תפריט
מה מגלים לנו הדוחות של חברות התקשורת?

המאבק בין חברות התקשורת

המאבק בין חברות התקשורת בא לידי ביטוי בכל מיני רבדים – החל במחיר שהן מציעות ללקוחות, דרך התשתית והטכנולוגיה שלהן ועד היכולת שלהן לגייס לקוחות. מדי רבעון אנחנו זוכים להציץ מה המשמעות של כל המהלכים האלה מבחינת מצבן הפיננסי של החברות, וכך גם כעת, כאשר מתפרסמים הדוחות של החברות הגדולות, כמו סלקום, פרטנר, בזק, yes וכו'.

אז מה אנחנו למדים מהדוחות הללו? הנה הצצה לכמה נתונים מעניינים:

בזק: בזק, כידוע, מספקת תשתית של טלפון קווי ותשתית אינטרנט. מספר מנויי הטלפון הקווי הצטמצם מעט ברבעון האחרון, וכך גם מספר מנויי האינטרנט. ברבעון הראשון של 2019, בזק איבדה 21,000 מנויי אינטרנט, כשהמרוויחות הן בעיקר סלקום ופרטנר שפורסות סיבים אופטיים ומציעות תשתית של אינטרנט מהיר של 500 ו-1000 מגה.

פלאפון: ברבעון הראשון נרשמה ירידה של 3.2% בהכנסות, שהסתכמו ב-417 מיליון שקל. מספר הלקוחות צמח ב-19,000 מנויים, כך שנכון לסוף הרבעון הראשון של 2019 היו לחברה 2.224 מיליון לקוחות.

סלקום: הרווח התפעולי של החברה ירד ב-82.7% והסתכם ב-9 מיליון שקל. מספר מנויי הסלולר בסלקום עלה בכ-2,000 מנויים ועומד על 2.851 מיליון. בסלקום TV מורגשת האטה בקצב גיוס הלקוחות – במהלך הרבעון הצטרפו 8,000 בתי אב לשירות הטלוויזיה של סלקום, בעוד שברבעון הקודם הצטרפו 13,000.

פרטנר: פרטנר סבלה אמנם מירידה במספר מנויי הסלולר, אך היא יכולה להיות מרוצה מקצב גיוס הלקוחות לפרטנר TV, ומספרם נכון לסוף הרבעון הראשון של 2019 עומד על 141,000 (גידול של 19,000 לקוחות בתוך שלושה חודשים). פרטנר סבלה מירידה של 29,000 מנויי סלולר ברבעון זה, וכעת יש לה 2.65 מיליון מנויים. בשורה התחתונה, הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2019 הסתכם ב-9 מיליון שקל בלבד,

בעוד שברבעון המקביל ב-2018 רשמה פרטנר רווח תפעולי של 32 מיליון שקל – ירידה של 72%.

מבחינת הסיבים האופטיים, פרטנר נגישה לכ-400 אלף משקי בית בישראל, לעומת 350 אלף משקי בית ברבעון הקודם.

YES: חברת הטלוויזיה איבדה 5,300 מנויים ברבעון הראשון של 2019 ויש לה נכון למועד זה 68,000 מנויים. ההכנסות של חברת יס ירדו ב-8.5% ברבעון הראשון של 2019 והסתכמו ב-343 מיליון שקל.

הוט: גם הוט סובלת מירידה במספר מנויי הטלוויזיה – כאשר ברבעון הראשון של 2019 עזבו אותה 8,000 מנויים, וכיום עומד מספר המנויים על 781,000. גם מספר מנויי הטריפל ירד ב-9,000 לקוחות, וכעת יש להוט 471,000 מנויי טריפל. הכנסות החברה ירדו במעט והסתכמו הרבעון ב-1.027 מיליארד שקל, לעומת 1.037 מיליארד ברבעון המקביל בשנה שעברה. גם הרווח התפעולי ירד מ-121 מיליון שקל ל-108 מיליון שקל.

ואיך זה משפיע עלינו?

כמובן, למצבן של החברות יש השפעה ישירה עלינו, הצרכנים. כך למשל, אפשר ללמוד מדוחות חברת פרטנר כי היא ממשיכה לפרוס את תשתית הסיבים האופטיים של השירות אינטרנט פרטנר בקצב מואץ, והמשמעות שיותר ויותר צרכנים יוכלו לקבל אינטרנט הרבה יותר מהיר.

בנוסף, ברגע שחברת פרטנר TV מדווחת על גידול במספר מנויי הטלוויזיה, ואילו yes וסלקום TV מדווחות על קיטון – המשמעות יכולה להיות מבצעי כאסח של yes, כך שכדאי להיות עם עיניים פקוחות. כבר עכשיו מציעה yes הנחה משמעותית למי שיצטרף לחבילת האולטימייט שלה, שעולה כ-200 שקל בחודש. בהצעה הנוכחית, החודשיים הראשונים עולים 49 שקל לחודש בלבד. בחישוב שנתי, המשמעות היא תשלום של כ-182 שקל בחודש.

בחרו תחום להשוואה והוזלת עלויות:

נגישות