fbpx
תזכורות תזכורת

אינטרנט רגיל או סיבים אופטיים – ככה תבחרו נכון

טכנולוגיית האינטרנט ממשיכה להתקדם, ובטח גם אתם שמעתם על הדור החדש של האינטרנט: תשתית הסיבים האופטיים. איך תבחרו בין אינטרנט רגיל או סיבים אופטיים?

למרות שישראל נחשבת למדשדשת מאחור בכל הקשור לפרישת התשתית שתאפשר את הטכנולוגיה הזו, כמה וכמה חברות כבר החלו להציע את שירותיהן על גבי טכנולוגיית הסיבים האופטיים, במהירויות שטרם הכרנו.

אם גם אתם מתלבטים האם כדאי לעשות את הצעד לכיוון טכנולוגיית הסיבים, הכנו לכם מידע חשוב אודות הטכנולוגיה החדשה ופרמטרים חשובים להשוואה בינה לבין טכנולוגיית ה- DSL (תשתית אינטרנט הפרושה על כבלי נחושת), כך שתוכלו לעשות את ההחלטה המושכלת והטובה ביותר עבורכם.

תשתית DSL
תשתית DSL רגילה

מה זה בעצם סיב אופטי?

בכדי להבין האם הטכנולוגיה הזו באמת עדיפה על פני הטכנולוגיה המוכרת של תשתית ה- DSL, חשוב להבין את האופן שבו היא עובדת:

  • סיב האופטי הוא מעין חוט דק ושקוף.
  • עשוי זכוכית.
  • מאפשר העברת מידע מהירה במיוחד.

החיבור באמצעות הסיבים האופטיים נחשב למהיר במיוחד – גם במהירויות העלאה, מה שהופך אותו למבוקש בקרב צרכנים המחפשים חיבור אינטרנט מהיר במיוחד לצרכים שונים.

סיבים אופטיים
סיבים אופטיים מהירים

מה הייתה הבעיה עם התשתית הקודמת?

יכול להיות שלכם לא הייתה בעיה מיוחדת איתו, אבל באופן כללי חיבור ה- DSL סובל מהרבה יותר מקרים של ניתוקים ואי רציפות בגלישה (לעומת תשתית הסיבים האופטיים, שמעניקה חיבור רציף ויציב לאורך זמן) כמה פעמים קרה שגלשתם באתר והוא לא נטען? שיחת סקייפ או זום שנתקעת במהלכה? סרטון שנעצר באמצע ומצריך זמן וסבלנות עד ההיטענות המחודשת?

כל אלו תוצאות של חיבור בכבלי הנחושת של טכנולוגיית ה- DSL, ואם כבר אז כדאי לדבר גם על החיסרון הכי בולט בחיבור זה – מהירות ההעלאה הכל כך איטית.

במצב של העלאת קבצים, גם אם אתם מחוברים במהירות גלישה של 100 מגה, החיבור ירגיש איטי למדי כאשר יידרש להעלות קבצים, וגם על הבעיה הזו עונה הטכנולוגיה החדשה של הסיבים האופטיים.

מאילו חברות סיבים אופטיים תרצו לקבל הצעות?
ככל שתשמעו יותר הצעות ככה תבחרו נכון יותר
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

מה כל כך מיוחד בסיבים האופטיים?

מהירות גלישה

אם תשתית ה- DSL המוכרת היא כמו מכונית שממשיכה לסחוב יחסית בסדר, תשתית הסיבים האופטיים היא הרכבת העל-קולית החדשה שמעבירה אתכם בין מדינות בכמה דקות.

המהירויות שמציעה הטכנולוגיה החדישה הן חדשות לנו לגמרי כאן בישראל: נפח גלישה של 1,000, 800 או 500 מגה, מה שנחשב בעבר למהירות בלתי אפשרית, הופך להיות ה"אובייס"  של השנים הבאות.

מה זה אומר בפועל? סרטים שמוכנים לצפייה בכמה דקות מקסימום, משחקים שנטענים במהירויות שיא, העלאות קבצים בנפחים גדולים בשניות, מספר מכשירים שגולשים על המקסימום בו זמנית וללא האטות ועוד יתרונות שבאים לעולם עם סטנדרט המהירות החדש שמציעה הטכנולוגיה.

לבדיקת פריסת אינטרנט סיבים לפי כתובת המגורים שלכם לחצו כאן

רציפות

חידה: טלוויזיה חכמה, קונסולת משחקים, שני טאבלטים, מחשב נייד אחד ושני סמארטפונים גלשו ברשת הביתית. מי מהם נתקע?

התשובה היא – תלוי: אם מדובר בחיבור DSL, מן הסתם רובם לא יצליחו ליהנות מהאינטרנט באופן רצוף וללא עצירות, גם במהירויות גבוהות יחסית.

אם מדובר באינטרנט על תשתית סיבים אופטיים – סביר להניח שכל אלו יוכלו לגלוש בכיף וללא עצירות או האטות כלשהן. כן, מה ששמעתם!

טכנולוגיית הסיבים האופטיים מוכיחה יציבות ורציפות חזקות הרבה הרבה יותר לעומת חיבורי כבל המתכת של טכנולוגיית ה- DSL, הודות לתכונותיה של הטכנולוגיה החדישה והעמידות שלה גם בסטרימינג גבוה במיוחד.

אחד מהיתרונות הברורים של הסיב האופטי היא חסינותו בפני הפרעות אלקטרומגנטיות, כיוון שלא מועבר דרכו זרם חשמלי, כמו שייתכן שיקרה בכבלי המתכת של ה- DSL.

בקיצור, עם טכנולוגיית הסיבים האופטיים תוכלו לומר שלום לניתוקים, להאטות, לעצירות, להמתנות הארוכות.

 

אבטחת מידע

עם התקדמות הטכנולוגיה והתקשורת הכלל-עולמית, גובר והולך הצורך באבטחת המידע.

גופים, מוסדות, ארגונים שונים ואף אנשים פרטיים מעוניינים להעביר מידע באופן מוכמן, ללא לקיחת סיכון של דליפת המידע לגורמים לא רצויים או פריצת סייבר למאגרי מידע חשובים.

בתחום זה מספקת טכנולוגיית הסיבים האופטיים יתרון עצום בהיותה אמצעי יעיל ביותר לאבטחת מידע.

נתונים המבוססים על סיבים אופטיים הופכים לבטוחים ומוגנים הרבה יותר מאלו המבוססים על טכנולוגיית כבלי הנחושת המעבירה את המידע באמצעות אותות חשמליים.

גם שיחות קוליות, לדוגמא, המבוססות על סיבים אופטיים, קשות לציטוט הרבה יותר.

עד כה נעשה שימוש במערכות מבוססות סיבים אופטיים רק במתקנים צבאיים או בקרב ארגוני ביון ומודיעין.

כעת הטכנולוגיה והיתרונות הרבים שבה זמינים לכולם ובשנים הקרובות יותר ויותר בתי אב פרטיים יוכלו ליהנות מסטנדרט התקשורת החדש שמציעה הטכנולוגיה.

ויש גם חסרונות..

כמו בכל טכנולוגיה חדשה שיוצאת לאוויר העולם, גם תחום הסיבים האופטיים אינו חף מחסרונות משל עצמו, וכדאי להבין אותם לפני שבוחרים תשתית אינטרנט.

הראשונה היא התכונה העדינה במיוחד של סיבי הזכוכית הדקיקים, שמועדים להינזק בקלות במקרים שונים: קריעה של הסיבים, פגיעה בחוטים העדינים ומקרים נוספים עלולים לגרום בקלות לשיבושי תקשורת בפס, ובמידה שבאותם הסיבים תלויים לקוחות רבים – הנזק במקרה כזה עלול להיות כבד במיוחד.

בנוסף, נראה כי פרק הזמן שיידרש לפרישת תשתיות הסיבים האופטיים ברחבי הארץ הולך להיות ארוך במיוחד.

בבתי אב רבים ברחבי הארץ עדיים אין אפשרות להתחבר לטכנולוגיה החדשה, וייקחו לפחות עוד שנתיים עד לכיסוי מלא של כל האזורים בארץ.

ומה לגבי מחירים?

כיום מוצעות חבילות במהירות 200MB-1,000MB על גבי תשתית סיבים אופטיים במחירים שלא כל כך רחוקים מחבילות האינטרנט על תשתית DSL שנמצאות היום בשוק, אך התמורה יותר גדולה ומשתלמת.

לדוגמא: פרטנר מציעה חבילת אינטרנט במהירות 200MB ספק ותשתית ב-130 ש"ח לחודש.

לעומת, אינטרנט פייבר על גבי סיבים אופטיים במהירות 1,000MB ב-100 ש"ח עם מחיר קבוע. אתם בטח מבינים מה יותר משתלם 🙂

נראה שהמחירים יישארו סטטיים אלא אם כן, חברות נוספות יצטרפו לטכנולוגיה ואז נוכל לראות ירידת מחירים כללית בעקבות תחרות והצרכנים ירוויחו יותר.

אם החלטתם שזה מה שאתם רוצים, תצטרכו להיכנס לעמוד השוואת סיבים אופטיים באתרנו ולהתחיל להשוות חבילות ומחירים.

לסיכום

טכנולוגיית האינטרנט מבוססת הסיבים אמנם לא חפה מבעיות, שלחלקן טרם נמצא פתרון הולם, אך בכל הקשור לאיכות הביצועים – אין כיום אופציה אחרת בשוק האינטרנט שמשתווה לה.

אם גם אתם מחפשים אינטרנט ביתי שיענה על צרכים של גולשים רבים ומכשירים מבוססי רשת רבים, או לחילופין מחפשים חבילת אינטרנט איכותית למקום עבודה או ארגון גדול – כנראה שהאינטרנט על בסיס סיבים אופטיים הוא התשובה הטובה ביותר.

במידה ולא, ייתכן והאינטרנט הישן והמוכר יספיק לכם לעת עתה, אבל קחו בחשבון: לפי עתידנים רבים, בעוד פחות מ- 10 שנים מספר המכשירים מבוססי הרשת שבהם תשתמשו בו-זמנית יוכפל, כך שבמוקדם או במאוחר – גם אתם תעברו לדור החדש של האינטרנט.

0 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תחומים נוספים להשוואה

חבילות סלולר

סלולר

השוואת חבילות טלוויזיה

טלוויזיה וטריפל

השוואת חבילות אינטרנט

אינטרנט

סיבים אופטיים

סיבים אופטיים

חבילות טלפון קווי

קווי טלפון

השוואת ברי מים

ברי מים

כתבות שאולי יעניינו אותך

מאילו חברות סיבים אופטיים תרצו לקבל הצעות?
ככל שתשמעו יותר הצעות ככה תבחרו נכון יותר
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.
כבר יוצאים?
סמנו מאילו חברות תרצו לבחון הצעה לאינטרנט סיבים:
*השארת הפרטים תשמש אותנו כהסכמה שלך לפנות אליך בפנייה שיווקית במספר הטלפון שמסרת לנו, אך לא כהסכמה לביצוע עסקה כלשהי.

רוצה אינטרנט מהיר יותר?

הוט ונקסט tv
ביום מבצעים מיוחד ליום אחד שאסור לפרסם
או חייגו: 072-3910306

רוצה לקבל הצעת מחיר

המועדפים שלי

שלחנו לך קוד אימות ב-SMS לטלפון
לבעלי טלפון כשר תישלח סיסמא באמצעות שיחה קולית
הקוד שהזנת שגוי
הקוד לא הגיע?
נתקלת בבעיה או שאלה?
אנחנו כאן לשירותך בטלפון 077-404-5025 בימים א'-ה' בין השעות 9:30-18:00
או במייל: info@smartcut.co.il
הקוד אומת בהצלחה!
שליחת הטופס מתבצעת