כיצד תוכלו להפחית את מחיר חבילת הסלולר שלכם?
העלייה במחירי חבילות הסלולר היא לא גבוהה בהסתכלות לטווח הקצר. מדובר ברוב הפעמים בהבדלים של 10 שקלים לחודש או פחות שבראייה חודשית לא נשמעים כמו הרבה כסף, ולכן אנשים אינם ממהרים לעבור בין מגוון החברות הקיימות, ונשארים אדישים לכך.
אך מה היה קורה אם העלייה הייתה עניין שחוזר על עצמו כל כמה חודשים? האם בסופו של דבר, העלייה השנתית של מחירי חבילות הסלולר לא שווה את הניוד?
לא פעם כשחוזרים מקנייה גדולה בסופר מגלים בחשבונית שהחיוב גדול מדי בכמה עשרות שקלים. לרוב לא נחזור חזרה לבקש את ההפרש בשביל כמה עשרות שקלים כי הזמן שלנו יקר ויש לנו דברים חשובים יותר לעשות מלחזור לסופר בשביל פרוטות. אם הדבר היה מתרחש כל פעם מחדש הייתם חוזרים לקנות בסופר? כנראה שלא, ויכול מאוד להיות שהייתם חוזרים ומבקשים את ההפרש על כל החיובים. אך מה היה קורה אם חברת הסלולר שלך הייתה פועלת בצורה דומה?
להלן סיפור שקרה למשתמש באתר שהחליט לשתף ויכול לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו בעזרתו הצלחתי לחסוך כמה מאות שקלים בשנה.
לפני כשנתיים, כשעברתי מהחברה הוותיקה בשוק לחברה אחרת קיבלתי חבילה של 49.9 שקלים לחודש. החבילה כללה שיחות ללא הגבלה ונפח גלישה של 30 ג'יגה כולל 60 דקות לחו"ל.
לאחר כשנה, בבדיקה אקראית בחשבון הסלולר שלי, גיליתי שהחברה בה אני מנוי כיום העלתה את מחיר החבילה שלי ל-59.9 שקלים לחודש עם אותם תנאי חבילה, מבלי ליידע אותי על השינוי. העלייה של 10 שקלים כל חודש במחיר שמצטבר ל-120 שקלים בשנה השאירה אותי אדיש לעבור לחברה אחרת.
אך החודש הופתעתי לגלות בחשבונית ששוב העלו לי את המחיר בעוד 10 שקלים ללא ידיעתי, כך שהמחיר כבר הגיע ל-69.9 שקלים בחודש. תוספת של 20 שקלים מהמחיר המקורי שמצטבר ל-240 שקלים בשנה על חבילה עם אותם תנאים.
הבנתי שאם לא אעבור בין החברות יכול להיות שעוד שנה או אולי עוד כמה חודשים שוב חברת הסלולר תעלה את המחיר בעוד 10 שקלים והתשלום יגיע ל-79.9 בחודש – תוספת שנתית לחשבון של 360 שקלים.
לכן, החלטתי שעדיף לי לעבור חברה בדרך קלה ופשוטה מאשר להישאר באותה חברת סלולר ובכך לחסוך לעצמי כמה מאות שקלים בשנה.
אז איך חסכתי לעצמי מאות שקלים בשנה?
רשמתי בגוגל השוואת חבילות סלולר והחיפוש העלה כמה אפשרויות. השורה של אתר SMARTCUT (קישור) ותחתיה משפט: "השוואת חבילות סלולר 2018: כל החבילות והמבצעים החדשים כאן" גרמה לי להקליק ולהיכנס לאתר.
מיד הגעתי לדף עם כל חבילות הסלולר העדכניות ביותר. בדף עצמו ניתן להיכנס לכל חבילה ולקבל פרטים מדויקים מה היא כוללת. לאחר כמה דקות של בדיקה מקיפה מצאתי חבילה במחיר טוב ואטרקטיבי בחברה מתחרה בדומה לחבילה המקורית שלי ב-49.9 שקלים, ומילאתי פרטים לחבילה של אותה חברה על מנת שיחזור אליי נציג מכירות.
כבר באותה דקה קיבלתי שיחת טלפון מנציגה של החברה אליה שלחתי פרטים שסיכמה איתי את פרטי החבילה ולבסוף ביצעתי את הרכישה. בכל תהליך ניוד לחברה אחרת, יש צורך בקבלת הסים של אותה חברה. הסים שהזמנתי הגיע לאחר מספר ימים לתיבת הדואר שלי. לאחר מכן ניתן להזין מספר פרטים באתר החברה או על ידי שיחה עם נציג שירות של להחליף בין הסימים השונים. אני החלטתי להזין פרטים דרך האתר והתניידתי בהצלחה.
לאחר מספר שעות נציגי החברה הקודמת בה הייתי לקוח ניסו להשיג אותי טלפונית כמעט כל 10 דקות כדי להציע לי חבילות משתלמות יותר.
לסיכום, חשוב לשים לב לאותיות הקטנות בכל חבילה חדשה אליה נרשמים. בדרך כלל מבצע אליו אנו מצטרפים תקף לזמן מסוים (בדרך כלל שנה), ולאחר מכן המחיר יעלה. לכן חשוב לזכור לעדכן את החבילה לאחר שמסתיים זמן המבצע.
זה הזמן להסתכל בחשבונית הסלולר שלכם ולבדוק אם גם אתם משלמים מחיר יקר יותר שלא לצורך. אולי תגלו שהעלו לכם את המחיר וכדאי לכם להיכנס לאתר SmartCut על מנת לבצע השוואת חבילות סלולר במגוון הרחב של החברות הקיימות היום בשוק, למצוא חבילה מתאימה ומשתלמת הרבה יותר, וכמובן להפסיק להיות פראיירים!