תפריט
הפרסומות מגיעות לפרטנר TV

פרסומת לכל צופה

במשך שנים ארוכות הייתה בישראל מציאות ברורה לצופי הטלוויזיה – בעת צפייה בערוץ 12 או 13, מדי כמה דקות נקטעת התוכנית לטובת הפסקת פרסומות, ואילו בעת צפייה בהוט, yes, פרטנר TV או סלקום TV – השידור רצוף ואין פרסומות.

לאחרונה המציאות הזאת החלה להשתנות, ולאחר יריית הפתיחה – היא צפויה להשתנות באופן הרבה יותר משמעותי.

מדובר בפרסומות שכבר אינן מוגבלות רק לערוץ 12 ו-13. אם אתם מנויי פרטנר TV, ייתכן שכבר נתקלתם בהן. בשלב ראשון שולבו פרסומות של סנו, שהותאמו לקהלים שונים, בין השאר בערוצי "ויוה" ו"ויוה פלוס" ("הכלה מאיסטנבול"), בערוץ הצחוק הישראלי "טדי", וכן בתכני ה-VOD  של החברה. לפי פרטנר הן ישולבו בין התוכניות, כמקובל בערוצים המסחריים, אבל במינונים נמוכים בהרבה.

כאמור, זו רק יריית הפתיחה.

מדוע? משלוש סיבות לפחות.

ראשית, משום שהפרסומות בעידן החדש כבר אינן פרסומות כלליות שפונות לכלל הצופים, אלא פרסומות מותאמות לצופה (בדיוק כמו שהפרסומות שגולש רואה בעת גלישה באינטרנט, הן פרסומות שמותאמות לו בהתאם להרגלי הגלישה שלו). כך, ייתכן שאדם אחד יראה פרסומת לטיסה ואישה אחרת תראה פרסומת לבושם.

שנית, משום שבשלב ראשון שולבו מעט פרסומות במעט ערוצים כדי למשש את הדופק, ובהמשך ישובצו הרבה יותר פרסומות של הרבה יותר מפרסמים בהרבה יותר ערוצים.

ושלישית, משום שפרטנר TV היא רק החלוצה, אבל המגמה של פרסומות בשירותי הטלוויזיה כאן כדי להישאר, כך שיש סיכוי לא קטן שגם מנויי סלקום TV למשל יפגשו פרסומות בעתיד הלא רחוק.

חשוב לדעת שמדובר בעניין חוקי לגמרי, משום שהחוק היום בישראל אוסר על הוט ו-yes לשדר פרסומות, אך לא אוסר על חברות הטלוויזיה מבוססות האינטרנט לעשות זאת.

לקוחות הטלוויזיה שאומרים לעצמם שבמידה שהם יתחילו לראות פרסומות – הם יעברו לחברה אחרת, צריכים להבין שזה כנראה לא יעזור… לפי התחזיות, חברות הטלוויזיה מבוססות האינטרנט ילכו ויבססו את ההכנסות שלהן על פרסומות כאלה, ולא מדובר בעתיד הרחוק אלא כבר בשנת 2019.

כאמור, מדובר בפרסומות מותאמות אישית – וזו נקודה לא פחות חשובה מעצם קיומן של פרסומות. לפרטנר TV, למשל, יש ממירים חכמים בכ-118,000 בתים בישראל. הממירים האלה מאפשרים פרסום מותאם אישית בערוצים החיים, ב-VOD ובאפליקציות. נזכיר כי פרטנר TV גם משתפת פעולה עם דומינו'ס פיצה, כך שאפשר ממש להזמין פיצה דרך הממיר. זו רק דוגמה אחת לכיוון שאליו יכולות ללכת פרסומות מותאמות אישית.

אילו עוד פרסומות אפשר יהיה לראות, למשל? ניקח לדוגמה צפייה במשחק כדורגל – הצופה יכול למשל להיחשף לפרסומת לבירה – בין אם כפרסומת רגילה ובין אם כפרסומת פופ-אפ שקופצת על המסך. מה שבטוח, הרעיון בפרסומת מותאמת אישית הופך אותה ליעילה יותר הן מבחינת המפרסם והן מבחינת הצופה עצמו, משום שאם הוא חייל משוחרר בן 21 – הוא כנראה לא ירצה לראות פרסומת לחיתולים.

כיום, בערוצים המסחריים, פרסומות רבות כלל לא רלוונטיות לצופים רבים, כך שהם מתוסכלים ומזפזפים לתחנה אחרת.

נגישות