עוד חברה נכנסת לשוק הסלולר

בימים האחרונים הוטלה פצצה בענף הסלולר, כאשר סאני תקשורת, יבואנית סמסונג, הכריזה על כוונתה לשווק חבילת סלולר. סאני היא אמנם לא חברת סלולר, אבל את החבילה היא תשווק כשהיא מתבססת על התשתית של הוט מובייל. מדובר בחבילה שתכלול 50 ג'יגה ועולה רק כ-15 שקלים בחודש למשך שנה. לאחר מכן המחיר יעלה ב-15 שקל, ויעמוד על כ-30 שקל בחודש.

איך משרד התקשורת הגיב?

המשמעות היא החרפה של התחרות בענף הסלולר – החרפה שהמשמעות שלה היא מצד אחד הוזלה של חבילות סלולר, ומצד שני חשש לקריסתה של אחת החברות. משרד התקשורת כבר הביע את החשש הזה לפני כשבועיים, עוד לפני הכרזת סאני, וכעת הוא מתכוון לבחון אם החבילה הזאת משמעותה פגיעה בתחרות.

איך זה משפיע עלינו, הצרכנים?

בינתיים, הצרכנים יכולים וצריכים לנצל את המצב לטובתם, לפקוח עיניים ולעדכן את החבילות שלהם.

במצב הנוכחי, יש חבילות סלולר אטרקטיביות במחיר מצחיק שנושק ל-20 שקל.

חברות הסלולר שמציעות מחיר מצחיק

כך למשל, רמי לוי מציע תמורת כ-20 שקל בחודש חבילת 15 ג'יגה – שהיא בהחלט מספיקה לרוב האנשים. המחיר הוא לשנה, ולאחר מכן המחיר עולה לכ-30 שקל בחודש. קיימים דמי מעבר ללקוחות החברה, העומדים על כ-30 שקל, ואילו לקוחות חדשים משלמים כ-50 שקל על סים ודמי טיפול.

במחיר של 20 שקל בחודש אפשר לקבל גם חבילה שתיתן לכם יותר שקט נפשי אבל קצת פחות נפח גלישה: מדובר בחבילה של 019 הכוללת 12 ג'יגה גלישה ושומרת על מחירה במשך 3 שנים. ההצטרפות לחבילה הזאת זולה יותר, משום שכרטיס הסים עולה 10 שקלים בלבד, ובתום התקופה המחיר מתייקר בעשרה שקלים לכ-30 שקל בחודש.

החבילות הללו מטרתן לתת מענה לחבילה של חברת We4G, שמציעה 10 ג'יגה בכ-20 שקל לחודש, במחיר שנשמר שנתיים.

מי שנפח הגלישה הזה לא מספיק לו, יכול לשלם קצת יותר ולקבל הרבה יותר. כך, למשל, חברת We4G מציעה תמורת 24 שקל חבילה של 20 ג'יגה, ורמי לוי מציע תמורת 26 שקל חבילה של 50 ג'יגה.

תמורת כמה שקלים יותר, 29 שקל בחודש, גולן טלקום מציעה חבילת 50 ג'יגה במחיר קבוע לכל החיים, אבל מי שימשיך להשוות מחירים יגלה שתמורת כ-35 שקל בחודש למשך שנה הוא יכול לקבל בחברת פלאפון חבילת 80 ג'יגה ובעבור 2 מנויים ומעלה ישלם כ-30 שקל לחודש. אבל למה לעצור כאן? תמורת אותו מחיר בדיוק מציעה חברת 019 חבילה עצומה של 100 ג'יגה, במחיר שתקף לשלוש שנים. בתום המבצע המחיר מתייקר ב-10 שקלים.

איך כניסתה של סאני משפיעה על המתחרות?

השורה התחתונה כאן ברורה. חברות הסלולר עושות מאמץ עילאי לגייס מנויים – וייתכן מאוד שמספר החברות יצטמצם והתחרות תפחת ממש בקרוב. לכן, כל צרכן צריך לבדוק כמה הוא משלם היום ולאיזו חברה. בעת הבחירה של חבילה חדשה, עליו לבדוק מה יהיו עלויות המעבר, שכן יש חברות סלולר שהופכות את המעבר בתוך החברה ללא כדאי וכבר עדיף להתנייד לחברה אחרת.

חשוב מאוד לקחת בחשבון את תוקף החבילה, משום שכיום חבילה שמציעה מחיר לשנה בלבד היא פחות אטרקטיבית – במיוחד לאור העובדה שבעוד שנה ייתכן ששוק הסלולר יהיה במצב אחר לגמרי.