תפריט
הקרב על התוכן

חברות הטלוויזיה נלחמות על תוכן, והצרכנים מרוויחים

שוק הדיור עדיין רותח ויוקר המחיה מלווה את ישראל בכל צעד בסופר – אבל יש תחום אחד שבו הצרכנים חוגגים והתחרות נמצאת כל הזמן על טורים גבוהים: תחום התקשורת. ענף הסלולר נהנה ממבצעים כמעט בלתי פוסקים, ובענף הטלוויזיה מנסה כל חברה להמציא את עצמה מחדש, לתת יותר ערך לצופים, ולגרום להם לבחור בה על פני המתחרות.

בניגוד לתחום הסלולר, שבו התחרות על המחיר היא כמעט חזות הכול, למאבק בין שירותי הטלוויזיה יש כמה רבדים: האחד הוא המחיר, השני הוא הטכנולוגיה והשלישי הוא התוכן.

וכשמדברים על תוכן, מדברים על עולם ומלואו – החל משידורי ספורט, דרך תוכן קנוי ועד תוכן מקורי.

כך למשל, כאשר כולם מדברים על הכלה מאיסטנבול, שירות טלוויזיה שלא מציע לצופיו צפייה בסדרה הכי מדוברת בישראל – עלול להפסיד מנויים. לכן, yes בישרה לאחרונה לצופיה כי היא תשדר את "הכלה מאיסטנבול", ואף השיקה ערוץ ייעודי לשם כך – אפיק 10.  

yes גם מקדישה ערוץ ייעודי לעוד סדרה פופולרית במיוחד – אשר בחודש אפריל תשודר העונה השמינית והאחרונה שלה: משחקי הכס.

אגב, הקדשת ערוץ שלם לסדרה אחת הוא דרך שלא רק yes מאמצת. זה הולך ונעשה נפוץ שחברות הטלוויזיה מזהות את התוכן הפופולרי והאהוב על הצופים – ומקדישות לשם כך ערוצים ייעודיים.

אבל מעבר לתוכן קנוי, החברות משקיעות אנרגיות רבות בתוכן מקורי. הצצה לנתונים שפרסמה הוט לאחרונה מגלה מה היו התכנים הפופולריים ביותר בקרב מנוייה בשנת 2018, ואפשר לראות את הדומיננטיות של הסדרות הישראליות: במקום הראשון בקרב המבוגרים נמצאת הסדרה "מלכות", שבה משתתפות ריטה, דאנה איבגי ומלי לוי, ובמקום השני "אוטונומיות", שבה משתתפים שחקנים כמו אסי כהן, רותם סלע שולי רנד. במקום השלישי – "גולסטאר תאילנד", ובמקום הרביעי

"איש חשוב מאוד". העונה השלישית של "היחידה" ממוקמת במקום החמישי. בקרב הילדים, מככבות הסדרות אילת, כפולה ושכונה (עונה 3).

התוכן המקורי הוא כיום בין היתרונות היחידים שעוד נותרו לשתי החברות הגדולות, הוט (אשר מפעילה גם את NEXT) ו-yes (אשר מפעילה גם את סטינג TV), על פני סלקום ופרטנר. שתיהן משקיעות הון בהפקות מקור, וכפי שניתן לראות, הנתונים מלמדים שהצרכנים הישראלים אוהבים לצפות בתוכן בעברית. האיכות של הפקות המקור הישראליות הולכת ומשתבחת, ובשנים האחרונות גם הוט וגם Yes לא רק כיכבו בקרב הצופים הישראלים,

אלא אף מכרו סדרות רבות לחו"ל.

כך למשל, הסדרה פאודה של yes משודרת בנטפליקס, הסדרה "ג'ודה" של הוט, שיצר ציון ברוך, נמכרה לשידור בשירות הסטרימינג הולו, ועוד רבות אחרות. לאחרונה הוט אף חתמה עם מספר גופי שידור בחו"ל על שיתופי פעולה.

אז אילו סדרות תוכלו לראות באופן בלעדי בשירותי הטלוויזיה השונים?

הוט הכריזה לאחרונה, בין היתר, על כמה סדרות חדשות וממשיכות, ביניהן "איש חשוב מאוד" עם יהודה לוי, "בת אל הבתולה", בכיכובה של משי קליינשטיין, סדרה שעוקבת אחרי אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', סדרה חדשנית של שלישיית מה קשור ואפילו סדרה שעוקבת אחרי נטע ברזילי.

Yes מצדה הכריזה, בין היתר, על שידור העונה השלישית של פאודה במהלך 2019, סדרה חדשה בכיכובו של צחי גראד (פאנץ'), עונה חדשה של כדברא (אשר נמכרה גם לחו"ל), סדרה דוקומנטרית על אביתר בנאי, סדרה דוקומנטרית על משפחת דיין וגם דרמה יומית בכיכובו של יונתן מרגי.

את הפקות המקור של yes ושל הוט אפשר לראות בדרך כלל גם בשירותי הטלוויזיה המוזלים שלהם – NEXT של הוט וחברת סטינג TV של Yes.

הצרכנים מצדם צריכים להשוות את מחיריהם של כל שירותי הטלוויזיה – כפי שניתן לעשות בקלות בסמארטקאט – ולהכניס לשיקולים שלהם את התוכן שהם יקבלו בתמורה.

בחרו תחום להשוואה והוזלת עלויות:

נגישות