fbpx

נטפליקס מתרחבת לתחום הגיימינג

נטפליקס משחקים
תוכן עניינים

נטפליקס מאז ומעולם הייתה ידועה בתור חברה שלא חוששת לערוך שינויים בליבת המודל העסקי שלה. אבל עכשיו כאשר היא מתרחבת לתחום הגיימינג, זה נתפס בתור מהלך מפתיע אפילו בשבילה. במאמר הבא ננסה להבין מה זה אומר, איך זה משפיע עלינו ולמה שנטפליקס תצא להרפתקה מן הסוג הזה

הדור הצעיר כבר לא זוכר את זה, אבל נטפליקס החלה את דרכה בתור חברה להשכרת תקליטורי DVD.

בתחילת המילניום, גולת הכותרת בשירות של נטפליקס הייתה הזמנת תקליטור דרך האתר, קבלה והחזרה דרך הדואר.

ב-2007 החלה נטפליקס להזרים תכנים תוך כדי הפעלת שירות התקליטורים, ב-2010 היא החלה להתרחב וב-2013 היא הפיקה לראשונה תוכן מקורי משלה.

מאז הפכה נטפליקס לספק שירותי הזרמת המדיה הגדול בעולם ולאחת מחברות הטכנולוגיה הבולטות בארצות הברית.

כפי שאפשר להבין, נטפליקס מאז ומעולם הייתה ידועה בתור חברה שלא מפחדת לעשות שינויים.

כאשר נטפליקס החליטה להפסיק את פעילות השכרת תקליטורי ה-DVD ולעבור למרחב המקוון, כל המתחרות שלה עוד נגררו מאחור עד שהן פשטו רגל ומצאו את גורלן הבלתי נמנע.

אבל עכשיו, נטפליקס מתרחבת לתחום הגיימינג – וזה מהלך שנראה מפתיע אפילו ביחס למה שכבר התרגלנו לשמוע ממנה.

הצטרפות נטפליקס
אפליקציית התוכן של נטפליקס

כך אנו יודעים מה נטפליקס מתכננת

דיווחים בחו"ל מדברים על זה שנטפליקס מחפשת מנהל בכיר לתחום הגיימינג.

לפי המידע שיש כרגע בידי חברות התקשורת, נטפליקס מתכוונת להציע ללקוחות שלה חבילה שכוללת גם את תכני המקור, הסרטים והסדרות וגם מספר משחקים שכלולים במנוי.

כמו כן, פורסם שבנטפליקס החליטו לא לשלב פרסומות במשחקים שהחברה תפיק.

האמת היא שהנטייה של נטפליקס לספק חוויה כמה שיותר אינטראקטיבית ולשתף את הצופים במה שקורה על המסך היא לא ממש חדשה.

ב-2017 למשל הוציאה נטפליקס סרטים וסדרות שבהם הצופים קובעים מה יקרה, כמו הפרק "בנדרסנאץ'" של הסדרה מראה שחורה.

חוץ מזה, נטפליקס השכילה כבר לשתף פעולה עם אולפני משחקים חיצוניים כדי ליצור משחקים שמתבססים על תכנים מקוריים שלה – כמו המשחקים של "בית הנייר" או "דברים מוזרים".

יתרה על כך, המידע על הרצון של נטפליקס להתרחב לתחום הגיימינג מבוסס על דברים שאמרו מנהלי החברה בצורה פתוחה וגלויה.

בין היתר, הם מדברים על זה שמבחינתם, משחקים הם צורה חשובה מאוד של בידור.

אז היות ונטפליקס תופסת את עצמה בראש ובראשונה כחוויית בידור, מתבקש בעינה להתרחב גם לתחום של גיימינג.

למה דווקא גיימינג ולמה דווקא עכשיו?

השאלה המתבקשת היא מה היטה את הכף מבחינת נטפליקס.

במילים אחרות, מתבקש לברר למה דווקא נטפליקס ולא מוזיקה, או למה דווקא עכשיו.

הרי בפועל, יש המון צורות שונות של בידור ונטפליקס היא חברה מספיק גדולה כדי לנסות את מזלה בכל אחת ואחת מהן.

התשובה הפשוטה היא כמו תמיד – תחרות.

נטפליקס מגלה בשנים האחרונות שהיא כבר לא השחקנית היחידה על המגרש של הזרמת תוכן, בגלל תחרות עם חברות ענק כמו אפל, דיסני, אמזון ועוד. כאשר גורמים כאלה משתתפים בתחרות, אפילו נטפליקס מוצאת את עצמה חושבת איך לרענן את המודל העסקי ולחדש אותו.

כמו כן, יש המון היגיון בתפיסה שקובעת שהגיימינג כאן כדי להישאר.

מה שנתפס בעבר בתור תחביב של יחידי סגולה בלבד, הפך עם השנים לצורת בידור פופולארית, מכניסה, חוצת-גבולות ובעיקר מסעירה.

גיימינג זו פעילות פנאי משותפת לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים, עם הפקות וכותרים בשווי של מאות מיליוני דולרים.

במבט קדימה, התעשייה הזו רק תלך ותתפתח ולכן נטפליקס רוצה להיות שם כשזה יקרה.

netflix video games

הכול מתחיל ונגמר בתוכן

אז הבנו שבידור אינטראקטיבי הוא לא משהו שנטפליקס לא מכירה, ושיש לה מעמד מיוחד בכל הנוגע להרגלי הפנאי של צרכני הבידור – בעיקר בגזרת הטלוויזיה, הסדרות והסרטים.

לכל זה צריך להוסיף את הדרישה שמגיעה מהשטח ואת העניין של צרכנים יחסית צעירים בעולמות התוכן של הגיימינג, כמו גם את היכולת של נטפליקס לספק להם לזה מענה.

במובן מסוים, מה שנטפליקס ככל הנראה מתכוונת לעשות עם ההתרחבות הזו לעולמות הגיימינג זה לקחת את מה שהיא ממילא מתמחה בו ורק לשנות לו את העטיפה.

היות והכל מתחיל ונגמר בתוכן טוב, זה לא באמת משנה אם הצופים צורכים אותו באמצעות בהייה פאסיבית במשחק או על בסיס לחיצה אקטיבית על הג'ויסטיק.

כל עוד נטפליקס נמצאת מאחורי הקלעים על מנת לקבוע מה יהיה התוכן הזה, איך ניתן יהיה לרכוש אותו ובאיזה פלטפורמות הוא יהיה זמין עבור קהל המשתמשים והלקוחות שלה, השמיים הם הגבול.

 

הקורונה מאיצה תהליכים טבעיים

אי אפשר לדבר על ההתרחבות של נטפליקס לתחום הגיימינג בלי להזכיר את הקורונה.

מצד אחד, ההכנסות של נטפליקס עלו במאות אחוזים בגלל תקופת הקורונה כי כולנו נאלצנו להישאר מבודדים בבתים.

מצד שני, נטפליקס וחברות מדיה אחרות הבינו את הכוח של גיימינג ואת היכולת של התחום הזה לקבוע איך ייראה העתיד של עולם הבידור.

כאשר הדרישה למשחקי וידאו רק ממשיכה לעלות, חברות כמו נטפליקס עושות הכול על מנת לקפוץ על העגלה כמה שיותר מוקדם.

כמובן שהקורונה מאיצה תהליכים טבעיים שממילא היו עומדים להתרחש. כמו שנטפליקס בעצמה הבינה כאשר היא ביצעה את השינוי מחברה שמשכירה תקליטורי DVD לענקית הייטק בינלאומית וחסרת תקדים, לא לעולם חוסן.

אם נטפליקס רוצה להישאר רלוונטית, היא צריכה להמשיך ולרענן את הקטלוג שלה.

אז לצד עוד תכנים, סדרות וסרטים, נטפליקס תציע מעכשיו גם משחקים. עוד לא לגמרי ברור איך זה ייראה ועל איזה פלטפורמות נוכל לשחק במשחקים של נטפליקס, אבל בטוח שנהיה שם כדי לדווח.

כתבות נוספות הקשורות לנטפליקס:

הסדרות והסרטים בנטפליקס שיעשו לכם את חורף 2021

נטפליקס – חבילות, מחירים ומבצעים

הצטרפות לנטפליקס – המדריך המלא

אפל נגד נטפליקס: איך תשפיע עלינו התחרות על שירותי הטלוויזיה בסטרימינג?

רוצים להוזיל את חבילת הטלוויזיה?
סמנו חברות מהן תרצו לבחון הצעה משתלמת
רוצים להתעדכן בחבילות חדשות לפני כולם? הירשמו עכשיו!
smartcut

סמארטקאט השוואת מחירי תקשורת אינה משויכת לסימני המסחר המוצגים באתר. כל הזכויות שמורות ואין להעתיק תוכן ללא אישור מבעלי האתר.​
ט.ל.ח. מצאתם טעות באתר, שמעתם על מבצע חדש? מוזמנים לדווח לנו בכתובת: [email protected] | כל הכתבות

רוצה להוזיל את חבילת הטלוויזיה?