תפריט

סלקום TV ממשיכה לנשוף בעורפן של yes ושל הוט, ודיווחה השבוע כי הגיעה ל-200,000 לקוחות. זאת, לאחר שלוש וחצי שנות פעילות, ולאחר שלפני כשנה הצטרפה לתחרות השחקנית הצעירה והחדשנית פרטנר TV.

לפי הנתונים הידועים נכון לסוף מאי 2018, לפרטנר TV יש כבר כ-77 אלף לקוחות, מה שמצביע על קצב צמיחה גבוה, ואילו המתחרות הוותיקות יותר הוט ו-yes במצב פחות טוב מבחינת שימור הלקוחות – אך הן עדיין גדולות יותר. 

כך, על פי דוחות בזק, בסוף הרבעון הראשון של 2018, היו ל-yes כ-580 אלף לקוחות, והיא סובלת מעזיבת לקוחות לטובת המתחרות. זו אחת הסיבות העיקריות למהלך של יס לפני כמה חודשים, אשר השיקה את חבילת יס אולטימייט שמחירה 199 שקל בחודש (לפני עלות הממיר) ואין בה דמי שימוש על ה-VOD.

חברת הטלוויזיה הגדולה ביותר היא עדיין הוט, כ-781,000 לקוחות – אבל גם הוט נמצאת תחת מכבש, לאחר שאיבדה את היתרון שהיה לה במשך שנים כאשר הציעה חבילת טריפל כמעט באופן בלעדי. 

אין פלא שבין כל אלה מתחולל מאבק עיקש על כל לקוח, ואפשר לראות את זה היטב גם בקמפיינים של כל אחת מהן וגם בערך שהן מוסיפות לשירותים, הן מבחינת תוכן והן מבחינת חדשנות טכנולוגית.

כך למשל, לא במקרה פרטנר TV גייסה את הפרזנטורית הכי חמה בשוק, נטע ברזילי, כדי להעביר לצופים הפוטנציאליים את המסר של שירות טלוויזיה חדשני ומשוכלל, ובנוסף השיקה שיתוף פעולה עם דומינו'ס המאפשר הזמנת פיצה ישירות מהממיר.

בסלקום TV השיקו לראשונה תוכן בהפקה עצמית (הסדרה משיח) וגם מבחינת קמפיין הם לא נשארים חייבים (לא לקמפיין של פרטנר ולא לקמפיין המצליח של yes עם הילדה אמילי בן סימון והראפר סטפאן לגר). באמצעות הפרזנטור הכי מצחיק על המסך, אודי כגן, המסר של סלקום לצרכנים נוגע בנקודה חשובה – מחיר שקוף וסופי בלי תוספות.

מאז ההשקה ועד היום המחיר של סלקום TV עומד על 99 שקל בחודש לחבילת טלוויזיה. כאשר סלקום השיקה את החבילה, היו מי שאמרו שמחיר של 99 שקל בחודש הוא מחיר שהיא לא תוכל לעמוד בו ולכן המחיר יעלה. 

האם כעת, כאשר יש לה כבר נתח שוק של 12%, יש לצרכנים ממה לחשוש? נראה שלא, כי התחרות רק מתחממת ומתחממת. 

החבילה הזולה ביותר היא עדיין של פרטנר, שמציעה ב-69 שקל בחודש את מה שהיא מכנה "הטלוויזיה הפתוחה של פרטנר", ומגיעה עם הטבה של מנוי חינם לנטפליקס לחצי שנה – כולל כפתור ייעודי בשלט.

לצד פרטנר TV, הוט ו-yes, סלקום TV מאוימת על-ידי סטינג TV (שירות הטלוויזיה המוזל של yes), שיש לו מודל תמחור מודולרי ומאפשר לצרכנים ממש לבחור את החבילה שמתאימה להם, על-ידי סמארט (smart) של טריפל C, שמציעה טלוויזיה רק ב-50 שקל בחודש, על-ידי שירות הטלוויזיה האינטרנטי NEXT של הוט וגם על ידי השירות המשותף להוט ולרמי לוי.

מבחינת הצרכנים, הדבר החשוב הוא לעשות סקר שוק מקיף, להשוות מחירים ולא להסס לנסות את שירותי הטלוויזיה השונים. קהל צעיר, שהרגלי הצפייה שלו שונים, ימצא את כל האופציות הללו רלבנטיות עבורו, כך שהתוכן כנראה יכריע את הכף. החיבור הוא פשוט, במקרים רבים מדובר ממש בהתקנה עצמית, ובמקרה שהתוכן לא ימצא חן בעיני הלקוחות החדשים – תמיד אפשר לחזור לספק הקודם. 

כאמור, מה שחשוב הוא לא לחשוש לנסות ולתת הזדמנות לשירותים החדשים והחדשים-ישנים, כדי להשאיר את התחרות ערה. התחרות, אגב, נוגעת לא רק למחירים, אלא גם לתוכן וגם לשכלולים הטכנולוגיים, וחשוב שכל חברות הטלוויזיה ימשיכו לפעול בכל הערוצים, תרתי משמע, כדי לשפר את הערך שהם מציעים לצרכנים.

השלימו פרטים להצטרפות לסלקום TV

הכירו את המומלצות של
המומלצות
סטינג tv 39
לחודש לחודש
פרטנר טיוי 69
לחודש לחודש
סלקום tv 99
לחודש לחודש
הוט 120
לחודש לחודש
199
לחודש לחודש
נגישות