תפריט

מה גורם לצרכנים לעבור לחברת סלולר אחרת? מחיר טוב יותר בחברה מתחרה, או שירות לא טוב בחברה שבה הם מנויים.

כמה התרחשויות בחודש ספטמבר ענו להגדרות האלה, וגרמו לתזוזות בשוק הסלולר. הבולטת שבהן היא המעבר של מנויים לחברות הסלולר הקטנות, שבניגוד לחברות הגדולות ממשיכת כל הזמן להציע הצעות אטרקטיביות.

כך למשל, We4G מבית אקספון, שממשיכה לדבוק באסטרטגיה של מעט מסלולים אבל זולים (למשל, חבילה בפחות מ-20 שקל) – הצליחה לגייס 6,800 לקוחות בספטמבר. 

מדובר בהישג יפה שמצביע על מה שמעניין את הלקוחות: מחיר נמוך וחבילת גלישה נדיבה.

גם 019 טלזר רוכבת על הגל הזה בדיוק, וגם היא הצליחה לעמוד על קצב גיוסים יפה של 1,400 לקוחות. 

העובדה ששתי החברות הללו, שהן צעירות וקטנות, מצליחות למשוך אליהן לקוחות למרות שיש להן הרבה פחות תקציבים מאשר לחברות הגדולות – מצביעה יותר מכל על מה שהצרכנים מחפשים.

לצד שתיהן, גם רמי לוי הצליח לגייס החודש לא מעט מנויים, וזאת ככל הנראה בזכות המבצע חסר התקדים שהוא הציע: חבילת סלולר בשקל אחד לחודש לכל מי שהצטרף למועדון הצרכנות החדש שלו (שנקרא "המועדון"). מדובר ב-2,000 מנויים שהצטרפו לרמי לוי תקשורת.

מי שעוד יכולה להיות מרוצה מקצב ניוד חיובי היא גולן טלקום – עם 600 מצטרפים. 

התרחשות אחרת, שמן הסתם נתנה רוח גבית לגיוסים היפים של חברות הסלולר הקטנות, הייתה  כמובן התקלה בפלאפון, או שמא יש לומר, 4 תקלות. בשנת 2018, שבה הטלפון הפך מזמן לאבר מגופנו, קו טלפון מושבת הוא סיבה לעזוב את החברה – ובמיוחד אם התקלה מתרחשת שוב ושוב.

לכן, לא מפתיע שלקוחות לא מעטים עזבו את פלאפון בחודש האחרון, במיוחד בסמוך למועדי התקלות. אמנם היו גם מצטרפים לפלאפון, אך בשורה התחתונה מדובר בספטמבר בנטישה נטו של 10,000 מנויים. 

ייתכן שגם הפיצוי של פלאפון אכזב את הלקוחות. פלאפון הציעה בתחילה פיצוי רק לחלק מהלקוחות, ובכל מקרה הוא לא היה נדיב מספיק (גלישה חינם לחודש). לאחר מכן היא הרחיבה את הפיצוי – אבל יש להניח שכבר היו לקוחות מאוכזבים.

החברות הגדולות האחרות, פרטנר וסלקום, לא ממש מתאמצות לגייס לקוחות באמצעות מבצעים אטרקטיביים – וזה בא לידי ביטוי במספר המצטרפים המצומצם אליהן בחודש ספטמבר. סלקום הצליחה להשיג גיוס חיובי של 400 מנויים בלבד, ופרטנר השיגה 1,100 ניודים. 

החבילות שהן מציעות היום מתחילות במחיר של 40-50 שקל בחודש, וכל צרכן שמבצע השוואה רואה מיד שהוא יכול להשיג חבילה זולה יותר, עם התחייבות לזמן רב יותר, בחברות קטנות כמו We4G או 019.

גם הוט מובייל לא השקיעה במבצע גיוס מרשים במיוחד, ונראה שהיא הפסידה מזה לא מעט, משום שבספטמבר היה לה קצב גיוס שלילי של 1,100 מנויים. זאת, למרות שהיא דווקא מציעה חבילה במחיר סביר: כ-30 שקל בחודש עבור חבילת הכול כלול עם 30 ג'יגה גלישה.

בשורה התחתונה, התחרות ממשיכה לפעול לטובת הצרכנים, והם יודעים לנצל היטב את המבצעים ואת החבילות הזולות, במיוחד כאשר השירות אינו מספיק טוב בחברת הסלולר שלהם. העובדה שהצרכנים הישראלים כבר לא לקוחות שבויים, באה לידי ביטוי כל חודש מחדש.

המומלצות
39.9
לחודש לחודש
סלקום סלולר 49.9
לחודש לחודש
היי מובייל 39.9
לחודש לחודש
נגישות