fbpx
תזכורות תזכורת

איך עוברים לחברת חשמל חדשה? המדריך המלא

איך אפשר לעבור לחברת חשמל חדשה?

כדי לעבור חברת חשמל, כל מה שנדרש הוא תהליך פשוט וקצר. בתור התחלה יהיה עליכם לבדוק האם בביתכם מותקן מונה חשמל חכם – בדיקה שתוכלו לבצע כאן באתר דרך הכלי שלנו לאיתור מוני חשמל חכמים לפי כתובות, דרך מוקד 103 של חברת החשמל או אונליין באתר חברת החשמל באמצעות בדיקת בדיקת איתור מונה חכם.

את הבדיקה ניתן לבצע באמצעות הזנת פרטי זיהוי במערכת, או דרך הורדת קובץ עם רשימת כתובות של כלל המונים בארץ. כמו כן – במידה ואתם מתגוררים בבניין חדש (שנבנה החל מ-2022 ואילך), רוב הסיכויים שבכתובתכם כבר מותקן מונה חשמל חכם.

במידה ולאחר הבדיקה עלה כי בביתכם מותקן מונה חשמל חכם – תוכלו להשאיר פרטים אצל אחת או כמה מתוך חברות החשמל הפעילות (סלקום חשמל, פזגז חשמל, אמישראגז חשמל,  או אלקטרה פאוור) דרך טפסי יצירת הקשר כאן באתר, בעמוד השוואת מחירי חשמל.

נציגי החברות אשר יצרו עמכם קשר ידעו להציע את המסלולים המתאימים ביותר בהתאם למידת הצריכה שלכם, ובשלב זה תוכלו לבצע השוואות בין ההצעות, ולבחור את החברה שתציע לכם את ההצעה המשתלמת ביותר.

תהליך המעבר לחברות החשמל החדשות פשוט במיוחד, ונעשה כולו מרחוק – ללא צורך בביקור טכנאי.

אצל רוב החברות תוכלו לבצע את התהליך אונליין ב-3 שלבים פשוטים:

  1. השארת פרטים דרך טופסי הפניה אצלנו באתר
  2. בהמשך לאמור לעיל – ווידוא שבכתובתכם מותקן מונה חשמל חכם
  3. קבלת שיחה מנציג חברת החשמל, אשר יעניק לכם פרטים על המסלולים המתאימים לכם (בהתאם לנתוני צריכת החשמל שהעביר מונה החשמל החכם שלכם).

בסיום התהליך תקבלו מחברת החשמל הודעה בה תתבקשו לאשר את הניוד, ולאחר מכן יבוצע הניוד לחברה.

מי יכול לעבור לחברות החשמל החדשות?

נכון לעכשיו – השירות מתאים רק לבתים בהם מותקן מונה חשמל חכם.

מוני החשמל החכמים מותקנים בכ-40,000 בתים בארץ כחלק מפיילוט של חברת החשמל, ובשנים הקרובות חברת החשמל צפויה להתקין עוד מאות אלפי מונים נוספים ברחבי הארץ.

 

ואם אין לנו מונה חשמל חכם – האם עדיין יש לנו אפשרות לעבור לאחת מחברות החשמל?

במידה ובביתכם לא מותקן מונה חשמל חכם ואתם מעוניינים לעבור חברת חשמל – תוכלו להזמין התקנה של מונה חשמל חכם דרך חברת החשמל. השירות כרוך בתשלום חד פעמי של274 ₪, וניתן להזמין אותו בכמה דרכים:

  1. דרך מוקד 103
  2. דרך האפליקציה של חברת החשמל
  3. בשליחת הודעת WhatsApp למספר 055-7000103

טרם הפנייה לחברת החשמל, חשוב להכין מראש פרטים חשובים עבור קבלת השירות – כגון מספר מונה ומספר חוזה, ופרטים אישיים שלכם.

מונה החשמל החכם נחשב לחלק בלתי נפרד מהשירות, שכן רק מונה מסוג זה יכול לאפשר קריאת מונה מרחוק (באופן בו יתאפשר ללקוחות להוזיל את חשבונות החשמל שלהם).

ברוב הבתים כיום מותקנים מונים ישנים יותר, אשר נקראים מונים אנלוגיים – למונים מסוג זה לא קיימת היכולת לשדר את צריכת החשמל מרחוק, ניתן לקרוא אותם רק בצורה ידנית, והמידע שמופק מהם יחסית מוגבל ומשמש לצורך גבייה על השירות בלבד.

מונים מסוג זה לא יכולים לספק לחברות החשמל נתונים אודות מידת צריכת החשמל – זאת לעומת מונה החשמל החכם, שקריאת הנתונים שלו יכולה להראות ללקוחות כמה הם חוסכים בהוצאות החשמל, ולהראות להם גם איך הם יכולים לחסוך אף יותר.

כמו כן – גם אם מותקן בביתכם מונה דיגיטלי, עדיין לא תוכלו לעבור לשירות החשמל החדש. המונה הדיגיטלי אמנם משדר את אופן הצריכה ישירות לחברת החשמל – אבל הוא עושה את הפעולה הזו אחת ליום, וגם לא מספק את התובנות הנדרשות על מנת לנתח את מידת צריכת החשמל שלכם.

התניידות לחברת חשמל חדשה

מאילו ספקיות חשמל תרצו לקבל הצעות?
ככל שתשמעו יותר הצעות ככה תבחרו נכון יותר
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

כמה זמן לוקח כל תהליך המעבר?

תחום חברות החשמל הפרטיות בארץ עדיין נמצא בשלבי התפתחות, כך שכרגע תהליך המעבר לחברות החדשות יחסית איטי, וצפוי לארוך מספר שבועות.

יחד עם זאת – בשנים הקרובות התחום צפוי להתפתח ולהשתפר עוד יותר, כך שתהליכי המעבר כבר יהיו הרבה יותר מהירים.

 

מה קורה לאחר סיום תהליך המעבר?

לאחר סיום התהליך – תתחילו לקבל חשבונות חשמל מהחברה החדשה אליה התניידתם.

חברת החשמל עדיין תישאר ספקית החשמל, אך החברה החדשה אליה תתניידו תחייב אתכם על השירות בפועל.

 

איך חברות החשמל החדשות מספקות את החשמל לאחר המעבר אליהן?

תהליך אספקת החשמל עובד בצורה כזו שבה חברת החשמל מייצרת את החשמל, וחברות החשמל החדשות משווקות אותו בפועל ללקוחות במחירים מוזלים.

חברות החשמל למעשה רוכשות את החשמל בסיטונאות מחברת נגה (חברה אשר הוקמה במסגרת הרפורמה וקיבלה את האחריות לאספקת חשמל סדירה ואיכותית ברחבי הארץ), ובסופו של התהליך גובות את התשלום על השירות – בהתאם לתעריפי חבילות החשמל אותן בחרו הלקוחות.

בכל הנוגע למקרים של תקלות או הפסקות חשמל – רשת החשמל בארץ עדיין נשארת באחריותה הבלעדית של חברת החשמל, כך שבמקרים של תקלות או הפסקות חשמל יידרש לפנות לדווח לחברת החשמל עצמה דרך מוקד 103.

 

איך רפורמת החשמל קשורה להקמה של חברות החשמל החדשות?

רפורמת החשמל מייצגת את השינוי המבני המקיף בפועלה של חברת החשמל בארץ.

החל מיום הקמתה – חברת החשמל נחשבה למונופול בתחום החשמל בארץ, והחזיקה בשליטה בלעדית בכל מקטעי החשמל: ייצור, הולכה, חלוקה, אספקה ואגירה.

בתחילת שנות ה-2000 כנסת ישראל החליטה לצמצם את השליטה של חברת החשמל במקטעי הייצור והאספקה (כאשר היא עדיין תחזיק בבלעדיות על מקטעי ההולכה והחלוקה) – וכיוצא בכך להכניס תחרות לתחום, ולאפשר לחברות נוספות בארץ לספק שירותי חשמל לצרכנים.

מטרתה של הרפורמה הייתה למעשה לאפשר לחברות נוספות להיות חלק ממקטע האספקה, לתת ללקוחות אופציות של תעריפי חשמל מגוונים, וליהנות מהנחות והטבות על חשבונות החשמל שלהם.

בשנת 2018, ולאחר מספר שנות דיונים ומו"מ – הכנסת הוציאה לפועל את רפורמת החשמל.

עשרות חברות הגישו לרשות החשמל בקשות לקבלת רישיונות לאספקת חשמל. נכון להיום מעל ל-30 חברות כבר קיבלו את האישור, ו-7 חברות מתוכן כבר החלו לפעול ולהעניק שירותי חשמל ללקוחות ברחבי הארץ.

חברת החשמל כאמור נחשבה למונופול בתחום החשמל בארץ, והחזיקה בשליטה בלעדית על כל מקטעי החשמל.לאחר יציאתה של הרפורמה לפועל חלקה של חברת החשמל בייצור ירד ל-60%, ובשנים הקרובות עם הגדלת היקף הפעילות של החברות החדשות – חלקה צפוי לרדת לכ-35%.

0 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תחומים נוספים להשוואה

חבילות סלולר

סלולר

השוואת חבילות טלוויזיה

טלוויזיה וטריפל

השוואת חבילות אינטרנט

אינטרנט

סיבים אופטיים

סיבים אופטיים

חבילות טלפון קווי

קווי טלפון

השוואת ברי מים

ברי מים

כתבות שאולי יעניינו אותך

מאילו ספקיות חשמל תרצו לקבל הצעות?
ככל שתשמעו יותר הצעות ככה תבחרו נכון יותר
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.
רוצה לקבל הצעה לחשמל מוזל?
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

רוצה לקבל הצעה לחשמל מוזל?

כבר יוצאים?
סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה משתלמת:
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

רוצה לקבל הצעת מחיר

המועדפים שלי

שלחנו לך קוד אימות ב-SMS לטלפון
לבעלי טלפון כשר תישלח סיסמא באמצעות שיחה קולית
הקוד שהזנת שגוי
הקוד לא הגיע?
נתקלת בבעיה או שאלה?
אנחנו כאן לשירותך בטלפון 077-404-5025 בימים א'-ה' בין השעות 9:30-18:00
או במייל: info@smartcut.co.il
הקוד אומת בהצלחה!
שליחת הטופס מתבצעת