מתנתקים? תחזירו את הציוד
כאשר לקוחות מצטרפים לחברות הטלוויזיה הוט או yes, הם מקבלים ציוד חיוני לצפייה בטלוויזיה, כלומר, ממיר אחד או כמה ממירים, נתבים ועוד.
בשלב החיבור, כאשר טכנאי מגיע אליהם הביתה, הוא מן הסתם מביא את הציוד איתו, אך מה קורה כאשר הלקוחות רוצים להתנתק? בדרך כלל הם נאלצים לדאוג להחזרת הציוד בעצמם – אם באופן פיזי ואם באמצעות שליחה בדואר.
אלא שכאן לעתים קרובות מתחילות בעיות, שלא לדבר על עלויות שהלקוח צריך לשאת בהן ועמידה בזמנים שלא תמיד ריאלית מבחינת הלקוח.
לעתים קרובות מדובר בלקוחות שאינם גרים בעיר גדולה ואין להם יכולת להגיע תוך זמן סביר או בשעות העבודה אל מוקדי השירות כדי להחזיר את הציוד. במקרים אחרים, כאשר הם שולחים את הציוד בעצמם, אין להם יכולת לדעת בוודאות שהציוד הגיע ליעדו.
כעת, אחרי שנים ארוכות (מדי) שבהן החזרת הציוד הייתה מוטלת על הלקוח ואף הפכה לעתים לחסם שמנע להתנתק ולהתנייד לחברה אחרת, המצב צפוי להשתנות.
החזרת הציוד כבר לא בידיים שלכם
לפני כחודש הודיע משרד התקשורת כי בכוונתו לחייב את חברות התקשורת לדאוג בעצמן להשבת הציוד שלהן מהלקוחות, והשבוע המועצה לכבלים ולוויין הודיעה לחברות הוט ו-yes כי זה סופי.
לפי ההוראה החדשה, שתי החברות, הוט ו-yes, חייבות ליידע את הלקוחות כי זכותם שציוד הקצה ייאסף מביתם על ידי נציג החברה, בעת ניתוק משירותיה, לרבות בגין מעבר דירה, וזאת ללא תשלום. האיסוף צריך להתבצע תוך 14 ימי עבודה.
עם זאת, לקוח גם יכול להחזיר לבד את הציוד, אם הוא בוחר בכך. יש להניח שמעטים הלקוחות שיעדיפו את החלופה הזאת.
העובדה שלקוחות כבר לא יחויבו לטרוח ולהחזיר את הציוד לבד היא עובדה שתקל על התניידות ותחסוך ללקוחות טרחה וכסף. בנוסף, היא תחסוך לא מעט מחלוקות בין לקוחות לבין הוט ו-yes, שנבעו לא פעם מהיעדר הוכחות או תיעוד לציוד שהוחזר.
נזכיר כי הוט ו-yes נלחמות כעת על כל לקוח ולכן מציעות מבצעי הצטרפות וחבילות משתלמות, לצד הרחבה של התוכן ושל הזמינות שלהן. כך למשל, הוט הוסיפה את האפשרות לצפות בנטפליקס ובעוד מספר חודשים תאפשר גם צפייה בשירות הסטרימינג המתחרה – אמזון פריים וידאו. yes מצדה החלה להציע לפני כחודשיים חבילת טריפל עם בזק בינלאומי ועם בזק.
מול מי Yes ו- Hot מתמודדות?
השתיים עושות מאמץ גדול כדי להתמודד עם הצלחתן של סלקום TV ושל פרטנר TV, אשר מצדן מציעות חבילות הרבה יותר זולות ומצליחות להראות גיוסים חיוביים של לקוחות.
אז אל תהססו לעבור חברה כדי לחסוך
עולם חבילות הטלוויזיה הוא עולם דינמי מאוד, ולקוחות צריכים לדעת לנצל זאת לטובתם, לעדכן את החבילות שלהם ולא להסס לעבור מחברה לחברה כדי לשלם פחות. כעת, כאשר החסם של החזרת הציוד יוסר מהצרכנים, המעבר יהיה קל יותר.
מה עושים כשהוט לא מגיעים לאסוף את הציוד וכבר עברו חודשיים?
מומלץ במצב כזה להחזיר ציוד עצמאית באחת מנקודות האיסוף: https://www.hot.net.il/heb/customerservice/servicecenter/changeremotes/
ניתקו אותי ולא לקחו הציוד אנחנו זוג מבוגרים מקרית גת
שלום, אנחנו לא החברה בה הנך מנוי, אלא חברה להשוואת מחירים בין חבילות תקשורת (ברי מים, חבילות טלוויזיה, אינטרנט, סלולר ועוד) – כך שיהיה עלייך לפנות ישירות אל החברה בה אתה מנוי ע"מ לטפל בנושא זה.