fbpx
תזכורות תזכורת

כל המידע אודות חשבון החשמל – ממה הוא מורכב, על מה אנחנו מחויבים, ולאיזו תקופה החשבון מתייחס?

ממה מורכב חשבון החשמל שאנחנו מקבלים?

חשבון החשמל הדו-חודשי שאנחנו מקבלים מחברת החשמל מורכב מהרבה מאוד פרמטרים ומונחים, שרוב צרכני החשמל לא מכירים או יודעים מה פירושם.

אז כדי להבין ממה מורכב החשבון שלנו ועל מה אנחנו מחויבים – עשינו סדר, וריכזנו עבורכם כאן את כל המידע שחשוב לדעת אודות חשבון החשמל. אלו הפרטים שתמיד יופיעו בחשבון החשמל, וההסברים על כל אחד מהם:

  • פרטי המשלם: שם + כתובת. במידה והכנס מושכר – מומלץ להעביר את השם בחשבון ע"ש השוכר, כך שלא ייווצר מצב בו בעל הנכס יחויב במידה והשוכר לא ישלם את החשבונות. כמו כן – במידה והשוכר עוזב את הנכס, חשוב שיעביר את הבעלות חזרה אל בעל הנכס (או על שם השוכר שמחליף אותו).
  • מספר חוזה: מספר ההתקשרות בין הלקוח לחברת החשמל. בעת תשלום החשבון, מספר זה ישמש את הלקוח לצורך הזדהות.
  • תקופת החשבון: התאריכים אליהם מתייחסת תקופת החיוב בחשבון.
  • ימים לחיוב: מספר ימים לכל תקופת התעריף.
  • כתובת המשרד של חברת החשמל: מופיעה כמידע לצורך פניות הציבור בעת הצורך.
  • שיעור המע"מ
  • התפלגות הצריכה האישית
  • תאריך אחרון לתשלום החשבון
  • מספר מונה: המספר של המונה החשמלי המותקן בביתכם.
  • סוג התעריף לחשבון: תעריף פרטי / עסקי.
  • סוג קריאה: רגילה / צרכן / הערכה / דילוג. הסברים על האופציות המיוחדות:

צרכן – קריאות המונים נעשות ע"י קוראי המונים של חברת החשמל המגיעים לכתובת אחת לתקופה, אך לצרכן ניתנת האפשרות גם לקרוא את המונה באופן עצמאי, ולדווח על הנתונים למוקד 103 של חברת החשמל.

הערכה – במקרים מסוימים קריאת המונה עשויה להיות בעיתית מסיבות מסוימות, כמו למשל מונים אשר מותקנים במקומות לא נגישים. במקרים כאלו נעשית הערכת צריכה, אשר מבוססת על דפוסי השימוש של הצרכן.

דילוג – לחברת החשמל ניתנת האפשרות לדלג באופן יזום על קריאת המונה במקרים מסוימים, כאשר הנ"ל מתאפשר אחת לשני חשבונות. לאחר ביצוע הדילוג – חברת החשמל תזכה את הצרכן על קריאת המונה, שכן היא לא התקיימה.

  • תאריכי קריאה (תאריך קריאה נוכחית \ תאריך קריאה קודמת): במקרים של שינויים במחיר הקוט"ש יבוצעו שתי קריאות מונה. תאריכי הקריאות יצוינו בסעיף זה בחשבון.
  • צריכה בקוט"ש: כמות הצריכה לאורך כל תקופת התעריף.
  • חיובים וזיכויים: חיובים – במידה וחשבון החשמל לא משולם בזמן, לחברת החשמל ניתנת הזכות להוסיף ריבית פיגורים לתשלומים הבאים. במקרים בהם תואם ביקור טכנאי והלקוח לא נכח בכתובת – עלות הביקור תתווסף גם היא לסעיף זה בתור עלות ביקור במקום לשווא. זיכויים – במקרים בהם תואם ביקור טכנאי, והטכנאי לא הגיע ולא הודיע על ביטול זמן סביר מראש – חברת החשמל תזכה את הלקוח בגין עלות הביקור.
  • סה"כ לתשלום: הסכום הסופי לתשלום, לאחר התוספות (מע"מ, חיובים/ זיכויים וכד').
    חיסכון בחשמל

על איזו תקופה אנחנו מחויבים בחשבון החשמל?

חשבון החשמל שאנחנו מקבלים הוא חשבון דו-חודשי, כלומר חל על תקופה של 60 ימים של צריכת חשמל.

במקרים מסוימים חשבון החשמל עשוי לחול על תקופה של יותר מ-60 ימי צריכה. במצב כזה, חברת החשמל תדע לחייב את החשבון הבא על תקופה של פחות מ-60 ימים.

תהליך קריאת המונים נעשה אחת לחודשיים – לרוב בתאריך קבוע, אך לעיתים בעקבות מועדים כגון שבתות וחגים התאריך עשוי להשתנות מעט.

חשמל הוא ללא ספק עסק יקר, ולכן חשוב לנסות לחסוך בצריכה ולהוזיל את החשבונות עד כמה שניתן. בדיוק לשם כך יצאה לפועל רפורמת החשמל – שתוכל לסייע לצרכנים להוזיל את חשבונות החשמל שלהם.

 

מאילו ספקיות חשמל תרצו לקבל הצעות?
ככל שתשמעו יותר הצעות ככה תבחרו נכון יותר
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

איך רפורמת החשמל יכולה לעזור להוזיל את חשבונות החשמל?

רפורמת החשמל היא יוזמה של ממשלת ישראל בשיתוף רשות החשמל, אשר נוסדה במטרה לעזור לנו להוזיל את חשבונות החשמל שלנו.

הרפורמה נוסדה במטרה לאפשר הקמה של חברות חשמל נוספות בארץ, ולאפשר לצרכנים להצטרף לשירותי חשמל מגוונים וזולים יותר (למידע נוסף אודות התעריפים וההטבות של חברות החשמל ולהשארת פרטים לאחת מהחברות, הנכם מוזמנים לבקר בעמוד השוואת מחירי חשמל).

בהצטרפות לאחת מחברות החשמל החדשות תוכלו ליהנות מהנחות של 5%-20% מתעריף הצריכה – מה שאומר חיסכון של מאות ואף אלפי שקלים בשנה מחשבונות החשמל שלכם.

כדי להצטרף לאחת מחברות החשמל החדשות חשוב קודם לבדוק שבביתכם מותקן מונה חשמל חכם, שכן מונים מסוג זה הם חלק נדרש ובלתי נפרד מהשירות של חברות החשמל החדשות.

את הבדיקה האם בביתכם מותקן מונה חשמל חכם תוכלו לבצע כאן באתר, או דרך מוקד 103 של חברת החשמל.

במידה ולפי הבדיקה לא קיים מונה חשמל חכם בביתכם אבל עדיין תהיו מעוניינים להצטרף לשירות – תוכלו להזמין מונה חשמל חכם דרך חברת חשמל, שירות אשר כרוך בתשלום חד פעמי בסך 274 ש"ח.

למידע נוסף אודות מונה החשמל החכם, איך הוא עובד ואיך עובד תהליך הזמנת ההתקנה שלו תוכלו לבקר במדריך שלנו – מהו מונה חשמל חכם, וכיצד הוא יכול לסייע לחסוך בהוצאות החשמל?.

 

ולסיום – 10 טיפים נוספים לחיסכון בחשמל והוזלת הוצאות החשמל

להלן 10 טיפים שיסייעו לכם לחסוך בחשמל, ולהוזיל את חשבונות החשמל שלכם:

  • מעבר לשימוש בנורות לד: נורות לד מסייעות לנו לחסוך עד פי 10 מכמות החשמל שצורכת נורה רגילה – שכן נורת ספירלה או נורת לד בעוצמה נמוכה יחסית יכולות לספק את אותה כמות אנרגיה שצורכת נורה רגילה בעוצמה גבוהה. הנורות הללו הן לרוב יותר יקרות מהנורות הרגילות, אך יחד עם זאת הן עדיין יכולות לספק חסכון משמעותי בצריכת החשמל, והעמידות שלהן גם גבוהה בהרבה בהשוואה לנורות הרגילות.
  • ניצול מקסימלי של דוד השמש: תקף בעיקר לעונות החמות, אבל יכול להיות רלוונטי גם לעונות הסתיו / חורף בימים בהם השמש זורחת במשך היום. וויתור על הדלקת דוד השמש וניצול המים החמים שהצטברו בדוד במשך היום יסייעו לכם לחסוך מאות שקלים בחודש מחשבון החשמל. כמו כן – מומלץ גם להתקין מפסק חכם שיכול לשלוט על הדוד מרחוק, להפעיל אותו לזמן קצוב, ולמנוע מצבים בהם הדוד נשכח דולק זמן רב.
  • שימוש במוצרי חשמל בעלי דירוג חסכוני: מוצרי החשמל מהדור החדש שיצאו לשוק בשנים האחרונות מגיעים עם דירוג אנרגטי A – מה שמסמל מכשיר שדירוג צריכת האנרגיה שלו הוא החסכוני ביותר. מעבר למכשירי חשמל בדירוג A יחסוך משמעותית בהוצאות החשמל, ובמיוחד אם מדובר במכשירים שפועלים באופן רציף בבית כדוגמת מקרר, מזגן, ועוד.
  • שימוש ותחזוקה נכונה במזגן: הקפדה על תקינות המזגן וניקיון תקופתי של הפילטרים יסייעו למזגן לחמם / לקרר את החדר בצורה אופטימלית, ללא צורך בהגברת העוצמה ובזבוז משאבים מיותרים. בעונה החמה מומלץ לקרר על טמפרטורה של 25 מעלות במצב טיפה (פונקציה שנמצאת בכל שלט של מזגן), ובהמשך לסעיף קודם – מומלץ להשתמש במזגן בעל דירוג אנרגטי A, ובעל כוחות סוס המתאימים לגודלו של החדר.
  • שימוש חכם במדיח הכלים: במידה וקיים בביתכם מדיח כלים, מומלץ להפעיל אותו רק כאשר כמות הכלים שלכם גדולה, והמדיח מלא לחלוטין. הפעלת מדיח על כמות כלים קטנה בכל פעם תהווה בזבוז של אנרגיה, לכן במקרים בהם כמות הכלים שלכם קטנה מומלץ לשטוף אותם ידנית.
  • כיבוי מכשירי חשמל שאינם בשימוש: בעת היציאה מהבית, מומלץ לנתק ת ה- Wifi הביתי שלכם, ולכבות את מכשירי החשמל שאין סיבה שיהיו מחוברים ופועלים בזמן שאתם לא בבית, כגון מחשבים, ממירים, וכד'. כמו כן – מומלץ גם שלא להשאיר את המכשירים במצב Stand By, אלא לכבות אותם לחלוטין.
  • שימוש חכם בקומקום החשמלי: קומקום חשמלי נחשב לאחד ממכשירי החשמל היותר "זוללי חשמל" בבית. מומלץ להשתמש בו בצורה חכמה – להרתיח מים רק בעת הצורך ורק את כמות המים הדרושה שלכם. באופן זה, תוכלו לחסוך בצורה משמעותית בצריכת החשמל.
  • שימוש במכשירים "זוללי חשמל" בשעות הערב: עלות האנרגיה יורדת בשעות הערב, כך שמומלץ להשתמש במכשירים "זוללי חשמל" (כגון קומקום חשמלי, דוד חשמל, מכונת כביסה וכד') בשעות אלו.
  • ויסות נכון של הטמפרטורה במקרר: המקרר הוא אחד ממכשירי החשמל היותר "זוללי חשמל" שיש, שכן הוא פועל בבית באופן רציף. כדי לחסוך כמה שיותר מכמות צריכת האנרגיה שלו מומלץ לווסת את הטמפרטורה שלו ל-4 מעלות בקיץ, ול-5 מעלות בחורף. כמו כן, חשוב לוודא שהמקרר וחלקיו עובדים באופן תקין (כדי למנוע תקלות שיובילו לבזבוז אנרגיה מיותר) – וודאו שהמקרר לא צמוד מדי לקיר ושקיימת זרימת אוויר חלקה מהונטות, ושהוא לא ממוקם בקרבת גוף חשמלי מחמם (כדוגמת תנור חימום).
  • השארת התנור סגור בזמן האפייה: פתיחת דלת התנור במזמן האפייה מובילה לירידה של הטמפרטורה הפנימית, ומובילה למצב שבו התנור צורך יותר חשמל כדי להעלות את הטמפרטורה בחזרה. לכן – מומלץ להימנע ככל הניתן מלפתוח את התנור בזמן שהוא פועל, ולהשתמש בחלונית שלו כדי לבדוק אם האפייה הסתיימה.
0 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תחומים נוספים להשוואה

חבילות סלולר

סלולר

השוואת חבילות טלוויזיה

טלוויזיה וטריפל

השוואת חבילות אינטרנט

אינטרנט

סיבים אופטיים

סיבים אופטיים

חבילות טלפון קווי

קווי טלפון

השוואת ברי מים

ברי מים

כתבות שאולי יעניינו אותך

מאילו ספקיות חשמל תרצו לקבל הצעות?
ככל שתשמעו יותר הצעות ככה תבחרו נכון יותר
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.
רוצה לקבל הצעה לחשמל מוזל?
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

רוצה לקבל הצעה לחשמל מוזל?

כבר יוצאים?
סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה משתלמת:
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

רוצה לקבל הצעת מחיר

המועדפים שלי

שלחנו לך קוד אימות ב-SMS לטלפון
לבעלי טלפון כשר תישלח סיסמא באמצעות שיחה קולית
הקוד שהזנת שגוי
הקוד לא הגיע?
נתקלת בבעיה או שאלה?
אנחנו כאן לשירותך בטלפון 077-404-5025 בימים א'-ה' בין השעות 9:30-18:00
או במייל: info@smartcut.co.il
הקוד אומת בהצלחה!
שליחת הטופס מתבצעת