפשר לחברות נוספות להיות חלק ממקטע אספקת החשמל, לצמצם את תעריפי החשמל הקבועים, ולאפשר לכלל צרכני החשמל ליהנות מהטבות והוזלות על חשבונות החשמל.

איך הרפורמה מסייעת לחסוך בהוצאות החשמל?

רפורמת החשמל יכולה לסייע לחסוך בהוצאות הודות לתעריפים המגוונים והזולים יותר של חברות החשמל – שכן בעקבות השקת הרפורמה כבר לא יהיה תעריף חשמל קבוע לכלל הצרכנים, אלא תעריפים משתנים, חבילות חסכוניות מותאמות אישית ואף חבילות טריפל וקוואטרו.

מהו הרקע לרפורמת החשמל?

הרקע להשקת רפורמת החשמל החל בתחילת שנות ה-2000, כאשר הממשלה החליטה לבצע שינוי מבני במשק החשמל בארץ.

החלטה זו הובילה להקמת וועדה בראשותו של מנכ"ל משרד האוצר, אשר בשנת 2003 הגישה את ההמלצות שלה לביצוע השינוי.

בשנת 2007 התקיים מו"מ בין המדינה לבין חברת החשמל שלא צלח, ובשנת 2013 בוצע ניסיון נוסף למו"מ לאחר מינוי צוות ממשלתי בראשותו של מנהל רשות החברות, שלא צלח גם כן.

בסופו של דבר ולאחר מאבק ארוך – הממשלה קיבלה את ההחלטה ליישם את רפורמת החשמל, והוציאה אותה לפועל ביולי 2018.

מהי רפורמת החשמל

מהם השינויים שקרו בעקבות ההחלטה על רפורמת החשמל?

חברת החשמל הציבה למכירה את 5 תחנות הכוח שהיו בבלעדיותה: רידינג, אשכול, רמת חובב, אלון תבור וחגית מזרח, והעבירה חלק משטחה של תחנת רוטנברג לרשות מקרקעי ישראל לשם מכירותו.

בנוסף – כדי להפיק חשמל "ירוק" יותר הוחלט שהיחידות הפחמיות של תחנת הכח אורות רבין יוחלפו בשתי תחנות גז, אשר פועלות על בסיס טכנולוגיה מתקדמת.

חברת החשמל נשארה האחראית הבלעדית על מקטעי ההולכה והחלוקה, ומקטע האספקה הוא זה שנפתח לתחרות בשוק – זאת במטרה לשפר את איכות האספקה, ולספק מחירים נוחים לצרכנים.

בנוסף לכך – מספר יחידות כגון יחידת ניהול המערכת יצאו משליטתה של חברת החשמל, ועברו לאחריותה של חברה חיצונית בשם נגה ניהול.

אילו חברות חשמל מספקות שירותי חשמל במסגרת רפורמת החשמל?

אלו חברות החשמל אשר החלו לפעול באופן רשמי ולספק שירותי חשמל במסגרת הרפורמה:

מאילו ספקיות חשמל תרצו לקבל הצעות?
ככל שתשמעו יותר הצעות ככה תבחרו נכון יותר
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

מה מציעות חברות החשמל החדשות לצרכנים?

רוב חברות החשמל מציעות חבילות חשמל מוזלות – כאשר הצרכנים יכולים לבחור את החבילה המתאימה להם ביותר, בהתאם לכמות ולזמני הצריכה הביתיים שלהם.

החבילות יכולות להיות לדוגמה: חבילות מוזלות לאורך כל היום, חבילות לעובדים מהבית, חבילות לשימוש בשעות הלילה, חבילות לשימוש בסופ"ש, ועוד.

החבילות מציעות החל מ-5% ועד 20% הנחה בממוצע על חשבון החשמל – תלוי בסוג החבילה הנבחרת ובוותק של הלקוחות.

מהם התנאים לצורך המעבר לחברות החשמל החדשות?

כדי להצטרף וליהנות מהשירות תידרש התקנה של מונה חשמל חכם בכתובת המגורים שלכם – כדי לבדוק האם בכתובתכם כבר קיים מונה מהסוג הנ"ל תוכלו להיעזר בכלי שלנו לבדיקת מוני חשמל חכמים לפי כתובת, אשר יוכל לסייע לאתר האם בכתובת המגורים שלכם כבר הותקן או טרם הותקן מונה חשמל חכם.

מהו מונה חשמל חכם?

מונה חשמל חכם הוא מונה חשמלי בעל  יכולת לקריאת נתוני הצריכה באופן רציף – כך שחברת החשמל יכולה לצבור את המידע, ולדעת כמה חשמל בפועל לספק לכל אזור בארץ.

המידע הזה מגיע גם אל חברות החשמל החדשות, ובכך ניתנת להן האפשרות להציע לצרכנים את חבילות החשמל המתאימות להם ביותר.

מי יכול לעבור לחברות החשמל החדשות?

משקי בית שבהם מותקן מונה חשמל חכם יכולים כבר להגיש בקשות למעבר לאחת מחברות החשמל החדשות (לצפייה בחבילות התעריפים של חברות החשמל ולהשארת פרטים להצטרפות לחברות החשמל – ניתן לבקר בעמוד השוואת מחירי חשמל שלנו).

משקי בית בהם עדיין לא מותקן מונה חשמל חכם לא יוכלו להצטרף לשירות, אך יחד עם זאת – חברת החשמל מתכננת לפרוס עוד מאות אלפי מוני חשמל חכמים ברחבי הארץ בשנים הקרובות, כך שבהמשך כלל הצרכנים יוכלו להצטרף לשירות.

לקוחות שבביתם לא מותקן מונה חשמל חכם אך בכל זאת מעוניינים לעבור חברת חשמל כבר עכשיו יכולים  לפנות אל חברת החשמל ולבקש להתקין מונה חשמל חכם בביתם (שירות אשר ניתן בתשלום).

מידע נוסף אודות תהליך ההזמנה וההתקנה של מוני החשמל החכמים ניתן לראות בעמוד: מונה חשמל חכם.

האם ניתן לעבור מחברת חשמל אחת לחברת חשמל אחרת?

נכון להיום – עדיין לא ניתן לעבור בין חברת חשמל אחת לחברת חשמל אחרת.

יחד עם זאת – הצפי הוא שעד שנת 2026 שליטתה של חברת החשמל במשק החשמל בארץ תצומצם משמעותית, ובמידה והכל יעבוד כמתוכנן – תהיה אפשרות להתנייד בין חברות החשמל בהמשך.

במידה ואכן יתאפשר לעבור בין חברות החשמל – הצפי הוא שהמעבר יתאפשר פעם בשנה (כמו במעבר בין חברות סלולר).

מי יהיה אחראי במקרים של הפסקות חשמל או תקלות לאחר המעבר?

חברת החשמל עדיין תחזיק בבלעדיות על ההולכה וההפצה של החשמל – כך שהיא עדיין האחראית הבלעדית בכל מקרה של תקלה, בעיה או הפסקת חשמל..

במקרים אלו חשמל יהיה צורך לפנות אל מוקד חברת החשמל במספר 103 – חברת החשמל תדאג לטיפול, והטכנאים שיגיעו לשטח יהיו טכנאים של חברת החשמל.

0 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תחומים נוספים להשוואה

חבילות סלולר

סלולר

השוואת חבילות טלוויזיה

טלוויזיה וטריפל

השוואת חבילות אינטרנט

אינטרנט

סיבים אופטיים

סיבים אופטיים

חבילות טלפון קווי

קווי טלפון

השוואת ברי מים

ברי מים

כתבות שאולי יעניינו אותך

מאילו ספקיות חשמל תרצו לקבל הצעות?
ככל שתשמעו יותר הצעות ככה תבחרו נכון יותר
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.
רוצה לקבל הצעה לחשמל מוזל?
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

רוצה לקבל הצעה לחשמל מוזל?

כבר יוצאים?
סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה משתלמת:
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

רוצה לקבל הצעת מחיר

המועדפים שלי

שלחנו לך קוד אימות ב-SMS לטלפון
לבעלי טלפון כשר תישלח סיסמא באמצעות שיחה קולית
הקוד שהזנת שגוי
הקוד לא הגיע?
נתקלת בבעיה או שאלה?
אנחנו כאן לשירותך בטלפון 077-404-5025 בימים א'-ה' בין השעות 9:30-18:00
או במייל: info@smartcut.co.il
הקוד אומת בהצלחה!
שליחת הטופס מתבצעת