פזגז אספקת חשמל
עד לשנת 2018 כולנו הכרנו חברת חשמל אחת ובלעדית. בעקבות רפורמת החשמל שנכנסה לתוקף בשנת 2023, זכו מספר חברות במכרזים לאספקת חשמל ובניהם גם חברת פזגז חשמל.
פזגז תעניק לצרכנים אפשרות להינות מאספקת חשמל תחרותי ומוזלת לצד חבילות משולבות עם גז ביתי, כל זאת במטרה לחזוך כסף לצרכת בהוצאות החשמל והגז יחד ולהגדיל את נתח לקוחות החברה.
לצפייה בחברות חשמל הנוספות המעניקות שירותי חשמל, ריכזנו עבורכם את כולן בעמוד השוואת מחירי חשמל ביתי בו ניתן לבחור את המסלול המתאים ביותר עבורכם.
אילו מחירים מציעה פזגז חשמל?
החברה מציעה ללקוחותיה מספר מסלולים, כאשר כל מסלול מיועד עבור זמני צריכה מסוימים:
7% הנחה: חבילה ללא הגבלת זמן, לאורך כל שעות היום, על כל תעריף הצריכה.
10% צבירה באפליקציה: מסלול זה מעניק 10% אחוזי צבירה באפליקציית yellow, בכל שעות היממה.
ההנחות הן כאמור על תעריף הצריכה (קוט"ש) כפי שנקבע ע"י רשות החשמל. התעריפים חלים על כלל הצרכנים, וחברת פז גז נותנת את ההנחה.
לנוחיותכם – בחשבונית שתתקבל מפז גז חשמל תוכלו גם לראות כמה חסכתם.
מי מספק את החשמל בפועל לצרכן?
פזגז למעשה רוכשת את החשמל דרך מספר ספקים – יצרני חשמל פרטיים (אשר מהווים כ-30% מייצור החשמל בארץ), ודרך חברת החשמל עצמה (שמהווה כ-70% מייצור החשמל בארץ).
הולכת החשמל עצמה עדיין נשארת באחריותה הבלעדית של חברת החשמל, אך יחד עם זאת – מונה החשמל אשר מותקן בביתכם יודע למפות את החשמל לפי סוג החברה שמחייבת אתכם.
יחד עם זאת, מאחר וחברת החשמל עדיין משמשת בתור הגורם הבלעדי שמזרים את החשמל – במקרים של הפסקות חשמל בחברת החשמל, יחולו הפסקות חשמל גם אצל לקוחות פזגז חשמל (והחברות הנוספות).
הצטרפות לפזגז חשמל – האם זה באמת משתלם?
פזגז חשמל מאפשרת ליהנות מתעריפי חשמל מוזלים ולחסוך בהוצאות, והכל במסגרת תהליך מעבר מהיר ופשוט אשר אינו כרוך בעלות, וללא המתנה לטכנאי.
אם יש ברשותכם מונה חכם או מונה חשמל בסיסי – תוכלו להצטרף לשירות בכל עת, וליהנות ממסלולי חשמל מיוחדים בהנחות של עד 15% (בהשוואה לתעריפים של חברת החשמל).
מי יכול להצטרף לשירותי החשמל?
עם פתיחת התחרות, חוייבו לקוחות חדשים בהתקנת מונה חשמל חכם כתנאי להצטרפות. כיום ניתן להצטרף לפזגז גם באמצעות מונה חשמל בסיסי.
רוצים לבדוק אם ברשותכם מונה חשמל חכם? לבדיקת מונה חשמל חכם לפי כתובת
במידה ואתם מתגוררים בבית קרקע או בניין חדש שנבנה מסביבות 2022 ואילך – קיים סיכוי כמעט מוחלט שמותקן בביתכם מונה חכם.
איך מצטרפים או מניידים את חשבון החשמל?
תהליך ההצטרפות לפזגז חשמל קצר ופשוט במיוחד, וכולל 3 שלבים עיקריים:
- בוחרים את אחד ממסלולי החשמל המתאימים לכם בעמוד זה
- משלימים פרטים בטופס
- מתחילים את תהליך ההצטרפות באתר החברה
- לאחר שתהליך ההצטרפות או הניוד יושלם, אתם תקבלו מחברת חשמל SMS לצילום קריאת המונה שלכם כתנאי להעברת החשבון.
האם חייב מונה חשמל חכם כתנאי להצטרפות?
בעבר ההצטרפות לשירותי פז גז חשמל כרוכה באחזקת מונה חכם בלבד, שכן רק מונה מסוג זה יכול להעניק את סוג התקשורת והמדידה הנדרשת לצורך קבלת השירות.
המונים הישנים הם מונים אנלוגיים אשר אינם משדרים את צריכת החשמל, וניתן לקרוא אותם רק בצורה ידנית.
לאחרונה, אושר כי גם בעלי מונה חשמל רגיל יוכלו להצטרף, אך שימו לב כי יש נם מסלולים שניתן להצטרף רק עם מונה חשמל חכם.
האם שוכר דירה גם יכול להצטרף לשירותי החשמל של פזגז?
השירות ניתן גם לצרכנים המתגוררים בבתים או דירות מושכרות.
המונה עצמו נמצא בבעלות חברת החשמל וחוזה השכירות נמצא באחריות הדיירים, כך שניתן לבצע את ההחלפה גם בדירה מושכרת – ללא צורך בקבלת אישור מבעל הנכס.
האם ניתן לעבור בין מסלולי החשמל של החברה?
ניתן לעבור ממסלול אחד למסלול אחר, בתהליך קל ופשוט במיוחד.
לצורך המעבר יידרש לפנות אל שירות הלקוחות של חברת פז גז חשמל, ולעדכן את השירות על מעבר למסלול אחר.
המעבר יהיה כרוך בעלות חד פעמית של 29.9 ₪, והוא יתבצע בפועל ב-1 לחודש הבא שלאחר מכן.
למי פונים במקרה של תקלות או הפסקות חשמל?
פז גז חשמל אחראית רק לשיווק החשמל ולגביית תשלום עבורו, אך את החשמל עצמו מייצרת ומוליכה חברת החשמל.
כיוצא מכך – חברת החשמל היא עדיין האחראית הבלעדית על בקשת האיכות, התקלות ותחזוקת התשתית, והיא זאת שמספקת מענה במקרים של בעיות או הפסקות חשמל.
במקרה של בעיה כלשהי או בבקשות שונות (הקטנת טווח, הגדלת טווח וכד') ניתן לפנות למוקד חברת החשמל בטלפון: 103.
הטכנאים שיטפלו בקריאות הם טכנאים של חברת החשמל.
למי פונים אם יש בעיה בחשבונית?
לכל בעיה הקשורה לחשבונית ניתן לפנות אל מוקד השירות של פזגז חשמל, בכל אחת מהדרכים:
פנייה ב-WhatsApp במספר: 054-8911153
פנייה דרך המוקד בטל': 9636* שלוחה 2
בדוא"ל: pazgas.hashmal@pazgas.co.il
ימים ושעות הפעילות: א'-ה' בין השעות 9:00-17:00, יום ו' בין השעות 9:00-13:00
איך מתנתקים משירות החשמל של פזגז?
לצורך הפסקת השירות וניוד חזרה אל חברת החשמל ניתן לפנות אל שירות הלקוחות של פז גז (דרך אחת מהדרכים שפירטנו לעיל).
במקרים של ניוד אל ספקית חשמל אחרת – תהליך הניוד יבוצע דרך הספקית שתבחרו לעבור אליה.
הניוד יושלם בפועל ב-1 לחודש שלאחר הגשת הבקשה.
לסיכום
אם אתם מחפשים ספק חשמל חדש שבעזרתו תחסכו בחשבונית החודשית שלכם לא מעט כסף בשנה, אין ספק שפזגז מעניקה את ההנחה משתלמת במיוחד.
לא משנה אם תבחרו בפזגז או בספק חשמל אחר, העיקר שתתניידו ותוזילו את חשבון החשמל החודשי שלכם. זכרו, בסוף זה אותו חשמל בפחות כסף!