משק חשמל ואנרגיה – חברה מובילה לייצור אנרגיה מתחדשת, והמצטרפת החדשה לספקיות החשמל החדשות בישראל
משק חשמל ואנרגיה הוקמה בשנת 2016 ועוסקת בייזום, הקמה ותפעול פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת.
בין מגוון תחומי הפעילות של החברה:
- פרויקטים סולאריים קרקעיים
- מתקנים סולאריים לגגות בתים
- מערכות צפות ע"ג מאגרים
- מערכות אגירה
- תשתית לתחבורה חשמלית, ועוד.
בימים אלו החברה עושה את צעדיה הראשונים בתור ספקית חשמל חדשה בישראל, בעקות יציאתה לפועל של רפורמת החשמל.
מהי הייחודיות של משק חשמל ואנרגיה?
החברה מתמחה באנרגיה מתחדשת, כך שהייחודיות שלה היא בייצור חשמל נקי, וידידותי יותר לסביבה.
למשק חשמל ואנרגיה יש מספר מתקני אנרגיה סולארית אשר ממירים את קרינת השמש לאנרגיה חשמלית, בצורה נקייה ושאינה מזהמת את הסביבה.
בנוסף – בתור ספקית חשמל חדשה, החברה גם צפויה להציע תעריפי חשמל זולים יותר (בהשוואה לתעריפים של חברת החשמל).
אילו תעריפי חשמל מציעה משק חשמל ואנרגיה?
משק חשמל ואנרגיה טרם החלה לספק חשמל באופן רשמי, כך שנכון להיום היא עדיין לא חשפה תעריפי חשמל רשמיים.
מעוניינים להתרשם בינתיים מחברות חשמל שכן השיקו תעריפי חשמל? היכנסו לעמוד השוואת מחירי חשמל להתרשמות מתעריפי החשמל של החברות הפעילות.
האם כל אחד יכול להצטרף לשירותיה של משק חשמל ואנרגיה?
כלל צרכני החשמל בארץ יוכלו להצטרף בהמשך למשק חשמל ואנרגיה – לקוחות פרטיים ועסקיים כאחד, בין אם בביתם מותקן מונה חשמל חכם או מונה חשמל בסיסי.
איך נוכל לדעת אם בכתובת שלנו קיים מונה חשמל חכם?
ניתן לבדוק האם בביתכם מותקן מונה חשמל חכם דרך הכלי הייחודי שלנו כאן באתר לבדיקת מונה חשמל חכם לפי כתובת – בבדיקה מהירה שמחזירה תוצאות בתוך כ-30 שניות
החל מה-25.7.24 כבר אין חובת שימוש במונה חשמל חכם ע"מ להצטרף לחברות החשמל, וניתן להצטרף גם באמצעות מונה בסיסי.
לקוחות שבכל זאת יהיו מעוניינים במונה חשמל בביתם יוכלו להזמין מונה מסוג זה דרך חברת החשמל, לפי ההנחיות בפסקה הבאה.
איך מתקינים מונה חשמל חכם?
במידה ותהיו מעוניינים לעבור לשירות אבל לפי הבדיקה לא קיים בביתכם מונה חשמל חכם, תוכלו לעשות אחד מבין השניים:
1. להזמין התקנה של מונה חשמל חכם דרך חברת החשמל בעלות של 274 ₪
2. להמתין שחברת החשמל תגיע להתקין מונה חשמל באזור מגוריכם (ללא עלות).
חברת החשמל נמצאת בימים אלו עיצומו של פרויקט פריסת מוני חשמל חכמים, ומתכננת לפרוס כמיליון מוני חשמל חכמים ברחבי הארץ.
הפריסה נעשית ללא עלות, אך קחו בחשבון שבמידה ותהיו מעוניינים לחכות לפריסה של חברת החשמל ייתכן ותצטרכו לחכות הרבה זמן – שכן הפריסה אורכת זמן רב, וצפויה להסתיים רק לקראת שנת 2028.
מידע נוסף אודות הפריסה ותוכניות הפריסה השנתיות של מוני החשמל החכמים תוכלו לראות בעמוד מונים בני ניוד באתר חברת החשמל.
במידה ולא תרצו להמתין להתקנת מונה ע"י חברת החשמל – תוכלו להזמין התקנה של המונה דרך חברת החשמל (באמצעות כל אחת מדרכי הפנייה לחברת החשמל שציינו לעיל).
ההתקנה כאמור נעשית בתשלום, וחברת החשמל מתחייבת להתקין את המונים תוך 120 ימים החל מיום הפנייה אליהם.
איך עוברים אל משק חשמל ואנרגיה?
החברה טרם החלה לשווק חשמל באופן רשמי, אך לאחר שתחל את פעילותה ותחל לספק חשמל, תוכלו להצטרף לשירות בשלושה שלבים פשוטים:
- נכנסים לעמוד זה, ובוחרים את מסלול החשמל המתאים לכם ביותר (מסלולי החשמל של משק אנרגיה צפויים להיחשף בהמשך)
- משאירים פרטים כאן בעמוד דרך טופס יצירת הקשר – נציג החברה ייצור עמכם קשר, ויחבר אתכם אל השירות מרחוק, ללא צורך בביקור טכנאי.
אחרי המעבר לשירותי החברה – איך נוכל לדעת אם באמת חסכנו, ואם כן כמה חסכנו?
לאחר המעבר לשירות, תחלו לקבל חשבוניות חשמל חודשיות מהחברה.
בחשבוניות החשמל יצוין במפורש מהו היקף ההנחה שלכם וכמה חסכתם, וכן מידע שיסייע לכם ללמוד על אופן צריכת החשמל שלכם – ולחסוך אף יותר בחודשים שלאחר מכן.
האם משק חשמל ואנרגיה מטפלת גם בהפסקות חשמל או בתקלות?
החברה צפויה לשמש בתור ספקית חשמל, ובתור הגורם המחייב על השירות בלבד.
תשתיות החשמל עדיין ממשיכות להיות באחריותה של חברת החשמל, כך שהיא גם עדיין נשארת האחראית הבלעדית על טיפול בהפסקות חשמל ותקלות.
לכן – במכל מקרה של הפסקת חשמל או תקלה לאחר ההצטרפות לשירות, יהיה עליכם לדווח למוקד 103 של חברת החשמל.
המוקד ימשיך להיות זמין כמו במתכונת הנוכחית – מתכונת של 24/7.