משרד התקשורת אומר וקובע!
לא בכל יום אנחנו מקבלים תזכורת צרכנית חשובה ממשרד ממשלתי, ולאחרונה קיבלנו תזכורת כזאת ממשרד התקשורת. המשרד פרסם השוואה מקיפה שביצע לאחרונה, שבה הוא גילה איך הצרכנים הישראלים יכולים לחסוך מאות שקלים בשנה אם יבחרו נכון את חבילת האינטרנט. בנוסף, הוא פרסם מחקר מפתיע לא פחות, שלפי חלק ניכר מהצרכנים כלל לא יודעים כמה הם משלמים על אינטרנט כל חודש. מבין אלה שכן זוכרים – רבים הצליחו להוזיל את החבילה שלהם בשיעור ניכר בזכות מעבר מחבילת אינטרנט אחת לאחרת.
אז מה בעצם אומר משרד התקשורת?
במשרד מזכירים לצרכנים את העובדה שיש יותר מדרך אחת להתחבר לאינטרנט, ולעתים קרובות הסכום שאנחנו משלמים נקבע רק בהתאם לאופן שבו התחברנו.
למעשה, יש שלוש דרכים להתחבר לאינטרנט – האחת היא להתחבר בנפרד לחברת התשתית (בזק או הוט) ובנפרד לספקית האינטרנט (012, סלקום, פרטנר, אקספון, בזק בינלאומי וכו'); השנייה היא באנדל הפוך – כלומר, לבקש מחברת התשתית (בזק / הוט) לקנות דרכה גם את החיבור לספקית; והשלישית נקראת "השוק הסיטונאי" ובה הצרכנים פונים לספקית האינטרנט והיא זו שמוכרת להם את החבילה הכוללת, שבה יש גם חיבור לתשתית של בזק או הוט.
אמנם, המונח "השוק הסיטונאי" נשמע מבלבל והצרכנים אולי סבורים שהוא לקוח מעולמות אחרים ולא מעולמות האינטרנט, אבל הרעיון ברפורמת השוק הסיטונאי שנכנסה לתוקף כבר לפני מספר שנים, הוא להוזיל את העלויות לצרכנים – ולא פחות חשוב – להקל עליהם. כאשר לקוח מזמין חבילת אינטרנט דרך ספקית האינטרנט ומשלם דרכה גם לחברת התשתית – הוא לא מסתבך עם שתי חשבוניות שונות ועם מוקדי שירות שונים. לנוחות הזאת יש ערך שמתווסף על התועלת הכספית.
מה משרד התקשורת גילה?
משרד התקשורת השווה את החבילות שמבוססות על תשתית בזק ואת החבילות שמבוססות על תשתית הוט, וגילה שלעתים קרובות מאוד, לקוח שמזמין חבילת אינטרנט בשיטת הפיצול – כלומר, פועל בנפרד מול חברת התשתית ומול ספקית האינטרנט – משלם יותר ממי שרוכש בדיוק את אותה חבילה ישירות דרך ספקית האינטרנט.
לא מדובר בפער זניח, ולעתים תוכלו לחסוך 25% מההוצאה שלכם על אינטרנט באמצעות הזמנה נכונה של החבילה. לפי בדיקת משרד התקשורת, מדובר בפערים גדולים של יותר מ-20 שקל בחודש ויותר מ-300 שקל בשנה, שנובעים במידה רבה מחוסר מודעות.
ייתכן שהצרכנים לא רק שאינם מודעים לאפשרות לשלם פחות על אותה חבילה בדיוק, אלא שהם גם מתעצלים או חוששים להסתבך עם האותיות הקטנות.
אלא שהחשש הזה אינו מוצדק. כדאי לזכור כי היום קל מאוד להשוות מחירי אינטרנט באמצעות אתר השוואת המחירים כמו סמארט קאט – אתר שבו הלקוח יכול לבחור כל פילוח ולקבל רשימה ברורה ומדויקת של החבילות.
אפשר להשוות בין הוט לחברת בזק, אפשר להשוות בין חבילות באנדל הפוך, אפשר להשוות בין חבילות תשתית + ספק – והכול בלחיצת כפתור.
אז קדימה התחילו להשוות מחירים – השוואת חבילות אינטרנט >