fbpx
תזכורות תזכורת

תקלה באינטרנט: 5 טיפים לשיפור מהירות האינטרנט

העולם בימינו הפך למקום כמעט וירטואלי לחלוטין.

התקשורת מתבצעת באינטרנט, בין אם מדובר בתקשורת בינאישית, או אמצעי תקשורת ציבוריים – בלי אינטרנט אתם לא בעניינים.

כל המידע שבעולם נמצא באינטרנט, מה שאומר שגם התקשורת שלכם עם הבנק, עם מקום העבודה, עם קופות החולים ואפילו עם הדואר ועם חנויות למוצרי מזון – הכל נמצא כיום באינטרנט.

למעשה, רוב האנשים בעולם המערבי יכולים כיום להסכים עם האמירה, שגם העבודה שלהם מבוססת באופן חלקי, או מלא על המחשב והאינטרנט.

במיוחד בגלל זה, אם יש תקלה באינטרנט – בין אם מדובר באינטרנט הביתי, או בחיבור האינטרנט של מקום העבודה, אנחנו מרגישים משותקים, מוגבלים, כבולים ולא ממש יכולים לעשות כמעט שום דבר, עד שהאינטרנט יחזור – אפילו לחפש את מספר הטלפון של התמיכה הטכנית זה בלתי אפשרי בימינו, אם אין לכם אינטרנט!

 

דוגמאות לתקלות נפוצות ואיך אפשר לפתור אותן

מכיוון שתקלות באינטרנט הן לא עניין נדיר במיוחד, כדאי שתכירו כמה בעיות נפוצות באיכות החיבור, שאפשר לפתור בעצמכם, בכמה פעולות פשוטות:

  1. האינטרנט איטי מאוד? אינו מאפשר טעינה של סרטונים וסרטים ואיכות החיבור נמוכה מאוד? כדי לפתור את הבעיה, נסו קודם כל לגלות מה גרם לה:
  • אם למשל פתחתם במקביל כמה עשרות אתרים ודפים במחשב, או במכשיר הנייד שלכם, באופן טבעי מהירות הגלישה תרד בגלל העומס הגדול שהפעלתם על המערכת. סגירה של רוב הדפים תוכל להקל על פעולת המחשב ולהקל על הגלישה.
  • גורם אפשרי נוסף למהירות גלישה נמוכה הוא ריבוי משתמשים ומכשירים שונים על רשת אחת, לרוב זה קורה כשמדובר באינטרנט הביתי, שאינו בנוי למספר גדול של משתמשים, כך שאם הילדים גולשים בטאבלטים אישיים, במקביל לשימוש ההורים במחשב וטלוויזיה חכמה הפועלת גם היא ברקע, הדבר עשוי לגרום להאטה משמעותית במהירות הגלישה. כיבוי של חלק מהמכשירים יכול להקל על התופעה.
  • עוד סיבה נפוצה, אותה קצת יותר קשה לגלות, היא הימצאות של וירוס במכשיר שבו אתם גולשים כרגע. כדי לגלות אם אכן זהו מקור הבעיה, תוכלו להפעיל סריקה, של אחת מתוכנות ההגנה הרבות שאפשר להגן באמצעותם על המכשירים. אם זו באמת הבעיה, הפעילות את תוכנית הניקוי של התוכנה, שלפעמים יכולה להשתלט על הוירוס ו"לסלק" אותו מהמכשיר. יחד עם זאת, הדרך הטובה ביותר להגן על המכשירים שלכם מפני וירוסים, היא להימנע מכניסה לקישורים ואתרים זדוניים, לא מוכרים, מפוקפקים ולהגן על כל אחד מהמכשירים המחוברים לאינטרנט עם תוכנת אנטי וירוס טובה.
  • הפעלה של תוכנת הורדות כבדה, הורדה של תוכנה כבדה למחשב, או הפעלה של תוכנה המאטה את המחשב ומכבידה עליו, יכולה גם היא ליצור האטה בפעולת המחשב בפרט ובחיבור לאינטרנט בפרט. אם אכן הבעיה נובעת מאחד הגורמים הללו, תוכלו בקלות לבדוק זאת בעזרת בדיקת מהירות אינטרנטית פשוטה, שתגלה לכם אם החיבור שלכם לאינטרנט תקין. אם תוצאות הבדיקה מראות כי מהירות הגלישה תקינה וטובה – כנראה שהבעיה היא במחשב. גם אם חיברתם את הטלפון החכם למחשב כדי להוריד ממנו תמונות וסרטונים, פעילות המחשב תאט וזה עשוי להיראות כאילו שיש בעיה במהירות הגלישה.

 

2. אתם מנסים לצפות בסרטון, או לגלוש באתר והאינטרנט מתנתק לכם כל כמה זמן? אתם נאלצים לנתק ולחבר מחדש את הראוטר כל כמה דקות כדי להמשיך לגלוש? בדקו ממה זה נובע:

  • ייתכן שהנתב, המודם, או התשתית אינם תקינים ובמקרה כזה יש ליצור קשר עם ספק הגישה ועם ספק התשתית כדי לבדוק אם הבעיה נובעת מהם
  • אם יש לכם בבית מודם וגם ראוטר, נסו לחבר את המחשב ישירות למודם ולראות אם הניתוקים נפסקים. אם לא – כנראה שהבעיה מגיעה מהמודם, או מהפילטר. פילטר חדש אפשר למצוא בקלות בכל חנות אלקטרוניקה ולהחליף. 

 

3. אתם מצליחים לגלוש רק בחלק מהאתרים? יש אתרים רבים שאתם לא מצליחים להיכנס אליהם, או ש"מעיפים" אתכם החוצה תוך כמה שניות? מה אפשר לעשות?

  • נסו להגדיר מחדש את השעה והתאריך במכשיר שלכם. פעמים רבות זה פותר את הבעיה, מפני שאתרים שמבקשים שם משתמש וסיסמה, הם גם לרוב מאובטחים וזקוקים לאישורי אבטחה שמתעדכנים בתדירות קבועה. לאישורי האבטחה עצמם יש תאריך ושעה ואם המכשיר שלכם לא מתואם איתם, לא תצליחו להיכנס לאתר.

 

4. אתם מצליחים לגלוש בכל האתרים הרגילים, אבל דווקא ביוטיוב אתם לא מצליחים לצפות בסרטונים?  הסרטונים של אינסטגרם ופייסבוק לא נטענים לכם? למה זה קורה?

  • ייתכן שדפדפן האינטרנט שלכם לא מאפשר צפיה סדירה בסרטונים ולכן תצטרכו להתקין דפדפן אחר, או להתקין תוספים, שיקלו על הצפיה בסרטונים, כמו פלאש פלייר וג'אבה. ברגע שתוספים אלה יותקנו על המחשב שלכם, תוכלו לצפות בסרטונים באתרים השונים בקלות.

 

5. האינטרנט פשוט לא עובד. מה יכול לגרום לזה?

אם אתם לא מצליחים בכלל לגלוש, או להיכנס לדפדפן האינטרנט שלכם, תצטרכו לערוך כמה בדיקות, עד שתגלו את מקור הבעיה:

  • בדקו את נוריות החיווי במודם ובראוטר שלכם ובדקו אם נורת הסנכרון דולקת באופן קבוע – לא כבויה ולא מהבהבת. נורה דולקת באופן תקין מעידה על חיבור תקין לתשתית האינטרנט, כך שאתם יודעים שהבעיה לא מגיעה מהתשתית. אם הנורה לא דולקת כמו שצריך, כנראה שיש בעיה בתשתית שלכם, מה שאומר שתצטרכו ליצור קשר עם החברה האחראית על תשתית האינטרנט שלכם (בזק, הוט, פרטנר, או סלקום) ולבקש שיטפלו בבעיה.
  • אם נורת החיווי דולקת באופן תקין ונראה שהבעיה אינה בתשתית, יש לבדוק אם נוצרה בעיה בעת חיבור לאינטרנט, כמו למשל שימוש בסיסמה לא נכונה בעת התחברות לנתב. הפעולה המומלצת במקרה כזה היא הגדרה מחדש של שם משתמש וסיסמה. את זה תוכלו לעשות לאחר שתפנו לספק האינטרנט שלכם ותבקשו סיוע.
  • פעולה פשוטה וקלה, שכדאי לעשות בכל מקרה של תקלה באיכות הגלישה, היא לנתק מהחשמל את הראוטר (נתב), או המודם, להמתין 10 שניות לפחות ואז להדליק שוב. לאחר שכל נורית חיווי יתפעל באופן סדיר, נסו שוב להפעיל את הגלישה באינטרנט ולבדוק אם הכל פועל כראוי.

 

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה
יותר הצעות יעזרו לך לבחור נכון ולשלם פחות
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

לסיכום

כמספר הבעיות שיכולות לגרום לתקלה באינטרנט, כך גם מספר הפתרונות שתוכלו לנסות בכוחות עצמכם. 

אם גם אתם לא אוהבים להתקשר לתמיכה ולחכות דקות ארוכות עד שמישהו יענה לכם, שאולי יצליח לפתור את הבעיה ואולי לא – נסו את הרעיונות שהצענו ואולי האינטרנט שלכם יפתיע ויחזור לפעול כרגיל.

בהצלחה!

2 תגובות
  1. גד קריאף

    חרמון 7/2 יבנה

    • מיטל

      שלום גד, אנחנו חברה להשוואת מחירי חבילות תקשורת (אינטרנט, סלולר, טלוויזיה וכד'), ואיננו קשורים לטיפול בתקלות. במידה וקיימת תקלה באינטרנט בכתובתך יש לפנות אל חברת האינטרנט שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תחומים נוספים להשוואה

חבילות סלולר

סלולר

השוואת חבילות טלוויזיה

טלוויזיה וטריפל

השוואת חבילות אינטרנט

אינטרנט

סיבים אופטיים

סיבים אופטיים

חבילות טלפון קווי

קווי טלפון

השוואת ברי מים

ברי מים

כתבות שאולי יעניינו אותך

סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה
יותר הצעות יעזרו לך לבחור נכון ולשלם פחות
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.
כבר יוצאים?
סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה משתלמת:

רוצה להוזיל את חבילת האינטנרט?

Next TV ביום מכירות מיוחד
לפרטים נוספים חייגו לנציג

רוצה לקבל הצעת מחיר

המועדפים שלי

שלחנו לך קוד אימות ב-SMS לטלפון
לבעלי טלפון כשר תישלח סיסמא באמצעות שיחה קולית
הקוד שהזנת שגוי
הקוד לא הגיע?
נתקלת בבעיה או שאלה?
אנחנו כאן לשירותך בטלפון 077-404-5025 בימים א'-ה' בין השעות 9:30-18:00
או במייל: info@smartcut.co.il
הקוד אומת בהצלחה!
שליחת הטופס מתבצעת