תפריט
נטפליקס או אפל

מי השחקנית החדשה בשוק הטלוויזיה הישראלי?

מי היה מאמין שלפני שנים מעטות התלבטנו רק בין 
yes לחברת הוט – ובשני המקרים נאלצנו לשלם מאות שקלים בחודש כדי לצפות במספר מוגבל של ערוצים?

העידן הזה נראה רחוק, ואחת האחראיות לכך היא נטפליקס – החברה שהצליחה להביא את שידורי הסטרימינג בטלוויזיה למאות מיליוני משתמשים בעולם, באמצעות שילוב מנצח בין מחיר זול, תוכן מגוון מאוד ואיכות גבוהה של תוכן.

להצטרפות לחבילת פרטנר טי וי הכוללת נטפליקס לחצו כאן

לאחרונה אמר בכיר בנטפליקס כי יש לחברה 139 מיליון מנויים בעולם, אשר משלמים כ-10 דולר לחודש כל אחד. חישוב מהיר מגלה שמדובר ב-1.4 מליארד דולר בחודש – ועם הכנסות כאלה, ברור מדוע חברה כמו אפל החליטה להיכנס גם היא לענף הטלוויזיה בסטרימינג.

השבוע יצאה אפל בהכרזה הרשמית על שירות הטלוויזיה שלה: Apple TV Plus , אשר יתחרה לא רק בנטפליקס, אלא בחברות ענק נוספות שכבר פועלות וצפויות לפעול בתחום, החל מאמזון שמפעילה את Amazon Prime Video ועד דיסני שתשיק שירות מתחרה ובו תשדר את כל הסדרים והסדרות שלה.

לאירוע הנוצץ שעל ההזמנה שלו נכתב "Its Show Time", היא הזמינה את הכוכבים הגדולים שהיא גייסה, החל מסטיבן ספילברג, דרך ג'ניפר אניסטון ועד אופרה ווינפרי – והציבור שמע מהם על התכנים שהם עובדים עליהם.

בנוסף, השירות יכלול תכנים מ-HBO – מי שאחראית למשל על הסדרה האהובה "משחקי הכס".

השירות יתבסס על אפליקציית אפל TV, שגם היא תשודרג, ומה שחשוב מבחינת אפל היא הנגישות  שלה: היא תהיה זמינה גם בטלוויזיות חכמות של מתחרות כמו סמסונג, סוני ו-LG.

שירות Apple TV plus יחל לפעול בסתיו ביותר מ-100 מדינות, ויש להניח שישראל תהיה ביניהן. אפל לא פרסמה עדיין את מחירו, אבל מן הסתם היא תרצה להציע אותו במחיר נמוך שיתחרה בנטפליקס.

אלא שנטפליקס גם היא לא קופאת על השמרים, ולאחרונה עושה בדיקות לגבי התמחור שלה. כך למשל, גולשים ישראלים שניסו לפני מספר שבועות לבדוק כמה עולה מנוי לנטפליקס, נחשפו למחירים שונים מאלה שהמנויים הקיימים משלמים (30 / 40 / 50 שקל, בהתאם לחבילה). נטפליקס למעשה עשתה ניסוי כלים ובדקה איזו חבילה אנשים יבחרו… ולא רק בארץ אלא גם במדינות אחרות כמו איטליה. בפועל, המחירים לא השתנו עדיין.

במקביל, בהודו בודקת נטפליקס תמחור מעניין ואטרקטיבי אחר של כ-4 דולר בלבד עבור מנוי לסלולרי בלבד. מדובר במחיר שהוא כמחצית מהמחיר שמשלמים בהודו על מנוי רגיל.

הניסויים של נטפליקס מלמדים שהיא בודקת שיטות תמחור ומודלים שונים, שמן הסתם מטרתם להגדיל את הנגישות שלה לעוד ועוד קהלים.

כעת נותר לראות מה יקרה בפועל לאחר כניסת אפל לשוק ואיך יושפעו הצרכנים ממגוון התכנים האיכותיים שצפויים לעלות, וממלחמת המחירים.

 להשוואת חבילות טלוויזיה לחצו כאן

בחרו תחום להשוואה והוזלת עלויות:

נגישות