תפריט
איפה הישראלים צופים בטלוויזיה?

השבוע פרסמה חברת בזק את סקר הדיגיטל השנתי שלה – שממנו אפשר ללמוד דברים מאוד מעניינים עלינו – צופי הטלוויזיה.

הסקר, שבוצע באמצעות חברת TNS והתבסס על 1,300 נשאלים החל מגיל 13, הוא סקר מקיף במיוחד ומסקרן במיוחד, משום שברוב הסקרים לא בודקים את עמדותיהם והרגליהם של צעירים מתחת לגיל 18, ואילו בסקר הזה אפשר לקבל תמונה מעודכנת ורחבה.

אחת המגמות המעניינות שעולות מהסקר היא החדירה של נטפליקס לישראל. נטפליקס הוא שירות הטלוויזיה בסטרימינג ששינה את הרגלי הצפייה יותר מכל שירות אחר בעולם, ולפי נתוני הסקר של בזק, גם בישראל הוא הולך ונעשה פופולרי. 18% מהישראלים השתמשו בשנת 2018 בנטפליקס,  בהשוואה ל-7% בלבד בשנת 2017.

נטפליקס הוא אמנם שירות טלוויזיה ותיק יחסית בעולם, אך כאן בישראל הוא החל לפעול באופן רשמי, עם אתר בעברית ותשלום בשקלים, רק ביולי 2017.

החבילות של נטפליקס עולות בין 30 ל-50 שקל בחודש:
# חבילה בסיסית – 29.90 ₪: צפייה במכשיר אחד ובאיכות רגילה.
# חבילה סטנדרטית – 39.90 ₪: צפייה בשני מכשירים בו זמנית באיכות HD.
# חבילת פרימיום – 49.90 ₪: צפייה בעד ארבעה מכשירים בו זמנית ובאיכות של אולטרה HD.

מה גורם לכמעט חמישית מהישראלים לצפות בנטפליקס?
יש לכך לא מעט סיבות, החל מהממשק הנוח, דרך ההתאמה האישית לתכנים ועד המחיר השווה לכל נפש – אבל בנוסף לכל אלה, נזכיר נקודה חשובה: חברת פרטנר TV הציעה במשך תקופה ארוכה לכל המצטרפים מנוי חינם לנטפליקס למשך חצי שנה, ובנוסף שילבה כפתור ייעודי לנטפליקס בשלט שלה. יש להניח כי רבים ממנויי נטפליקס הצטרפו אליה גם דרך פרטנר TV, שאגב מציעה כעת חודש ראשון חינם לנטפליקס.

כאמור, השירות של נטפליקס קורץ לישראלים מכמה וכמה סיבות, ביניהן התוכן – אשר 75% ממנו מתורגם לעברית; ההתאמה האישית (המנוי מאפשר התאמה ל-5 פרופילים שונים, כאשר כל פרופיל מקבל המלצות צפייה מותאמות לו); ולא פחות חשוב – האפשרות לצפות בתוכן מכל מכשיר, בכל מקום ומכל נקודה שבה הופסקה הצפייה.

וכאן בדיוק נכנסים הנתונים המעניינים הנוספים שעולים מהסקר: כמעט 50% מהנשאלים בסקר סיפרו שהם צופים בתכני וידאו באינטרנט מהמיטה. לא מדובר רק בתכני נטפליקס בלבד, אלא בכלל בכל תוכן הווידאו. הנתון הזה מזנק ל-71% כשמדובר בבני הנוער. 39% מבני הנוער מנצלים את זמן הנסיעה בתחבורה ציבורית כדי לצפות בתוכן וידיאו. למעשה, אנחנו צופים בווידאו באינטרנט ממש בכל מקום – אפילו בשירותים: 13% משאר הנשאלים הודו שהם לא מתנתקים אפילו שם, וכשמדובר בבני נוער, הנתון מגיע לרבע מהצעירים.

באופן כללי, כך עולה מהסקר, הצפייה בתוכן וידאו באמצעות הסמארטפון כמעט הכפילה את עצמה תוך שנתיים – מ-25% בשנת 2016 ל-46% ב-2018.

במילים אחרות, אנחנו, הצופים, מצפים משירותי הטלוויזיה שלנו להיות זמינים לנו כל הזמן ובכל מקום, ויש משמעות רבה למספר הפלטפורמות שהמנוי שלנו מאפשר לצפות בהן.

כאשר הצרכנים מבצעים השוואה בין שירותי הטלוויזיה, הנתון הזה הוא נתון חשוב. כך למשל, סלקום TV הבינה כבר בעת השקת השירות שהיא צריכה לאפשר לצופים זמינות מכל מכשיר, והיא מאפשרת לצפות בטלוויזיה, במובייל או בטאבלט.

גם פרטנר TV מאפשרת את הגמישות הזאת, והוסיפה גם אפשרות חדשה לא מזמן: שירות טלוויזיה רב־ערוצית מלא, כולל ערוצים "חיים" בשידור ישיר, לצפייה מכל מחשב, בדיוק כמו ממסך הטלוויזיה. השידורים מועברים על גבי רשת האינטרנט, דרך אתר ייעודי (אין צורך באפליקציה), וניתנים לקליטה במחשב באתר tv.partner.co.il.  השירות מותאם רק לדפדפן כרום של גוגל.

בשורה התחתונה, את כל הפרטים הללו כדאי ואפשר לבדוק ולהשוות בקלות באמצעות אתר השוואת מחירים- SmartCut שמציג את כל המידע בצורה נוחה וברורה, וכאשר הרגלי הצפייה משתנים כל העת, חשוב להיות עם אצבע על הדופק.

 

תחומים נוספים להשוואה:

נגישות