fbpx
תזכורות תזכורת

דו"ח האינטרנט של בזק חושף: כיצד השפיעה הקורונה על חיינו?

מגפת הקורונה התפרצה לחיינו באופן פתאומי וללא כל התרעה מוקדמת.

בבת אחת הופסקה העבודה בעשרות אלפי עסקים ברחבי הארץ ועובדים רבים מצאו את עצמם פתאום עובדים מהבית או חסרי עבודה.

גם על הסטודנטים לא פסחה המגפה: בקרב כלל מוסדות החינוך וההשכלה נעשו ההתאמות הנדרשות וההוראה הפכה להיות מקוונת.

שעות הפנאי והבטלה הרבות שנוצרו לצד הצורך באינטרנט כדי ללמוד ולעבור מהבית יצרו פער עצום בצריכת מוצרי האינטרנט וחבילות הגלישה. 

הדו"ח המלא של חברות בזק בינלאומי, פלאפון וYes מפרט ומשקף את השינויים שנוצרו.

מי הפסיד, מי הרוויח ומי ממשיך להרוויח?

 

העלייה הכוללת בצריכת האינטרנט והתקשורת בתקופת הקורונה

לאורך כל תקופת הקורונה צריכת המדיה ידעה עליות וירידות.

העלייה המשמעותית התרחשה ב15.3.20 בעת סגירת מערכת החינוך ומעבר למתכונת חירום, והתבטאה בקפיצה של 30 אחוז בצריכה.

העלייה הגיעה לשיאה בתקופת עוצר פסח ('ליל הסגר') והגיעה עד ל40 אחוז צריכה יותר מתקופת בשגרה, ומאז ועד היום נראה שהיא החלה לרדת בצורה מתונה.

 

העלייה בצריכת הטלוויזיה: מה אתם ראיתם בתקופת הקורונה?

בצריכת הטלוויזיה כולה נרשמה עלייה של 20 אחוז ביחס לתקופת השגרה.

אף שנשמע שמדובר בעלייה מינורית בלבד – חשוב לציין שמדובר בעלייה משמעותית ביותר.

בזמן הקורונה כלל ערוצי הספורט נאלצו להוריד את הפעילות בעקבות השבתת הליגות הבכירות בעולם, מה שהוביל לירידה קיצונית של מעל 90 אחוז בצריכת ערוצי הספורט.

לאחר קיזוז הירידה הקיצונית הזו – עדיין חלה עלייה של 20 אחוז בצפייה, מה שבא לידי ביטוי בעלייה של עשרות אחוזים בסרטים ותכני VOD. 

בתחילת הקורונה ועד לסגירת מערכת החינוך, חלה עלייה של 120 אחוז בצריכת חדשות ואקטואליה, אולם נראה שמאז היא החלה בירידה תלולה.

למרות זאת, גם כיום אנו עומדים על צריכת יתר של 30 אחוז ביחס לשגרה.

מנגד, צריכת הסדרות עלתה ב30 אחוז, וצריכת תכני הVOD עלתה ב90 אחוז.

העלייה בסרטים התבטאה בעלייה "מינורית" של 50 אחוז בלבד.

נראה שלאורך המשבר וככל שהוא נמשך, הציבור מאס בשידורי האקטואליה – ועבר לצפות בסרטים וסדרות במקום.

 

העלייה ברשתות החברתיות – מי עלתה יותר ומי פחות

באופן צפוי ולא מפתיע, גם הרשתות החברתיות חוו זינוק משמעותי בשימוש ובצריכה.

המנצחת הגדולה של תקופת הקורונה היא אפליקציית טיק-טוק (TikTok) שזכתה לעלייה של 60 אחוז בכמות המשתמשים בה – כאשר השיא נמדד דווקא עם תחילת שחרור ההגבלות על המשק.

באופן מפתיע, אינסטגרם חוותה ירידה יחסית בשימוש בתקופת הקורונה – ככל הנראה בשל כך שהאפליקציה משמשת בעיקר לתיעוד חוויות ייחודיות מחוץ לבית.

וואטסאפ ופייסבוק נהנו גם הן מעלייה של 40 אחוזים ו20 אחוזים כל אחת, בהתאמה. גם בטוויטר נרשמה עלייה מינורית של 20 אחוז.

ההפתעה הגדולה מגיעה דווקא מכיוונה של טלגרם – שהגיעה עד לעלייה של 40 אחוז, ככל הנראה בשל האפשרות להוריד ממנה קבצים במשקל גדול כמו סרטים או סדרות.

למרות שמאז החלו ההקלות כלל הרשתות החברתיות חוות ירידה איטית וחזרה לשגרת הצריכה שקדמה למגפה, הצריכה עדיין נמצאת ברובם של האפליקציות מעל לממוצע.

 

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה
יותר הצעות יעזרו לך לבחור נכון ולשלם פחות
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

נסיכת הקורונה: תוכנת Zoom

אפליקציית זום היא ללא ספק המרוויחה העיקרית והגדולה ביותר של תקופת הקורונה.

התוכנה שהייתה אלמונית לחלוטין לרוב האנשים לפני תקופת הקורונה, רשמה גידול של מעל 3,000 אחוזים בכמות המשתמשים בה.

הזום שינה את חיינו, ואפשר למוסדות האקדמיים שההוראה הפרונטלית הייתה מרכזית בהם להסתגל ולהתאים את עצמם לתקופת הקורונה, ונראה שהיא עומדת להישאר איתנו זמן רב גם אחרי שהקורונה תחלוף. 

 

אתרי קניות ואתרי היכרויות

בעקבות הסגירה של מסעדות ובתי קפה, בתקופת הסגר חלה עלייה של 140 אחוז בשימוש באפליקציות למשלוח אוכל, כמו Wolt ותן ביס.

באתרי ואפליקציות חברות המזון ורשתות השיווק, חלה עלייה מתונה לאורך התקופה, שהגיעה לשיאה עם החלת מגבלת 100 מטר בעלייה 'סימבולית' של 100 אחוז.

אולם נראה שמהתקופה שלאחר סיום עוצר פסח, כמות השימוש באתרים הולכת ופוחתת ומתייצבת חזרה אל הנורמה.

אפליקציות נוספות שמרתק לבדוק את הצריכה בהן במהלך התקופה הן אפליקציות המשמשות להיכרויות, כמו טינדר או אוקיי קיופיד.

לאורך תקופת הסגר כולה ובאופן צפוי – לא חלה עלייה בצריכה ברשתות.

אולם באופן מרשים מנגד, גם לא חלה ירידה. 

ומה לדעתכם קרה ברשתות הללו לאחר שהחלו ההקלות? ובכן, אם חשבתם שחלה עלייה דרמטית – טעיתם. מאז שהחלו ההקלות הצריכה רק הולכת ופוחתת אל מתחת לממוצע הרגיל.

האם הקורונה שינתה סידרי עולם גם ברשתות ההיכרויות? את זאת רק ימים יגידו.

 

התמודדות עם השינויים שיצרה הקורונה בחיינו

התכלס של כל הסיפור הזה הוא שצריכת האינטרנט ווהמדיה בחיינו עלתה בצורה משמעותית, ושספק האם תחזור לשגרה או תישאר איתנו מכאן והלאה.

מה שכן ברור הוא שכדי לספק את הצורך בגלישה איכותית יש להצטייד בחבילות מותאמות מחברות הסלולר והאינטרנט, ולקנות מגבירי קליטה וראוטרים איכותיים שיאפשרו לפזר את העומס בבית.

כמעט כל סטודנט מצא את עצמו צופה בזום במהלך עשרות שעות מדי שבוע, ולא פעם ולא פעמיים חווה את התסכול שהמרצה נקטע באמצע השאלה או שלא מצליחים לשמוע אותו עד הסוף. 

המסקנה המתבקשת מכך היא שכדאי לדאוג ליכולת צריכת המדיה שלכם, כך שתוכל לספק לכם את הצרכים החדשים שהורגלנו אליהם – ומוטב לפני הגל הבא.

רוצים לשדרג את חבילת הסלולר שלכם? מחפשים ספקית תוכן ומדיה איכותית לזמן הפנוי? הגעתם למקום הנכון.

אנחנו בסמארט-קאט נשמח לעזור לכם להשוות את מחירי החברות ולחתוך את הוצאות התקשורת.

אתם מוזמנים להשוות ולחסוך!

0 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תחומים נוספים להשוואה

חבילות סלולר

סלולר

השוואת חבילות טלוויזיה

טלוויזיה וטריפל

השוואת חבילות אינטרנט

אינטרנט

סיבים אופטיים

סיבים אופטיים

חבילות טלפון קווי

קווי טלפון

השוואת ברי מים

ברי מים

כתבות שאולי יעניינו אותך

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה
יותר הצעות יעזרו לך לבחור נכון ולשלם פחות
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.
Next TV ביום מכירות מיוחד
לפרטים נוספים חייגו לנציג

רוצה לקבל הצעת מחיר

המועדפים שלי

שלחנו לך קוד אימות ב-SMS לטלפון
לבעלי טלפון כשר תישלח סיסמא באמצעות שיחה קולית
הקוד שהזנת שגוי
הקוד לא הגיע?
נתקלת בבעיה או שאלה?
אנחנו כאן לשירותך בטלפון 077-404-5025 בימים א'-ה' בין השעות 9:30-18:00
או במייל: info@smartcut.co.il
הקוד אומת בהצלחה!
שליחת הטופס מתבצעת