תוכן מבית – זירת האגרוף של חברות הטלוויזיה

תוכן

תוכן עניינים

בארצות הברית, כבר מזמן הפכו שירותי הסטרימינג למתחרים קשוחים מול חברות הטלוויזיה המסורתיות. נראה כי רוב האמריקאים מעדיפים את הטלוויזיה שלהם איכותית, יצירתית, עם מגוון עצום של תכניות לבחירה וכמה שיותר רחוק מתכניות האקטואליה.

מנגד, כאן בישראל לא נראה שמתכוונים להעתיק את המגמה, אם בגלל החיבור הישיר של רוב הישראלים לאקטואליה וחדשות ואם בגלל רגולציות שאינן מאפשרות גישה ישירה של שירותי הסטרימינג לצרכנים. יחד עם זאת, גם בישראל ניטשת תחרות קשה בין ספקיות התוכן השונות וכל האמצעים כשרים.

אז מה צפוי לנו בהמשך? האם אנחנו, הצופים, מרוויחים מהמצב הזה? כיצד בדיוק משתלבים תכני מקור בתור אמצעי לנצח איתו את התחרות?

תכנים ישראלים מנצחים ומצליחים

שירותי הסטרימינג כבר אינם דבר חדש בישראל. נטפליקס, שהשיקה את החידוש הפופולרי, כבר לא לבד. הצטרפו אליה חברת יס, דיסני, ואפילו אמזון.

כולן משקיעות מיליארדי דולרים בהפקות מקור ענקיות ואיכותיות, משופעות כוכבים והכל בשם התחרות על ליבם של הצופים.

שימוש בתכנים מקוריים כאמצעי לנצח איתו בתחרות איננו המצאה שלחברות הסטרימינג. תחרות על הצופים בעזרת תכני מקור איכותיים קיימת בישראל מאז הצטרפותו של הערוץ השני לפני כמה עשורים והתגברה עם הצטרפות חברות הכבלים.

חברות יס והוט השיקו שתיהן מספרים גדולים של הפקות מקור, חלקם איכותיות מאוד, חלקן פופולריות מאוד וחלקן פחות, אבל בשני המקרים, המגמה הזו עשתה רק טוב לישראל ולישראלים.

נראה שאחת הסיבות המרכזיות בהתפתחות הטלוויזיה הישראלית ולתפיסה של התכנים הישראלים ברחבי העולם מוצלחים ומבוקשים, נובעת מהרמה הגבוהה של התכנים, שמקורה כפי הנראה, בתחרות הזאת.

במקביל לעליית קרנה של הטלוויזיה הישראלית ברחבי העולם והתעוררות הגאווה הלאומית, הצופים בישראל נהנים משפע של תכנים מקוריים, מעניינים ואיכותיים, המופקים ומשודרים בכל הערוצים:

ערוץ כאן 11 מצטיין בהפקות מקוריות ומעניינות של תוכניות דוקומנטריות לצד תכניות ריאליטי, סדרות עלילתיות ועוד, אם כי זה לא תמיד עוזר לו עם הרייטינג.

לעומתו, ערוץ 13 וערוץ 22 הבינו שישראלים אוהבים ריאליטי. תכניות המקור הבולטות בערוצים אלה הן תכניות הריאליטי החזקות.

לצידן, אפשר למצוא כמובן את תכניות החדשות, גם הן סוג של הפקות מקור, שאין כמעט ישראלי שלא נצמד לטלוויזיה כשהן מתחילות.

תכניות האקטואליה השונות, גם הן בין הפקות המקור הפופולריות בישראל. ביניהן תכניות הבוקר, תוכניות החדשות של סוף השבוע ושל אחר הצהריים (לפני המהדורה המרכזית בערב).

בקטגוריה זו אפשר למצוא גם את ארץ נהדרת של ערוץ 22 ואת גב האומה של ערוץ 13, שמצטיינות בפרודיה אקטואלית וגם עליהן הישראלים לא מוותרים.

אחריהן נמצאות תוכניות הדוקו – אקטואליה, כמו "עובדה" של ערוץ 22, אמנון לוי של ערוץ 13 והרשימה עוד ארוכה.

לבסוף, יש לא מעט תכנים עלילתיים מוצלחים במיוחד, שם מצטיינות דווקא חברות הכבלים. אלה מביאות אלינו סדרות מקור מצוינות כמו "פאודה", "מטומטמת", "שטיסל", "חטופים" וסדרות נוספות, שהיוצרים של חלקן מכרו את הפורמט לחברות טלוויזיה בחו"ל וחלקן משודרות בנטפליקס ומביאות גאווה גדולה לעם היושב בציון.

אחרונים חביבים בהחלט, הם התכנים המקוריים שחברות הכבלים (בעיקר), לצד תאגיד השידור "כאן", מייצרים עבור ילדי ישראל.

בין אם מדובר בערוץ לולי המצויין של חברת הוט, הופ ילדות ישראלית, או ערוץ בייבי של חברת "טלית הפקות" המשודר כיום ברחבי העולם, אבל שודר לראשונה בסלקום ובין אם מדובר על תוכניות הילדים המצוינות של תאגיד השידור, המשודרות בטלוויזיה החינוכית, כוללות בין היתר את "ילדי בית העץ", דן ומוזלי", "זן נדיר" וגם "להציל את חיות הבר".

כולן בלי יוצא מהכלל תוכניות מצוינות, המספקות לילדים בידור מרתק וחינוכי, שלמרבה הצער לא זוכות לבמה הראויה בגלל שפע של תכנים בערוצי הילדים הרבים.

תחרות שמוציאה את המיטב מכולם

לצד התכנים המקוריים, המשמשים כלי אפקטיבי ואטרקטיבי למשיכת צופים וקהלים חדשים, חברות הטלוויזיה נעזרות באופן גורף גם בטכנולוגיה.

מהחברות הקטנות ביותר ועד לחברות הענק, כולן מבינות את כוחו של הסטרימינג, כשמדובר על משיכת לקוחות חדשים וגם חברות שהתעקשו לפעול על בסיס טכנולוגיות אחרות, עד ממש לא מזמן, נשברו לבסוף והכניסו סטרימרים למערכת.

כך קרה שגם חברת יס, שנשענה באופן כמעט בלעדי על שידורי הלוויין במשך שנים ארוכות, החלה לספק אופציה נוספת, לשידורים על בסיס אינטרנט והכניסה גם היא שירותי סטרימינג, בהתאם לצו השעה.

עוד אפשר למצוא בזירת האגרוף הזאת של חברות הטלוויזיה, השקעה ניכרת בחוויית המשתמש.

ממשקי הפעלה מתוחכמים, מעוצבים, נוחים וידידותיים למשתמש, התאמה אישית של תכנים על ידי תוכנות שלומדות את העדפות הצפיה שלכם ואפילו פרסומות מותאמות אישית, לפי המידע שנאסף עליכם עם הזמן.

לצד כל היצירתיות הזאת, אין ספק שנשק יום הדין הוא המחיר וגם כאן אפשר לראות התגוששות מרשימה של החברות המתחרות, המורידות את המחירים כדי לזכות בלקוחות חדשים, בהתאם לשינויים בשטח.

נותר רק לקוות כי מלחמת המחירים הזאת לא תגרום לקריסתן של חברות קטנות, כדי שהצרכן הישראלי ימשיך להנות מהתחרות הבריאה הזאת.

בשורה התחתונה

חברות הטלוויזיה מספקות לצופים הישראלים כבר שנים ארוכות, תכנים ברמה גבוהה, המצטיינים ביצירתיות, איכות, השקעה ויוזמה.

התחרות בין חברות הטלוויזיה עשתה רק טוב לרמת התכנים המגיעים מהחברות הישראליות ולמרות שאפשר לציין את חברת "יס" כחלוצה בתחום בישראל, זו שהתחילה עם שיווק תכני מקור איכותיים לצרוך שיווק, הרי שכיום, לשמחתנו, אפשר למצוא תכני מקור מעניינים, איכותיים, משעשעים, או רציניים, אצל כל חברות הטלוויזיה כמעט ללא יוצא מן הכלל.

רוצה להוזיל בקלות את חבילת הטלוויזיה שלך?

סמן לפחות 3 חברות ותקבל הטבות מיוחדת לגולשי האתר!

מה תרצו להשוות?
סלולר

סלולר

חבילות אינטרנט

אינטרנט

חבילות טלוויזיה

טלוויזיה

חבילות טלפון קווי

טלפון קווי

אייקון תשתית

תשתית

ברי מים

ברי מים

כתבות נוספות שיעניינו אותך:
רוצים להתעדכן בחבילות חדשות לפני כולם? הירשמו עכשיו!

סמארטקאט השוואת מחירי תקשורת אינה משויכת לסימני המסחר המוצגים באתר. כל הזכויות שמורות ואין להעתיק תוכן ללא אישור מבעלי האתר.​
ט.ל.ח. מצאתם טעות באתר, שמעתם על מבצע חדש? מוזמנים לדווח לנו בכתובת: [email protected] | כל הכתבות

לוגו סמארט קאט

רוצה להוזיל את חבילת הטלוויזיה?