פזגז אספקת חשמל
עד לשנת 2018, חברת החשמל הייתה הספקית הבלעדית לשירותי חשמל בארץ. ובעקבות רפורמת החשמל שנכנסה לתוקף בשנת 2023, הצטרפה חברת פזגז חשמל.
באותה שנה נכנסה לתוקף רפורמת החשמל – שנוסדה במטרה להפוך את שוק החשמל בארץ ליותר תחרותי, ולאפשר לכלל הצרכנים לבחור בעצמם את הגורם שיספק להם שירותי חשמל.
כ-20 חברות פרטיות הגישו בקשת רישיון לעסוק כספקיות חשמל, ואחת מהחברות המובילות שקיבלה את הרישיון היא ענקית הגז פזגז.
לצפייה בחברות הנוספות המעניקות שירותי חשמל, ריכזנו עבורכם את כולן בעמוד השוואת מחירי חשמל ביתי בו ניתן לבחור את המסלול המתאים ביותר עבורכם.
כמה עולה חשמל בחברת פזגז?
פז גז מציעה ללקוחותיה 4 חבילות, כאשר כל חבילה מיועדת לזמני צריכה מסוימים:
7% הנחה: חבילה ללא הגבלת זמן, לאורך כל שעות היום, על כל תעריף הצריכה.
10% הנחה: חבילת סופ"ש, תקפה בימים שישי ושבת (החל מחמישי בחצות ועד למוצאי שבת בחצות), על תעריף הצריכה.
ההנחות הן כאמור על תעריף הצריכה (קוט"ש) כפי שנקבע ע"י רשות החשמל. התעריפים חלים על כלל הצרכנים, וחברת פז גז נותנת את ההנחה.
לנוחיותכם – בחשבונית שתתקבל מפז גז חשמל תוכלו גם לראות כמה חסכתם.
האם פזגז מספקת את החשמל לצרכן?
פז גז למעשה רוכשת את החשמל דרך מספר ספקים – יצרני חשמל פרטיים (אשר מהווים כ-30% מייצור החשמל בארץ), ודרך חברת החשמל עצמה (שמהווה כ-70% מייצור החשמל בארץ).
הולכת החשמל עצמה עדיין נשארת באחריותה הבלעדית של חברת החשמל, אך יחד עם זאת – המונה החכם אשר מותקן בביתכם יודע למפות את החשמל לפי סוג החברה שמחייבת אתכם.
כלומר – המונה הוא זה שיודע לזהות שמדובר בצרכני פז גז חשמל (או כל חברה אחרת), וכיוצא בכך החשבונית שתישלח אליכם תהיה של פז גז חשמל.
יחד עם זאת, מאחר וחברת החשמל עדיין משמשת בתור הגורם הבלעדי שמזרים את החשמל – במקרים של הפסקות חשמל בחברת החשמל, יחולו הפסקות חשמל גם אצל לקוחות פזגז חשמל (והחברות הנוספות).
למה כדאי לכם להצטרף לספק החשמל פזגז?
פזגז חשמל מאפשרת ליהנות מתעריפי חשמל מוזלים ולחסוך בהוצאות, והכל במסגרת תהליך מעבר מהיר ופשוט אשר אינו כרוך בעלות, וללא המתנה לטכנאי.
אם יש ברשותכם מונה חכם – תוכלו להצטרף לשירות בכל עת, וליהנות ממסלולי חשמל מיוחדים בהנחות של עד 15% (בהשוואה לתעריפים של חברת החשמל).
מי יכול להצטרף לשירותי החשמל של פז גז?
כל צרכן חשמל שברשותו מונה חכם (מונה רציף אשר ניתן לקרוא אותו מרחוק, ואשר מודד צריכה אחת לרבע שעה).
כדי לדעת אם קיים ברשותכם מונה חכם תוכלו לבצע בדיקה קצרה דרך הכלי שלנו כאן באתר לבדיקת מונה חשמל חכם לפי כתובת, דרך הסייעת הווירטואלית באתר חברת החשמל או דרך מוקד 103, או לבדוק בחשבון החשמל שלכם האם בשדה "סוג קריאה" מצוינת המילה "מרחוק".
במידה ואתם מתגוררים בבית / בניין חדש שנבנה מסביבות 2022 ואילך – קיים סיכוי כמעט מוחלט שמותקן בביתכם מונה חכם.
איך מצטרפים לשירות פז גז חשמל?
תהליך ההצטרפות לפזגז חשמל קצר ופשוט במיוחד, וכולל 3 שלבים עיקריים:
- בוחרים את אחד ממסלולי החשמל המתאימים לכם בעמוד זה
- משאירים פרטים דרך טופס יצירת הקשר ליד פירוט החבילות
- ממתינים לשיחה מנציג מכירות, אשר יצרף אתכם לשירות.
איזה מונה חשמל נדרש על מנת להצטרף לשירות?
המונים הישנים הם מונים אנלוגיים אשר אינם משדרים את צריכת החשמל, וניתן לקרוא אותם רק בצורה ידנית.
ההצטרפות לשירותי פז גז חשמל כרוכה באחזקת מונה חכם בלבד, שכן רק מונה מסוג זה יכול להעניק את סוג התקשורת והמדידה הנדרשת לצורך קבלת השירות
יחד עם זאת – ניתן לפנות אל חברת החשמל בכל עת, ולהזמין התקנה של מונה חכם.
השירות כרוך בתשלום חד פעמי, וההתקנה עצמה נעשית ע"י טכנאי של חברת החשמל בלבד (פזגז אינה מבצעת את ההתקנה של המונה).
את הזמנת ההתקנה של המונה החכם ניתן לבצע דרך חברת החשמל, או דרך חברת פז גז חשמל אשר תעביר את ההזמנה לחברת החשמל (השירות כרוך בתשלום חד פעמי בסך 230 ₪ כולל מע"מ, שישולם ישירות לחברת החשמל).
האם גם בתים משתופים יכולים להינות מחשמל מוזל?
השירות ניתן גם לצרכנים המתגוררים בבתים או דירות מושכרות.
המונה עצמו נמצא בבעלות חברת החשמל וחוזה השכירות נמצא באחריות הדיירים, כך שניתן לבצע את ההחלפה גם בדירה מושכרת – ללא צורך בקבלת אישור מבעל הנכס.
במידה ומתחרטים – האם ניתן לבצע מעבר בין המסלולים?
ניתן לעבור ממסלול אחד למסלול אחר, בתהליך קל ופשוט במיוחד.
לצורך המעבר יידרש לפנות אל שירות הלקוחות של חברת פז גז חשמל, ולעדכן את השירות על מעבר למסלול אחר.
המעבר יהיה כרוך בעלות חד פעמית של 29.9 ₪, והוא יתבצע בפועל ב-1 לחודש הבא שלאחר מכן.
איך זה שהחשמל של פז גז חשמל זול יותר?
פז גז חשמל רוכשת את החשמל שלה מחברות פרטיות, ולכן קיימים הבדלים בתעריפי החשמל.
חברת החשמל עדיין נחשבת מונופול בתחום החשמל בארץ, וכיוצא בזאת אסור לה להציע מחירים מוזלים והנחות.
כלומר – לפז גז חשמל (ולשאר ספקיות החשמל הפרטיות) ניתנת הזכות המלאה להעניק לצרכנים שירותי חשמל במחירים מוזלים.
למי פונים במקרים של תקלות או הפסקות חשמל?
פז גז חשמל אחראית רק לשיווק החשמל ולגביית תשלום עבורו, אך את החשמל עצמו מייצרת ומוליכה חברת החשמל.
כיוצא מכך – חברת החשמל היא עדיין האחראית הבלעדית על בקשת האיכות, התקלות ותחזוקת התשתית, והיא זאת שמספקת מענה במקרים של בעיות או הפסקות חשמל.
במקרה של בעיה כלשהי או בבקשות שונות (הקטנת טווח, הגדלת טווח וכד') ניתן לפנות למוקד חברת החשמל בטלפון: 103.
הטכנאים שיטפלו בקריאות הם טכנאים של חברת החשמל.
למי פונים אם יש בעיה בחשבונית?
לכל בעיה הקשורה לחשבונית ניתן לפנות אל מוקד השירות של פזגז חשמל, בכל אחת מהדרכים:
פנייה ב-WhatsApp במספר: 054-8911153
פנייה דרך המוקד בטל': 9636* שלוחה 2
בדוא"ל: pazgas.hashmal@pazgas.co.il
ימים ושעות הפעילות: א'-ה' בין השעות 9:00-17:00, יום ו' בין השעות 9:00-13:00
למי פונים במידה ומעוניינים להפסיק את השירות?
לצורך הפסקת השירות וניוד חזרה אל חברת החשמל ניתן לפנות אל שירות הלקוחות של פז גז (דרך אחת מהדרכים שפירטנו לעיל).
במקרים של ניוד אל ספקית חשמל אחרת – תהליך הניוד יבוצע דרך הספקית שתבחרו לעבור אליה.
הניוד יושלם בפועל ב-1 לחודש שלאחר הגשת הבקשה.