fbpx
תזכורות תזכורת

המשבר בענף התקשורת – ואיך זה קשור לצרכנים

מאילו חברות סלולר תרצו לקבל הצעות?
יותר הצעות = יותר סיכוי לחסוך כסף!

זוכרים? פעם היינו יכולים לבחור רק מתוך 3 חברות סלולר

תחרות בענף התקשורת נתפסת היום כמובנת מאליה, אבל היא ממש לא. רק לפני כמה שנים, לצרכנים הישראלים הייתה אפשרות לבחור רק מתוך 3 חברות סלולר, אשר נהגו באופן דומה, גבו מחירים גבוהים ודומים והציעו תכניות בתנאים דומים ונוקשים. הלקוחות נאלצו לחתום על חוזים ל-3 שנים, לחטוף קנסות יציאה ולשלם תעריפי גלישה של מאות שקלים.

ומה קורה בטלוויזיה?

גם בתחום הטלוויזיה מצבנו היה דומה – כאשר הבחירה הייתה רק בין הוט ל-yes, החבילות היו יקרות והגמישות להתנתק ולעבור מחברה לחברה הייתה אפסית.

האם המצב השברירי של חברות התקשורת טוב לצרכנים?

מבחינת הצרכנים, המצב כיום טוב מאוד בזכות התחרות העזה הן בענף הסלולר והן בענף הטלוויזיה, וגם בתחום תשתיות האינטרנט קיימת תחרות בין החברות. התחרות בתחום הטלוויזיה מקבלת רוח גבית גם מההתקדמות הטכנולוגית ומשירותי סטרימינג כמו נטפליקס, אפל טיוי ועוד.

אלא שמבחינת חברות הסלולר, המצב קצת פחות טוב – וחלקן נמצאות במשבר של ממש.

המשבר הגיע לשיאו בסוף ספטמבר, כאשר גם סלקום וגם פלאפון הודיעו כי הן נערכות לפיטורים המוניים של עובדים, מה שהוביל למחאה ולהפגנות מצד העובדים. כך למשל, עובדי סלקום הפסיקו לעבוד באמצע היום והשביתו את פעילות המרכז הלוגיסיטי ואת הטיפול בתקלות. עובדי פלאפון הקפיאו את מכירת המכשירים החדשים, ביניהם מכשירי אייפון 11 שבדיוק הושקו, וכן יצאו להפגנות מול ביתו של מנכ"ל החברה רן גוראון.

מי שנכנסה לתמונה הייתה ההסתדרות, ובכל אחת מהחברות החל מו"מ של ההנהלה מול העובדים.

במקביל, סלקום החלה בצעדי התייעלות שלא נוגעים לעובדים, אלא לספקים, והודיעה להם כי היא תקצץ באופן חד צדדי 10% מהתשלום שהיא משלמת להם על שירותיהם.

מי נמצאת במצב החמור ביותר?

סלקום אגב, נמצאת במצב החמור ביותר, עם חוב נטו של 2.3 מיליארד שקלים והפסדים של עשרות מיליוני שקלים ברבעונים האחרונים.

השבוע הודיעה הסתדרות כי הושג הסכם קיבוצי חדש בפלאפון, שבמסגרתו יפרשו כ-400 עובדים על פני 3 שנים. ההסכם מסדיר גם את הסינרגיה בין החברות השייכות לקבוצת בזק – פלאפון, yes, בזק בינלאומי ובזק.

גם פרטנר לא נמצאת בתקופה יציבה, לאחר שהמיליארדר חיים סבן, שהיה בעל השליטה בחברה, החליט להפסיק להחזיק במניותיה והן חזרו לידי חברת האצ'יסון הסינית. בימים אלה עתיד השליטה בחברה עדיין לא ברור.

האם המשבר בסלולר לטובת הצרכנים?

בינתיים, בענף הסלולר, חברות הסלולר ממשיכות להציע מבצעים אגרסיביים וחבילות משתלמות – ולאור כל האמור באשר למשבר בענף התקשורת, בהחלט כדאי לצרכנים לנצל כעת את החבילות המוצעות להם.

רק לאחרונה נשבר שוב שיא של חבילת סלולר זולה במיוחד, עם השקת חבילת סלולר של 50 ג'יגה ב-15 שקל לחודש ע"י סאני תקשורת (באמצעות הוט מובייל), ומבצע מתחרה של רמי לוי, אשר הציע שתי חבילות סלולר עם 50 ג'יגה ב-25 שקל.

מחירים כאלה משרתים את הצרכנים לפחות בטווח הזמן המיידי, ואיש אינו יודע אם גם במצב של שינוי המבנה של שוק הסלולר – יהיו חבילות סלולר כה זולות.

שווה לכם לנצל את התחרות ולחסוך בהוצאות התקשורת

בכל מקרה, השוואת מחירים חייבת לכלול התייחסות למחיר החבילה, לנפח הגלישה, להטבות כמו שיחות חינם לחו"ל ועוד.

אחד הסעיפים החשובים הוא מועד סיום החבילה (זכרו שיש חברות סלולר שמציעות חבילות לשנה, יש חברות שמציעות חבילות ל-3 שנים, יש חברה שמציעה חבילה לכל החיים ויש גם חברות שלא מציינות עד מתי החבילה בתוקף).

להצטרפות לחבילות סלולר משתלמות לחצו כאן>

היום יותר מתמיד כדאי לרענן את חבילת הסלולר, חבילת הטלוויזיה וחבילת האינטרנט, להשוות גם בין חבילות הטריפל והבאנדל ולנצל את התחרות העזה

השוו בין חבילות הטלוויזיה כאן>

רוצה להוזיל את חבילת התקשורת בקלות?

בחר תחום להשוואה
חבילות סלולר
חבילות אינטרנט

חבילות טלוויזיה

חבילות טלפון קווי

לחיסכון מקסימלי, מומלץ לבחור חבילה המתאימה לדפוס השימוש החודשי שלך!

0 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תחומים נוספים להשוואה

חבילות סלולר

סלולר

השוואת חבילות טלוויזיה

טלוויזיה וטריפל

השוואת חבילות אינטרנט

אינטרנט

סיבים אופטיים

סיבים אופטיים

חבילות טלפון קווי

קווי טלפון

השוואת ברי מים

ברי מים

כתבות שאולי יעניינו אותך

מאילו חברות סלולר תרצו לקבל הצעות?
יותר הצעות = יותר סיכוי לחסוך כסף!
Next TV ביום מכירות מיוחד
לפרטים נוספים חייגו לנציג

רוצה לקבל הצעת מחיר

המועדפים שלי

שלחנו לך קוד אימות ב-SMS לטלפון
לבעלי טלפון כשר תישלח סיסמא באמצעות שיחה קולית
הקוד שהזנת שגוי
הקוד לא הגיע?
נתקלת בבעיה או שאלה?
אנחנו כאן לשירותך בטלפון 077-404-5025 בימים א'-ה' בין השעות 9:30-18:00
או במייל: info@smartcut.co.il
הקוד אומת בהצלחה!
שליחת הטופס מתבצעת